Kuva Kuva

LJ70 konttoria kohti

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Rude
Viestit: 20
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 6:19 pm
Paikkakunta: Jämsänkoski

LJ70 konttoria kohti

Viesti Kirjoittaja Rude »

Raideleveys..
-Nyt on sitte hommattu 8 tuumaa leveet vanteet että saisi noi 33" tuumaset kumit leimalle..
-10 tuuman vanteet Toyota LJ70:ssä on sisäreunaltaan samalla etäisyydellään kuin 8 tuumaisetkin,(ohjausvarsi)
jolloin vanteen ulkoreuna tulee 2 tuumaa
sisemmäksi jolloin raideleveys pienenee myös 2 tuumaa.

- Ja katsastuskonttorissa n. tunnin istumisen jälkeen tutkittu kaikkea muuta muutoskatsastukseen liittyvään.

-ensin auto on N1 ... siihen saa tehdä maksimissaan 100mm kokonais korotuksen , sisältäen renkaista tuleva korotuksen..
eli se muutetaan N1G ajoneuvoksi jolloin siihen saa tehdä kokonais korotuksen 150mm.

Ja sitten HUOLTOAUTOKSI muuttaminen.....

Ajoneuvon omapaino pitää olla 1800+75 kg.

Sitten LJ70:n omapaino... tässätapauksessa rek.otteessa on 1760 kg.
Omapainon muuttamista rek.otteeseen ei voi tehdä jos ajoneuvon omapaino ei ole muuttunut yli 3 % .
Eli omaa LJ70 täytyy lihottaa vähintään 52,8 kg .... tai tässä tapauksessa puntarille kun menee paino just alle 1900kg
niin saa pykälää pienemmän dsl - veron..

Ja amisviikset vissiin täytyy kasvattaa ..kun prään tulee 80:n lätkä.. :D
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

itse vietin pari puolentoista tunnin sessiota konttorilla kun hj sai tuprokoneen ja piti tutkia kovasti onko se mahdollista tai sallittua.olis se onnistunu varmaan helpommin jos olisin maksanut toijotalle 128e paperista missä kerrotaan että kaikki on samaa kuin 61:ssä konetta lukuun ottamatta
maaristeilijä
Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

Mites turpoa leimatessa, käytitkö jossain dynolla, vai miten todistit tehot?
Ite aattelin kanssa Garretin laittaa pellin alle, tosin onneks leimaa riittää ens kesälle asti.
bj45lava
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 8:50 pm
Paikkakunta: TUUSULA

xxx

Viesti Kirjoittaja bj45lava »

Miksi 8-tuuman vanteet, kun omani juuri perjantaina leimasin 33x12.5 kumeille vanteiden ollessa 10" ja offsetti näissä -55mm, mittasivat kulutuspinnan reunasta auton leveydeksi 1790mm ja leima tuli, kun tuo leveys ei kasvanut yli sallitun 100mm, otteessa on 1690mm.

Nyt on sitten otteessa levikkeet, 33x12.5 kumit, korinkorotus 60mm, jousien korotus 50mm, huoltoauto, jossa työkalulaatikko (1kpl) ja hinausketjut, vinssi tarviiko vielä muuta, No joo välijäähdyttimen paikalle laitoin putken, kun en jaksanut dynolappua lähteä tekemään.
MIKKO UKKOLA
040-5854915

-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

siihenkin on joku raja olemassa paljonko raideleveys saa kasvaa!
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1596
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: LJ70 konttoria kohti

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

siihenkin on joku raja olemassa paljonko raideleveys saa kasvaa!
On, 30 mm.

Kertauksen vuoksi huono kuva:
Kuva

Raideleveyshän mitataan vanteen/renkaan kulutuspinnan keskeltä keskelle.


LJ:n offset on alkuperäisillä 6x16" vanteella 0, 7x15" vanteella -20. Eli maksimi luvallinen offset on -35.
10" leveä vanne ei siis voi sopia laillisesti LJ:n alle. Toisinaan vaan jää muutoskatsastuksessa mittaamatta raideleveydet (kuten bj45lava:n tapauksessa lienee käynyt), koska itse vannekokoa/offsettia ei vaadita näkyviin otteeseen. Ja toisaalta vanhempiin kieseihin ei ole saatavana raideleveyksiä tyyppitiedoista.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
Jani77
Viestit: 81
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 11:52 am
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: LJ70 konttoria kohti

Viesti Kirjoittaja Jani77 »

-MaTTi- kirjoitti:LJ:n offset on alkuperäisillä 6x16" vanteella 0, 7x15" vanteella -20. Eli maksimi luvallinen offset on -35.
10" leveä vanne ei siis voi sopia laillisesti LJ:n alle.
Päteekö HJ:hin samat lukemat :?:
SLCK # 413
HJ61 -87
040 500 7316
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

10" leveä vanne ei siis voi sopia laillisesti LJ:n alle.
Vai pitäskö tarkentaa että 15" halkaisijalla ei edessä sovi. Niinhän se ainakin HJ:ssä menee, että takana ei ole ongelmaa ja edessä raidetangon pää aiheuttaa ongelman. 16 x 10 sopii pienemmällä miinusET:llä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1596
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: LJ70 konttoria kohti

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Jani77 kirjoitti:
-MaTTi- kirjoitti:LJ:n offset on alkuperäisillä 6x16" vanteella 0, 7x15" vanteella -20. Eli maksimi luvallinen offset on -35.
10" leveä vanne ei siis voi sopia laillisesti LJ:n alle.
Päteekö HJ:hin samat lukemat :?:
Jep.
hj60 kirjoitti:Vai pitäskö tarkentaa että 15" halkaisijalla ei edessä sovi. Niinhän se ainakin HJ:ssä menee, että takana ei ole ongelmaa ja edessä raidetangon pää aiheuttaa ongelman. 16 x 10 sopii pienemmällä miinusET:llä.
Näinhän se menee. Tuo 10" levee 16":n vanne on vaan jokseenkin harvinainen... Ei varmaan kenelläkään palstalaisista ole hallussa moisia.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Harvinainen varmasti joo, mutta on jossain joskus ollu mersujaolla mielestäni myynnissä, oisko ollu offipalstalla.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa Viestiin