HJ 61 Kytkin remontti
Valvoja: Käyttäjä
HJ 61 Kytkin remontti
Eli hj 61 -87 td. Mistä tiedän onko auto alku vai loppu vuoden mallia ku kytkin paketteja on kahta eri <-- 7/87 ja 8/87 --> Minkäs lainen projekti tää on kytkin on tehdä, joutuuko paljon purkaan/miten pääse helpoimmalla.
KIITOS jo etukäteen
KIITOS jo etukäteen
- werzu
- Viestit: 389
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
- Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
- Viesti:
Valmistus aika
Kokeile jos tuolta sais selvän
http://toyota.mnc.ru/framno/longindex.html
http://toyota.mnc.ru/framno/longindex.html
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Re: HJ 61 Kytkin remontti
Olisko <--- pyöreelamppunen ja --> nelivalo?kahvassa kirjoitti:Eli hj 61 -87 td. Mistä tiedän onko auto alku vai loppu vuoden mallia ku kytkin paketteja on kahta eri <-- 7/87 ja 8/87 --> Minkäs lainen projekti tää on kytkin on tehdä, joutuuko paljon purkaan/miten pääse helpoimmalla.
KIITOS jo etukäteen
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Re: HJ 61 Kytkin remontti
peLoGo? kirjoitti:Olisko <--- pyöreelamppunen ja --> nelivalo?kahvassa kirjoitti:Eli hj 61 -87 td. Mistä tiedän onko auto alku vai loppu vuoden mallia ku kytkin paketteja on kahta eri <-- 7/87 ja 8/87 --> Minkäs lainen projekti tää on kytkin on tehdä, joutuuko paljon purkaan/miten pääse helpoimmalla.
KIITOS jo etukäteen
Vois muuten ollakki, empäs tota hoksannu. KIITOS
löytyyky HJ heimoveljiltä vinkkejä kytkyttime vaihtoon
painelaakereissa on kahta kokoa. uudemmassa halkaisija on hiukan suurempi kuin vanhemmassa. osat kyllä käy sekaisin jos on heittää mallin mukaan se kikkare johon painelaakeri tulee kiinni. sama kytkin kaaveli käy molemmissa malleissa.
kaverille just tilattiin värillinen hoppapoppakytkin 12ht:n jatkeeksi, paketti tarjosi sillä isommalla laakerilla mutta se vaihdettiin toiveesta pienempään malliin.
kaverille just tilattiin värillinen hoppapoppakytkin 12ht:n jatkeeksi, paketti tarjosi sillä isommalla laakerilla mutta se vaihdettiin toiveesta pienempään malliin.
jotain semmosta motonetistä löyty tämmötteetvm kirjoitti:Ettei se nyt vaan ollut niin että siirtäjässä ja painelaakerissa oli jotain eroa.
Vasta kytkimen vaihdoin, mutta en millään muista mikä ero niissä oli.
PAINE-/IRROITINLAAKERI TOYOTA LAND-CRUISER
LandCruiser HJ60/61 4,0D/TD 80--8.87 (Ø52/97mm). . . . . . 84-4297
LandCruiser HJ60/61 4,0D/TD 5.86--8.87
LandCruiser HJ60/61 4,0D/TD 5.86--91 (Ø45/77mm). . . . . . 84-4298
Painelaakerin paksuudessa on eroa, mutta ei halkaisijassa. Näin ainakin omassa tapauksessa. Auton tietojen mukaan tilatun paketin painelaakeri oli liian "matala" (säätövara olisi loppunut heti), ja sopiva oli uudempi malli, joka oli reilusti paksumpi (olisiko ollut ero jotain sentin luokkaa).lepoantti kirjoitti:painelaakereissa on kahta kokoa. uudemmassa halkaisija on hiukan suurempi kuin vanhemmassa. osat kyllä käy sekaisin jos on heittää mallin mukaan se kikkare johon painelaakeri tulee kiinni. sama kytkin kaaveli käy molemmissa malleissa.
Tuon matalan painelaakerin olisi väliholkin avulla saanut kyllä sopivaksi, mutta eipä ole sorvia käytössä. Löytyy muuten edelleen ylinmääräisenä tuo ohuempi. Käyttämätön, saa halvalla, jos joku tarvitsee.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
HJ 61 -88 kytkinosia.
Löytyykö halvemmalla jostain muualta kuin Oulun Toyota-liikkeestä (n.600€ / levy+lp.laaker+ p.asetelma)?
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
- Lex_Et_Annihilato
- Viestit: 47
- Liittynyt: Su Elo 05, 2007 5:59 pm
- Paikkakunta: Kouvola/Lahti
Itte tuli just kytkin remontti 60:seen tehtyä, eli, sopiva kytkin motonetistä, en tiiä mistä tää motonetin kytkinten haukkuminen tulee.
Ite kysyin että minkä merkkinen tulee, myyjä kysy vaan että millanen laitetaa, soitto tojotalle ja kysyin millanen on alkuperänen, lappu mukaan ja täysin sama Aisinin kytkinasetelma tuli, hintaan 199€ sis painelaakeri.
Sitte vaan kardaanit irti, laatikko irti, en tiiä onko välttämätöntä, mutta jos irrottaa, jätä kytkinkoppa koneeseen, irota ensin loota, helpottaa huomattavasti, sitte kytkinkoppa pois, vanha kytkin pois ja uus tilalle, samalla tietenki silmälaakeri kannattaa vaihtaa.
Painelaakerin kanssa oli vähä ongelmia kun tuli ensin vääränlainen, ilmeisesti HDJ:n?
Siihen vaan sitte prässättiin se siirtäjän kappale ja kytkinkoppa kiinni.
Ei oo vaikee homma, mutta pirusti menee aikaa kun sitä laatikkoa temuaa pois, kaverit mukaan...
ja samalla tietenki laatikko ja kardaanit kannattaa maalata punaseks.
Ite kysyin että minkä merkkinen tulee, myyjä kysy vaan että millanen laitetaa, soitto tojotalle ja kysyin millanen on alkuperänen, lappu mukaan ja täysin sama Aisinin kytkinasetelma tuli, hintaan 199€ sis painelaakeri.
Sitte vaan kardaanit irti, laatikko irti, en tiiä onko välttämätöntä, mutta jos irrottaa, jätä kytkinkoppa koneeseen, irota ensin loota, helpottaa huomattavasti, sitte kytkinkoppa pois, vanha kytkin pois ja uus tilalle, samalla tietenki silmälaakeri kannattaa vaihtaa.
Painelaakerin kanssa oli vähä ongelmia kun tuli ensin vääränlainen, ilmeisesti HDJ:n?
Siihen vaan sitte prässättiin se siirtäjän kappale ja kytkinkoppa kiinni.
Ei oo vaikee homma, mutta pirusti menee aikaa kun sitä laatikkoa temuaa pois, kaverit mukaan...
ja samalla tietenki laatikko ja kardaanit kannattaa maalata punaseks.
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne