Olisko vinkkejä kyseisen säätöruuvin elvytykseen? Haluaisin säätää hieman tiukemmaksi mutta ruoste on tehnyt tepposensa. Ruuvarilla ei mitenkään saa pidettyä säätöruuvia paikallaan lukitusmutteria avatessa. Crc eikä wd40 eivät auta. Kuumaa?
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Muutamiin epätoivoisiin paikkoihin olen suihkinut crc:n irroitusöljyä. Tuntuisi tehokkaammalta, kuin nuo peruslitkut. Ja tietty muutama päivä lisää öljyämistä. Juuri irroittelin Bj:stä pari katkennutta 6mm nysää. Öljyä ohi kulkiessa reilun viiko kuuri, sitten lähti pistepuikolla kevyesti naputtelemalla. Näin siis, jos lämpöä ei voi tai halua käyttää.
Mulla on semmoinen pikkutoho millä oon ohjausvarsiakin verryttänyt mut tuo on kyl pikkusen ahdas paikka, siinä oli jotain kumiputkeakin iskuetäisyydellä.
vartiainen kirjoitti:Mulla on semmoinen pikkutoho millä oon ohjausvarsiakin verryttänyt mut tuo on kyl pikkusen ahdas paikka, siinä oli jotain kumiputkeakin iskuetäisyydellä.
Niitä on sellasia stendarin kokosia tohoja jotka maksaa kympin tms. Motonetista jne. niitä saa. Sellasella luulis pääsevän joka paikkaan.
Vois kokeilla sitäkin että kiertää mutterista aukipäin niin kauan kun säätöpulttia tulee ulos ja sitten se pohjaa ja pysähtyy. Ja sen jälkeen va-ro-vas-ti yrittää vääntää mutteria aukipäin irti. Mutta tosi varovasti, se antaa kuitenkin voimaa enemmän kuin ruuvarilla pitely.
Ei lähtenyt. Yritin pitkällä Kamasan räikällä vääntää mutta luulen että siellä hajoaa jotain ennenkin mutteri pyörähtää. Pitää etsiä tohoon joku tarkkuussuutin ja koittaa kuumentaa.
Käy jollain hyvinvarustetulla autokorjaamolla ja pyydä kuumentamaan induktiokuumentimella. Ei tartte poltella muita osia lähistöllä, siitä huolimatta saa äkkiä punahehkuun.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Yritin tänään kuumentaa, meinas palaa koko auto. Voe helevetti!
Hain erilaisia irrotusöljyjä, ruikitaan nyt niitä sitten paremman puutteessa. Mukava että tuommoinen säätö ylipäätään on mutta voi eläimen käsi mikä toteutus. Yhen talttapääruuvin kanssa saa taas nysvätä monta päivää...
Moi, eikös se ole kaikki helpoin, kun otat sen simpukan kannen pöydälle. 4 pulttia auki ja se on siinä. Ja sit pääset viilapenkissä ahertamaan?
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
Avattu ja kiristetty. Irrotusöljyjä toinen viikko ja sitten naputtelua mutteriin. Siellä mutterin ja kannen välissä on muuten joku Stefan sukuinen tiivisteprikka, metallirunko ja kumikeskiö. O-renkaalla korjasin sen. Jos ei oo tiivis niin painaa atf:t pihalle tuosta. Kantta en saanut auki, vain yksi pultti aukesi, metrin jatkovarrella...Yksi oli kooltaan jotain 13 ja 14mm välistä ja muut n. 14mm, hylsyllä ei pääse ja lenkin leuat ei pidä. Olisihan se ollut kiva kansi avata. No, nysse toimii. Pitää se tiivisteprikka ehkä joskus vielä laittaa.
Ns. "usit prikka" hydrauliikka hommissa käytettävä tiivisteprikka. Meinasin vaan et helpottaa etsimistä jos et tiennyt miksi prikkaa nimitetään. Ja löytynee hydrauliikkaliikkeistä.