Heräteostos: RJ70
Valvoja: Käyttäjä
Heräteostos: RJ70
Bongasin palstalta kesäkuun lopussa 300 tkm ajetun RJ70:n, jakis sökö.
Eikun luuri samantien käteen ja kymmenen minuutin puhelun jälkeen kaupat oli sovittu. "Pitihän se ostaa, kun halvalla sai"-selitys vaimolle ja sitten pähkäilemään, milllähän tuon hakisi, matkaa vain 1100 km eestaas.
Siispä HJ45:n moottoriin tuoreet öljyt, traileri koukkuun ja taipaleelle!
Hyvin kulki, tosin loivakin mäki vaati pienempää pykälää. Teoriassa tonnin tuohon vielä olisi saanut laittaa kärriin ja lähes toisen lavalle ja kun tuossakin oli jo tekemistä...
Kotona tarkempi tutkiskelu paljasti, että kuppa on syönyt puskurit ja kopan takaosa ja ovet vaatii puhallusta/hitsausta/maalausta. Runko on mukava yllätys: takaakin täysin ruosteeton! Laitoin tuosta 45:stä nuo 255/85/16 Bfg:t alle, pitänee vaihtaa RJ:n orkkisvanteet noiden lukkovanteiden tilalle.
Jakolaatikkohan tästä oli sökö, tai siis piti olla koko jakis, mutta selkeä vika löytyi oikeastaan vain takavetoakselin laakerista. Vissiin käynyt kuivana ja lämmennyt aikalailla, kun mittarin pyörittimen muovirataskin oli sulanut! Kooli oli sorvannut laakerin takalaipan piloille. yllättävästi muut laakerit ja rattaat todettiin vähintään kelvollisiksi.
No tilalle vaihdoin kuitenkin ehjän laatikko/jakis paketin, enkä ainakaan nyt tuota alkanut kunnostelemaan.
Tuo bensamoottori on ollut myönteinen yllätys ominaisuuksiltaan, mukavan alavaantöinen bensakoneeksi, toisaalta 98E tuolle näyttää kyllä maistuvan
pakosarja on halkipoikki, näissä kai aika yleinen vika? En älynnyt kysellä lähempää ehjää käytettyä, kun törmäsin jenkkilän Ebay:ssä uustuotantopakosarjaan:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 2487wt_939
tilasin tuon kokeeksi, jos vaikka jenkkivalu olisi kestävämpi (on kuulemma made in USA).
Kaikki vinkit, kokemukset, ym. ko. kulkineesta kuuntelen mielelläni, aikomus on käyttää tätä jokapäiväajossa käyttöpelinä ja kunnostella ajelun lomassa.
Eikun luuri samantien käteen ja kymmenen minuutin puhelun jälkeen kaupat oli sovittu. "Pitihän se ostaa, kun halvalla sai"-selitys vaimolle ja sitten pähkäilemään, milllähän tuon hakisi, matkaa vain 1100 km eestaas.
Siispä HJ45:n moottoriin tuoreet öljyt, traileri koukkuun ja taipaleelle!
Hyvin kulki, tosin loivakin mäki vaati pienempää pykälää. Teoriassa tonnin tuohon vielä olisi saanut laittaa kärriin ja lähes toisen lavalle ja kun tuossakin oli jo tekemistä...
Kotona tarkempi tutkiskelu paljasti, että kuppa on syönyt puskurit ja kopan takaosa ja ovet vaatii puhallusta/hitsausta/maalausta. Runko on mukava yllätys: takaakin täysin ruosteeton! Laitoin tuosta 45:stä nuo 255/85/16 Bfg:t alle, pitänee vaihtaa RJ:n orkkisvanteet noiden lukkovanteiden tilalle.
Jakolaatikkohan tästä oli sökö, tai siis piti olla koko jakis, mutta selkeä vika löytyi oikeastaan vain takavetoakselin laakerista. Vissiin käynyt kuivana ja lämmennyt aikalailla, kun mittarin pyörittimen muovirataskin oli sulanut! Kooli oli sorvannut laakerin takalaipan piloille. yllättävästi muut laakerit ja rattaat todettiin vähintään kelvollisiksi.
No tilalle vaihdoin kuitenkin ehjän laatikko/jakis paketin, enkä ainakaan nyt tuota alkanut kunnostelemaan.
Tuo bensamoottori on ollut myönteinen yllätys ominaisuuksiltaan, mukavan alavaantöinen bensakoneeksi, toisaalta 98E tuolle näyttää kyllä maistuvan
pakosarja on halkipoikki, näissä kai aika yleinen vika? En älynnyt kysellä lähempää ehjää käytettyä, kun törmäsin jenkkilän Ebay:ssä uustuotantopakosarjaan:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 2487wt_939
tilasin tuon kokeeksi, jos vaikka jenkkivalu olisi kestävämpi (on kuulemma made in USA).
Kaikki vinkit, kokemukset, ym. ko. kulkineesta kuuntelen mielelläni, aikomus on käyttää tätä jokapäiväajossa käyttöpelinä ja kunnostella ajelun lomassa.
Viimeksi muokannut Jul, Pe Kesä 12, 2015 4:05 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
BJ75 1987
# 274
# 274
Re: Heräteostos: RJ70
Nyymanin Kentsulta sais vartmaan vikkkiä RJ:n voiman ulos saamisen...,Jul kirjoitti:Bongasin palstalta kesäkuun lopussa tuommosen myynti-ilmon:
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=10172 300 tkm ajettu RJ70, jakis sökö.
Eikun luuri samantien käteen ja kymmenen minuutin puhelun jälkeen kaupat oli sovittu. "Pitihän se ostaa, kun halvalla sai"-selitys vaimolle ja sitten pähkäilemään, milllähän tuon hakisi, matkaa vain 1100 km eestaas.
Siispä HJ45:n moottoriin tuoreet öljyt, traileri koukkuun ja taipaleelle!
Hyvin kulki, tosin loivakin mäki vaati pienempää pykälää. Teoriassa tonnin tuohon vielä olisi saanut laittaa kärriin ja lähes toisen lavalle ja kun tuossakin oli jo tekemistä...
Kotona tarkempi tutkiskelu paljasti, että kuppa on syönyt puskurit ja kopan takaosa ja ovet vaatii puhallusta/hitsausta/maalausta. Runko on mukava yllätys: takaakin täysin ruosteeton! Laitoin tuosta 45:stä nuo 255/85/16 Bfg:t alle, pitänee vaihtaa RJ:n orkkisvanteet noiden lukkovanteiden tilalle.
Jakolaatikkohan tästä oli sökö, tai siis piti olla koko jakis, mutta selkeä vika löytyi oikeastaan vain takavetoakselin laakerista. Vissiin käynyt kuivana ja lämmennyt aikalailla, kun mittarin pyörittimen muovirataskin oli sulanut! Kooli oli sorvannut laakerin takalaipan piloille. yllättävästi muut laakerit ja rattaat todettiin vähintään kelvollisiksi.
No tilalle vaihdoin kuitenkin ehjän laatikko/jakis paketin, enkä ainakaan nyt tuota alkanut kunnostelemaan.
Tuo bensamoottori on ollut myönteinen yllätys ominaisuuksiltaan, mukavan alavaantöinen bensakoneeksi, toisaalta 98E tuolle näyttää kyllä maistuvan
pakosarja on halkipoikki, näissä kai aika yleinen vika? En älynnyt kysellä lähempää ehjää käytettyä, kun törmäsin jenkkilän Ebay:ssä uustuotantopakosarjaan:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 2487wt_939
tilasin tuon kokeeksi, jos vaikka jenkkivalu olisi kestävämpi (on kuulemma made in USA).
Kaikki vinkit, kokemukset, ym. ko. kulkineesta kuuntelen mielelläni, aikomus on käyttää tätä jokapäiväajossa käyttöpelinä ja kunnostella ajelun lomassa.
Viimeksi muokannut Käyttäjä, Ke Elo 10, 2011 8:43 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Hep, hep! Täällä myös tuore RJ:n omistaja! Tänään hain ja matkaa tuli ees taas myöskin 1100km. Tosin ajamalla toin kotiin. Ja kaikki ne 550km hymyssä suin. Ja tämähän on ihan Jul:n naapurissa kaiken hyvän lisäksi!
Kytkin hieman luisti yllättäen kaupanteko hetkellä. Matka-ajossa ei tuntunu, mutta kiihyttäessä kyllä.
Eli vaihtaakko tarvike- vai alkuperäisosat? Ja kaikki asiaa helpottovat vinkit ovat tervetulleita!! Eli mikä voi mennä pahasti pieleen ja kuinka estää se...
Kytkin hieman luisti yllättäen kaupanteko hetkellä. Matka-ajossa ei tuntunu, mutta kiihyttäessä kyllä.
Eli vaihtaakko tarvike- vai alkuperäisosat? Ja kaikki asiaa helpottovat vinkit ovat tervetulleita!! Eli mikä voi mennä pahasti pieleen ja kuinka estää se...
Mikähän kävi minun RJ:ssä äsken kun töistä kotiin olin ajelemassa.
Ohjaus rupesi vemputtamaan niin pirusti yhen äkkiä noin satasen mittari vauhissa maantiellä. Kun nopeutta laski niin voblaaminen loppui. Siitä sitten liruuttelin lähimmälle pysäkille ja tutkailemaan ja heiluttelemaan rattaita mutta eipä tuolla äkkiseltään mikään tuntunu persiillään oelvan. Siitä taas varovarovasti liikkeelle kuulostellen ja ja pikku hiljaa nopeutta nostaen. Kaikki pelasi ja ysikymppiä ainakin pystyi ajamaan oireen tulematta uudestaan esille.
Eli mikähän tuon vemputtamisen aiheuttaa/aiheutti?
Enpä nyt enää jaksanu enempiä ruveta asiaa tutkailemaan mutta pitänee käyttää huomenissa eturattaita ilmassa ja katella löytyykö löysiä paikkoja.
Ohjaus rupesi vemputtamaan niin pirusti yhen äkkiä noin satasen mittari vauhissa maantiellä. Kun nopeutta laski niin voblaaminen loppui. Siitä sitten liruuttelin lähimmälle pysäkille ja tutkailemaan ja heiluttelemaan rattaita mutta eipä tuolla äkkiseltään mikään tuntunu persiillään oelvan. Siitä taas varovarovasti liikkeelle kuulostellen ja ja pikku hiljaa nopeutta nostaen. Kaikki pelasi ja ysikymppiä ainakin pystyi ajamaan oireen tulematta uudestaan esille.
Eli mikähän tuon vemputtamisen aiheuttaa/aiheutti?
Enpä nyt enää jaksanu enempiä ruveta asiaa tutkailemaan mutta pitänee käyttää huomenissa eturattaita ilmassa ja katella löytyykö löysiä paikkoja.
Kuulostais Death Wobble ilmiöltä.RistoH kirjoitti:Mikähän kävi minun RJ:ssä äsken kun töistä kotiin olin ajelemassa.
Ohjaus rupesi vemputtamaan niin pirusti yhen äkkiä noin satasen mittari vauhissa maantiellä. Kun nopeutta laski niin voblaaminen loppui. Siitä sitten liruuttelin lähimmälle pysäkille ja tutkailemaan ja heiluttelemaan rattaita mutta eipä tuolla äkkiseltään mikään tuntunu persiillään oelvan. Siitä taas varovarovasti liikkeelle kuulostellen ja ja pikku hiljaa nopeutta nostaen. Kaikki pelasi ja ysikymppiä ainakin pystyi ajamaan oireen tulematta uudestaan esille.
Eli mikähän tuon vemputtamisen aiheuttaa/aiheutti?
Enpä nyt enää jaksanu enempiä ruveta asiaa tutkailemaan mutta pitänee käyttää huomenissa eturattaita ilmassa ja katella löytyykö löysiä paikkoja.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
offtopic
Ihteeni häiritsee kun tuollainen esim. Käyttäjän vastaus quotena kaikki n. 10 kuvaa sisältäen. Heikentää luettavuutta tosi paljon. Moinen tapa monella muulla foorumilla ehdottomasti kiellettyä. Johonkin virkkeeseen on selvyyden vuoksi hyvä viitata, mutta ei koko kuvakasaan. Sinänsä hyvälaatuiset kuvat riittävän isokokoisina on hyvin tervetulleita, vaikka niitä olisikin iso kasa.
Anteeksi avautuminen.
Anteeksi avautuminen.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: offtopic
Käsi ylös virheen merkiksi!-MaTTi- kirjoitti:Ihteeni häiritsee kun tuollainen esim. Käyttäjän vastaus quotena kaikki n. 10 kuvaa sisältäen. Heikentää luettavuutta tosi paljon. Moinen tapa monella muulla foorumilla ehdottomasti kiellettyä. Johonkin virkkeeseen on selvyyden vuoksi hyvä viitata, mutta ei koko kuvakasaan. Sinänsä hyvälaatuiset kuvat riittävän isokokoisina on hyvin tervetulleita, vaikka niitä olisikin iso kasa.
Anteeksi avautuminen.
Hyvä että avauduit,ei näin sais quoteta.
Korjasin kuvat pois
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Tältäkun foorumilta löytyy haulla death wobble ilmiöstä ja kuukkekilla viä enemmänRistoH kirjoitti:Wätö paut mai death wobble?
Eli offiin (off topickiin meni mutta menköön).
Joko Jul on tehny autollensa mitään?
Kun aikaiseksi saisi niin voisinpa itsekkin tylsiä kuvia normi RJ:stä tänne laittaa.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Joo olen, nimittäin ajanut heti 1000 km, ei kai se noin hyväkuntoinen auto muuta kaipaaRistoH kirjoitti: Joko Jul on tehny autollensa mitään?
Kuvia vaan palstalle. Ei ne tarvitse ollakaan mitään extremeoffirakentelukuvia. Tämähän on Land Cruiser klubin palsta, joten jos kuvien aihe on esim. RJ70, niin sattuu jo aika hyvin klubin aihepiiriin...Kun aikaiseksi saisi niin voisinpa itsekkin tylsiä kuvia normi RJ:stä tänne laittaa
BJ75 1987
# 274
# 274
Uusi pakosarja oottaa asentamista. Se made in Usa olikin made in China, mutta näyttää tuo ihan siistiltä työltä.
Kannentiiviste tihkuu vähän ulospäin joten se vaihtuu samalla, kun tuon pakosarjan vaihdan. Kiristysmomentit ym. olisi hyvä tietää ko. moottoriin, löytyykö linkkiehdotuksia 22R korjausoppaaseen tms. ?
Kannentiiviste tihkuu vähän ulospäin joten se vaihtuu samalla, kun tuon pakosarjan vaihdan. Kiristysmomentit ym. olisi hyvä tietää ko. moottoriin, löytyykö linkkiehdotuksia 22R korjausoppaaseen tms. ?
BJ75 1987
# 274
# 274
Onko varmasti ehjä ohjausiskari?RistoH kirjoitti:Tämä Death Wobble ilmiö vaivaa vieläkin ja pahasti. Aina sopivassa montussa maantiellä 90-100km/h mittarinopeudessa rupeaa ravistamaan ohjausta rajusti. Mitkähän olisi ne kriittisimmät paikat mitkä pitäisi huolella tarkastaa ja vaihtaa tarvittaessa?
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------