LJ70 konttoria kohti
Valvoja: Käyttäjä
LJ70 konttoria kohti
Raideleveys..
-Nyt on sitte hommattu 8 tuumaa leveet vanteet että saisi noi 33" tuumaset kumit leimalle..
-10 tuuman vanteet Toyota LJ70:ssä on sisäreunaltaan samalla etäisyydellään kuin 8 tuumaisetkin,(ohjausvarsi)
jolloin vanteen ulkoreuna tulee 2 tuumaa
sisemmäksi jolloin raideleveys pienenee myös 2 tuumaa.
- Ja katsastuskonttorissa n. tunnin istumisen jälkeen tutkittu kaikkea muuta muutoskatsastukseen liittyvään.
-ensin auto on N1 ... siihen saa tehdä maksimissaan 100mm kokonais korotuksen , sisältäen renkaista tuleva korotuksen..
eli se muutetaan N1G ajoneuvoksi jolloin siihen saa tehdä kokonais korotuksen 150mm.
Ja sitten HUOLTOAUTOKSI muuttaminen.....
Ajoneuvon omapaino pitää olla 1800+75 kg.
Sitten LJ70:n omapaino... tässätapauksessa rek.otteessa on 1760 kg.
Omapainon muuttamista rek.otteeseen ei voi tehdä jos ajoneuvon omapaino ei ole muuttunut yli 3 % .
Eli omaa LJ70 täytyy lihottaa vähintään 52,8 kg .... tai tässä tapauksessa puntarille kun menee paino just alle 1900kg
niin saa pykälää pienemmän dsl - veron..
Ja amisviikset vissiin täytyy kasvattaa ..kun prään tulee 80:n lätkä..
-Nyt on sitte hommattu 8 tuumaa leveet vanteet että saisi noi 33" tuumaset kumit leimalle..
-10 tuuman vanteet Toyota LJ70:ssä on sisäreunaltaan samalla etäisyydellään kuin 8 tuumaisetkin,(ohjausvarsi)
jolloin vanteen ulkoreuna tulee 2 tuumaa
sisemmäksi jolloin raideleveys pienenee myös 2 tuumaa.
- Ja katsastuskonttorissa n. tunnin istumisen jälkeen tutkittu kaikkea muuta muutoskatsastukseen liittyvään.
-ensin auto on N1 ... siihen saa tehdä maksimissaan 100mm kokonais korotuksen , sisältäen renkaista tuleva korotuksen..
eli se muutetaan N1G ajoneuvoksi jolloin siihen saa tehdä kokonais korotuksen 150mm.
Ja sitten HUOLTOAUTOKSI muuttaminen.....
Ajoneuvon omapaino pitää olla 1800+75 kg.
Sitten LJ70:n omapaino... tässätapauksessa rek.otteessa on 1760 kg.
Omapainon muuttamista rek.otteeseen ei voi tehdä jos ajoneuvon omapaino ei ole muuttunut yli 3 % .
Eli omaa LJ70 täytyy lihottaa vähintään 52,8 kg .... tai tässä tapauksessa puntarille kun menee paino just alle 1900kg
niin saa pykälää pienemmän dsl - veron..
Ja amisviikset vissiin täytyy kasvattaa ..kun prään tulee 80:n lätkä..
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
itse vietin pari puolentoista tunnin sessiota konttorilla kun hj sai tuprokoneen ja piti tutkia kovasti onko se mahdollista tai sallittua.olis se onnistunu varmaan helpommin jos olisin maksanut toijotalle 128e paperista missä kerrotaan että kaikki on samaa kuin 61:ssä konetta lukuun ottamatta
maaristeilijä
xxx
Miksi 8-tuuman vanteet, kun omani juuri perjantaina leimasin 33x12.5 kumeille vanteiden ollessa 10" ja offsetti näissä -55mm, mittasivat kulutuspinnan reunasta auton leveydeksi 1790mm ja leima tuli, kun tuo leveys ei kasvanut yli sallitun 100mm, otteessa on 1690mm.
Nyt on sitten otteessa levikkeet, 33x12.5 kumit, korinkorotus 60mm, jousien korotus 50mm, huoltoauto, jossa työkalulaatikko (1kpl) ja hinausketjut, vinssi tarviiko vielä muuta, No joo välijäähdyttimen paikalle laitoin putken, kun en jaksanut dynolappua lähteä tekemään.
Nyt on sitten otteessa levikkeet, 33x12.5 kumit, korinkorotus 60mm, jousien korotus 50mm, huoltoauto, jossa työkalulaatikko (1kpl) ja hinausketjut, vinssi tarviiko vielä muuta, No joo välijäähdyttimen paikalle laitoin putken, kun en jaksanut dynolappua lähteä tekemään.
MIKKO UKKOLA
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Re: LJ70 konttoria kohti
On, 30 mm.siihenkin on joku raja olemassa paljonko raideleveys saa kasvaa!
Kertauksen vuoksi huono kuva:
Raideleveyshän mitataan vanteen/renkaan kulutuspinnan keskeltä keskelle.
LJ:n offset on alkuperäisillä 6x16" vanteella 0, 7x15" vanteella -20. Eli maksimi luvallinen offset on -35.
10" leveä vanne ei siis voi sopia laillisesti LJ:n alle. Toisinaan vaan jää muutoskatsastuksessa mittaamatta raideleveydet (kuten bj45lava:n tapauksessa lienee käynyt), koska itse vannekokoa/offsettia ei vaadita näkyviin otteeseen. Ja toisaalta vanhempiin kieseihin ei ole saatavana raideleveyksiä tyyppitiedoista.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: LJ70 konttoria kohti
Päteekö HJ:hin samat lukemat-MaTTi- kirjoitti:LJ:n offset on alkuperäisillä 6x16" vanteella 0, 7x15" vanteella -20. Eli maksimi luvallinen offset on -35.
10" leveä vanne ei siis voi sopia laillisesti LJ:n alle.
SLCK # 413
HJ61 -87
040 500 7316
HJ61 -87
040 500 7316
Vai pitäskö tarkentaa että 15" halkaisijalla ei edessä sovi. Niinhän se ainakin HJ:ssä menee, että takana ei ole ongelmaa ja edessä raidetangon pää aiheuttaa ongelman. 16 x 10 sopii pienemmällä miinusET:llä.10" leveä vanne ei siis voi sopia laillisesti LJ:n alle.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Re: LJ70 konttoria kohti
Jep.Jani77 kirjoitti:Päteekö HJ:hin samat lukemat-MaTTi- kirjoitti:LJ:n offset on alkuperäisillä 6x16" vanteella 0, 7x15" vanteella -20. Eli maksimi luvallinen offset on -35.
10" leveä vanne ei siis voi sopia laillisesti LJ:n alle.
Näinhän se menee. Tuo 10" levee 16":n vanne on vaan jokseenkin harvinainen... Ei varmaan kenelläkään palstalaisista ole hallussa moisia.hj60 kirjoitti:Vai pitäskö tarkentaa että 15" halkaisijalla ei edessä sovi. Niinhän se ainakin HJ:ssä menee, että takana ei ole ongelmaa ja edessä raidetangon pää aiheuttaa ongelman. 16 x 10 sopii pienemmällä miinusET:llä.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)