Linja-auto-Bertta pick-upin rinnalle
Valvoja: Käyttäjä
Kuinka ollakaan, tulla tupsahti mieleeni eräs juttu. Tutustuin tässä takavuosina hauskan yhteensattuman myötä, todella persoonalliseen kaveriin, joka on pitkän linjan musiikkimies ja ennenkaikkea TAITEILIJA.
Herrasmies oli nimeltään Esa Rosvall, taikka kuten häntä kutsutaan: "Nätsi".
Hänellä on myös Sirkus Tuiskula, ja teltanvuokraustoimintaa.
Oikea "elämäntapaintiaani"....
Ja eikä aikaakaan, kun meidän istuessamme kiireettömästi kahvipöydässä kauniina heinäkuisena kesäiltana - juttelumme siirtyi autoihin, ja minkälaisia härveleitä kullakin on ollut.
Värikkäitä tarinoita ja kommelluksia kyllä molemmilla riitti, mitä matkan varrella oli kertynyt vanhojen kulkupelejen kanssa puuhatessa.
Hän kertoi minulle omistaneensa aikoinaan (-90 luvulla), pitkän Toyota Landcruiserin, eli BJ45 mallin, ja mainitsi että tuo auto oli todella kätevä peli hänen siirrellessä tontillaan Köyliössä muuta kalustoa ja perävaunuja. Mainitsi jotta autoon oli asennettu etupuskuriin vetokoukku lähinnä juuri tuota tarkoitusta varten.
Oli sitten ajanmyötä BJ lopulta siirtynyt jossain kaupassa/vaihtokaupassa kaverilleen jonnekin itä-suomeen päin - en nyt valitettavasti jaksa muistaa tarkemmin tarinan yksityiskohtia, kun oli niin paljon muutakin puheenaihetta tuolloin.
Mutta minulle jäi mielikuva, jotta auton hankkineella oli kyllä tarkoitus laittaa vekotin kuntoon.
Tämä tuli sattumoisin mieleeni kun näin tuon kuvan, missä BJ:n tuulilasissa oli Ruisrock'in ajolupatarra vuodelta -95. - voisi vallan mainiosti olla sama vekotin, henkilöiden historia kyllä täsmäisi...
Täytyypä ottaa Nätsin kanssa puheeksi, kun kohtaamme ensikerran.
Näitä BJ40/45-autoja kyllä arvostetaan maailmalla mielestäni enemmän, kuin mitä täällä kotisuomessa vielä.
Muistan myös tässä jokin aika sitten nettiautossa myytävänä olleen vähänajetun yksilön. Auto sijaitsi Kurikassa, rek. (VNH-XXX).
Tämä BJ45 oli vain hiukkasen päälle 200tkm. ajettu.
Rekisteröity muistaakseni 6-hengen pakuksi.
Ruostevaurioita korin takanurkissa, ym. perinteisissä paikoissa.
Katsastettu peli, jossa vinssikin keulilla.
Hintapyynti ilmoituksessa oli tuolloin jotain 3000-3100 euroa.
Pisti vaan silmään kun sama auto oli nyt myynnissä hollantilaisella sivustolla hintapyynnin ollessa 6900e.
http://www.denbreems.nl/fotos/Cnv0178.jpg
Sehän alkaa pian olla kysynnän ja tarjonnan laki näissäkin, kun käyvät harvinaisiksi.
Mutta kyllä nämä ovat autoja, joihin eivät "maailmantalouden heilahtelut ja pörssikurssien notkahdukset" pääse puraisemaan.
Selviytyjiä!
Herrasmies oli nimeltään Esa Rosvall, taikka kuten häntä kutsutaan: "Nätsi".
Hänellä on myös Sirkus Tuiskula, ja teltanvuokraustoimintaa.
Oikea "elämäntapaintiaani"....
Ja eikä aikaakaan, kun meidän istuessamme kiireettömästi kahvipöydässä kauniina heinäkuisena kesäiltana - juttelumme siirtyi autoihin, ja minkälaisia härveleitä kullakin on ollut.
Värikkäitä tarinoita ja kommelluksia kyllä molemmilla riitti, mitä matkan varrella oli kertynyt vanhojen kulkupelejen kanssa puuhatessa.
Hän kertoi minulle omistaneensa aikoinaan (-90 luvulla), pitkän Toyota Landcruiserin, eli BJ45 mallin, ja mainitsi että tuo auto oli todella kätevä peli hänen siirrellessä tontillaan Köyliössä muuta kalustoa ja perävaunuja. Mainitsi jotta autoon oli asennettu etupuskuriin vetokoukku lähinnä juuri tuota tarkoitusta varten.
Oli sitten ajanmyötä BJ lopulta siirtynyt jossain kaupassa/vaihtokaupassa kaverilleen jonnekin itä-suomeen päin - en nyt valitettavasti jaksa muistaa tarkemmin tarinan yksityiskohtia, kun oli niin paljon muutakin puheenaihetta tuolloin.
Mutta minulle jäi mielikuva, jotta auton hankkineella oli kyllä tarkoitus laittaa vekotin kuntoon.
Tämä tuli sattumoisin mieleeni kun näin tuon kuvan, missä BJ:n tuulilasissa oli Ruisrock'in ajolupatarra vuodelta -95. - voisi vallan mainiosti olla sama vekotin, henkilöiden historia kyllä täsmäisi...
Täytyypä ottaa Nätsin kanssa puheeksi, kun kohtaamme ensikerran.
Näitä BJ40/45-autoja kyllä arvostetaan maailmalla mielestäni enemmän, kuin mitä täällä kotisuomessa vielä.
Muistan myös tässä jokin aika sitten nettiautossa myytävänä olleen vähänajetun yksilön. Auto sijaitsi Kurikassa, rek. (VNH-XXX).
Tämä BJ45 oli vain hiukkasen päälle 200tkm. ajettu.
Rekisteröity muistaakseni 6-hengen pakuksi.
Ruostevaurioita korin takanurkissa, ym. perinteisissä paikoissa.
Katsastettu peli, jossa vinssikin keulilla.
Hintapyynti ilmoituksessa oli tuolloin jotain 3000-3100 euroa.
Pisti vaan silmään kun sama auto oli nyt myynnissä hollantilaisella sivustolla hintapyynnin ollessa 6900e.
http://www.denbreems.nl/fotos/Cnv0178.jpg
Sehän alkaa pian olla kysynnän ja tarjonnan laki näissäkin, kun käyvät harvinaisiksi.
Mutta kyllä nämä ovat autoja, joihin eivät "maailmantalouden heilahtelut ja pörssikurssien notkahdukset" pääse puraisemaan.
Selviytyjiä!
Viimeksi muokannut Nikkari, Ti Joulu 30, 2008 1:10 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä tämän pitää olla sama auto, ja onkin, sillä auton vanhoissa papereissa vilahtaa tuo entisen omistajan nimi. Tuo keulakoukkukin on vielä todisteena.Hän kertoi minulle omistaneensa aikoinaan (-90 luvulla), pitkän Toyota Landcruiserin, eli BJ45 mallin, ja mainitsi että tuo auto oli todella kätevä peli hänen siirrellessä tontillaan Köyliössä muuta kalustoa ja perävaunuja. Mainitsi jotta autoon oli asennettu etupuskuriin vetokoukku lähinnä juuri tuota tarkoitusta varten.
Oli sitten ajanmyötä BJ lopulta siirtynyt jossain kaupassa/vaihtokaupassa kaverilleen jonnekin itä-suomeen päin - en nyt valitettavasti jaksa muistaa tarkemmin tarinan yksityiskohtia, kun oli niin paljon muutakin puheenaihetta tuolloin.
Mutta minulle jäi mielikuva, jotta auton hankkineella oli kyllä tarkoitus laittaa vekotin kuntoon. Shocked
Tämä tuli sattumoisin mieleeni kun näin tuon kuvan, missä BJ:n tuulilasissa oli Ruisrock'in ajolupatarra vuodelta -95. - voisi vallan mainiosti olla sama vekotin, henkilöiden historia kyllä täsmäisi...
Joo, kyllä se tänne Itä-Suomeen tuli ja on kunnostamatta vissiinkin siksi, että tilalle löytyi parempi yksilö, joka sekin on jo siirtynyt uusille omistajille. Mutta tämä siis jäi horsmikkoon "varaosa-autoksi".
PitkälleBertallehan alkaa kehittyä "sielu" historian selviämisen myötä!
BJ75 1987
# 274
# 274
Kappas vain, kun muistin aivan oikein. Hauska yhteensattuma!
Nätsi kertoi tykänneensä autosta paljon, ja kehui minulle sitä tuolloin kovasti, kuinka näppärä peli se oli hänen käyttötarkoituksiinsa.
Siinä varmasti on kyllä tällä autolla värikäs historia, joka hakee vertaistaan.
Eikös vaan alakin kohta olla paljon hyviä syitä pelastamiseen, sekä hitsaustaidon ylläpitämiseen...
Nätsi kertoi tykänneensä autosta paljon, ja kehui minulle sitä tuolloin kovasti, kuinka näppärä peli se oli hänen käyttötarkoituksiinsa.
Siinä varmasti on kyllä tällä autolla värikäs historia, joka hakee vertaistaan.
Eikös vaan alakin kohta olla paljon hyviä syitä pelastamiseen, sekä hitsaustaidon ylläpitämiseen...
Olen itekin nähnyt aikoinaan kyseisen auton usiasti Kauttualla ja Eurassa. Silloin katolla, edessä, oli kyltti: Almost Circus.
Eipä voinut olla nauramatta asennetta..
Eli, nyt SYYLLA SUUREMMALLA: Auto kuntoon!! Tuohan on jo pala Suomen historiaa.
Eipä voinut olla nauramatta asennetta..
Eli, nyt SYYLLA SUUREMMALLA: Auto kuntoon!! Tuohan on jo pala Suomen historiaa.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Huoltokirjan saloja: Ensimmäiseksi omistajaksi v. -81 merkitty Sallilan Sähkölaitos Oy, Alastaro. Myyjä Mellilän Autokeskus Oy ja myös huollettu siellä vuoteen -87. Seuraavaksi huollettu Loimaan autokeskuksessa vuoteen -90 asti, mittarissa tuolloin 145136 km. merkinnät loppuu siihen.
Lisää papereiden kertomaa:
Rauman autosähkö- ja dieselhuollossa on otettu pakokaastesti 23.1.1996 mittarissa 330355 km ja savuarvo 1,14 ja raja-arvo 2,50. Mittarissa on nyt n. 360000 km, joten 30 tonnia sitten on olleet 3B:n arvot kohdillaan! tosin vuosia on kulunut heti 13...
Lisää papereiden kertomaa:
Rauman autosähkö- ja dieselhuollossa on otettu pakokaastesti 23.1.1996 mittarissa 330355 km ja savuarvo 1,14 ja raja-arvo 2,50. Mittarissa on nyt n. 360000 km, joten 30 tonnia sitten on olleet 3B:n arvot kohdillaan! tosin vuosia on kulunut heti 13...
Noooo... tuolla se hallin pihalla kerää lunta päälleen, ei se sieltä karkaa. Tosin lämppäri sai jo luovuttaa osia lava-ruiserille.Eli, nyt SYYLLA SUUREMMALLA: Auto kuntoon!! Tuohan on jo pala Suomen historiaa.
BJ75 1987
# 274
# 274