Kuva Kuva

Linja-auto-Bertta pick-upin rinnalle

General chat

Valvoja: Käyttäjä

komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Kele notta on homeinen pertteli :(

Kyllä saa olla väkevä motivaatio jos tämän vielä leimalle seppää.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

Nikkari kirjoitti:Kylläpä osaakin olla sympaattisen näköinen kaikessa karuudessaan!
Milloinka lienee ollut viimeksi liikenteessä?
Poistettu rekisteristä 1998, tarrasta päätellen on ollut rokkiautona vielä -95 8) .
Vielä muutamia kuppakuvia, pikanttina lisänä vähän sammalta ja jäkälää :mrgreen: :

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
BJ75 1987
# 274
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Varmaa ollu ihan jees kunnossa vuonna 1998. Siksi herää kysymys, miksi poistettu liikenteestä :shock:
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

4x4_88 kirjoitti:Varmaa ollu ihan jees kunnossa vuonna 1998. Siksi herää kysymys, miksi poistettu liikenteestä :shock:
Niin käsitin, ettei oo mennyt ruosteen takia läpi katsastuksesta??
BJ75 1987
# 274
Avatar
eero
Viestit: 79
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 7:39 pm
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja eero »

Täytyy sanoa yhden bertan hitsanneena että varsin tutun näköistä mutta tekeehä tuota auton jos on kova into..
Itseäkin kiinnostaisi joskus pitkä malli lyhyen kamuksi..
Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 »

On tuo pitkä malli vaan upee, tommonen täytyy vielä joskus hommata pikupin ja parin pätkän kaveriks. Kunhan ensin tehdään kierteet yhteen pätkään, pikuppi modataan mieleiseks ja yks pätkä puol entisöidään...
Ei noitakaan taida hirveesti enää liikenteessä olla, kuntoon vaan :D
Nikkari
Viestit: 232
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 12:21 pm
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Nikkari »

Kuinka ollakaan, tulla tupsahti mieleeni eräs juttu. Tutustuin tässä takavuosina hauskan yhteensattuman myötä, todella persoonalliseen kaveriin, joka on pitkän linjan musiikkimies ja ennenkaikkea TAITEILIJA.

Herrasmies oli nimeltään Esa Rosvall, taikka kuten häntä kutsutaan: "Nätsi".
Hänellä on myös Sirkus Tuiskula, ja teltanvuokraustoimintaa.
Oikea "elämäntapaintiaani".... :wink:

Ja eikä aikaakaan, kun meidän istuessamme kiireettömästi kahvipöydässä kauniina heinäkuisena kesäiltana - juttelumme siirtyi autoihin, ja minkälaisia härveleitä kullakin on ollut.

Värikkäitä tarinoita ja kommelluksia kyllä molemmilla riitti, mitä matkan varrella oli kertynyt vanhojen kulkupelejen kanssa puuhatessa.

Hän kertoi minulle omistaneensa aikoinaan (-90 luvulla), pitkän Toyota Landcruiserin, eli BJ45 mallin, ja mainitsi että tuo auto oli todella kätevä peli hänen siirrellessä tontillaan Köyliössä muuta kalustoa ja perävaunuja. Mainitsi jotta autoon oli asennettu etupuskuriin vetokoukku lähinnä juuri tuota tarkoitusta varten.

Oli sitten ajanmyötä BJ lopulta siirtynyt jossain kaupassa/vaihtokaupassa kaverilleen jonnekin itä-suomeen päin - en nyt valitettavasti jaksa muistaa tarkemmin tarinan yksityiskohtia, kun oli niin paljon muutakin puheenaihetta tuolloin.
Mutta minulle jäi mielikuva, jotta auton hankkineella oli kyllä tarkoitus laittaa vekotin kuntoon. :shock:

Tämä tuli sattumoisin mieleeni kun näin tuon kuvan, missä BJ:n tuulilasissa oli Ruisrock'in ajolupatarra vuodelta -95. - voisi vallan mainiosti olla sama vekotin, henkilöiden historia kyllä täsmäisi...

Täytyypä ottaa Nätsin kanssa puheeksi, kun kohtaamme ensikerran.

Näitä BJ40/45-autoja kyllä arvostetaan maailmalla mielestäni enemmän, kuin mitä täällä kotisuomessa vielä.

Muistan myös tässä jokin aika sitten nettiautossa myytävänä olleen vähänajetun yksilön. Auto sijaitsi Kurikassa, rek. (VNH-XXX).
Tämä BJ45 oli vain hiukkasen päälle 200tkm. ajettu.
Rekisteröity muistaakseni 6-hengen pakuksi.
Ruostevaurioita korin takanurkissa, ym. perinteisissä paikoissa.
Katsastettu peli, jossa vinssikin keulilla.
Hintapyynti ilmoituksessa oli tuolloin jotain 3000-3100 euroa.

Pisti vaan silmään kun sama auto oli nyt myynnissä hollantilaisella sivustolla hintapyynnin ollessa 6900e.

http://www.denbreems.nl/fotos/Cnv0178.jpg

Sehän alkaa pian olla kysynnän ja tarjonnan laki näissäkin, kun käyvät harvinaisiksi.

Mutta kyllä nämä ovat autoja, joihin eivät "maailmantalouden heilahtelut ja pörssikurssien notkahdukset" pääse puraisemaan.

Selviytyjiä! 8)
Viimeksi muokannut Nikkari, Ti Joulu 30, 2008 1:10 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

Hän kertoi minulle omistaneensa aikoinaan (-90 luvulla), pitkän Toyota Landcruiserin, eli BJ45 mallin, ja mainitsi että tuo auto oli todella kätevä peli hänen siirrellessä tontillaan Köyliössä muuta kalustoa ja perävaunuja. Mainitsi jotta autoon oli asennettu etupuskuriin vetokoukku lähinnä juuri tuota tarkoitusta varten.

Oli sitten ajanmyötä BJ lopulta siirtynyt jossain kaupassa/vaihtokaupassa kaverilleen jonnekin itä-suomeen päin - en nyt valitettavasti jaksa muistaa tarkemmin tarinan yksityiskohtia, kun oli niin paljon muutakin puheenaihetta tuolloin.
Mutta minulle jäi mielikuva, jotta auton hankkineella oli kyllä tarkoitus laittaa vekotin kuntoon. Shocked

Tämä tuli sattumoisin mieleeni kun näin tuon kuvan, missä BJ:n tuulilasissa oli Ruisrock'in ajolupatarra vuodelta -95. - voisi vallan mainiosti olla sama vekotin, henkilöiden historia kyllä täsmäisi...
Kyllä tämän pitää olla sama auto, ja onkin, sillä auton vanhoissa papereissa vilahtaa tuo entisen omistajan nimi. Tuo keulakoukkukin on vielä todisteena.

Joo, kyllä se tänne Itä-Suomeen tuli ja on kunnostamatta vissiinkin siksi, että tilalle löytyi parempi yksilö, joka sekin on jo siirtynyt uusille omistajille. Mutta tämä siis jäi horsmikkoon "varaosa-autoksi".

PitkälleBertallehan alkaa kehittyä "sielu" historian selviämisen myötä!
BJ75 1987
# 274
Nikkari
Viestit: 232
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 12:21 pm
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Nikkari »

Kappas vain, kun muistin aivan oikein. Hauska yhteensattuma!

Nätsi kertoi tykänneensä autosta paljon, ja kehui minulle sitä tuolloin kovasti, kuinka näppärä peli se oli hänen käyttötarkoituksiinsa.

Siinä varmasti on kyllä tällä autolla värikäs historia, joka hakee vertaistaan.

Eikös vaan alakin kohta olla paljon hyviä syitä pelastamiseen, sekä hitsaustaidon ylläpitämiseen... 8)
Avatar
Nalle
Viestit: 74
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 10:14 am
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja Nalle »

Joo. Eihän tuo ole laisinkaan paha..

Nallen pajassa tuollaisia on korjattu ihan laikkakone-peltisaksi-täytelankamiggi -periaatteella ja hyvää settiä on tullut. Ei se ole, ku isompia irtileikattavia palasia vaan.
Kaivaa se...
# 254
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Vaimokin suorastaan huutaa onnesta :mrgreen:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Olen itekin nähnyt aikoinaan kyseisen auton usiasti Kauttualla ja Eurassa. Silloin katolla, edessä, oli kyltti: Almost Circus.
Eipä voinut olla nauramatta asennetta..

Eli, nyt SYYLLA SUUREMMALLA: Auto kuntoon!! Tuohan on jo pala Suomen historiaa.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

Huoltokirjan saloja: Ensimmäiseksi omistajaksi v. -81 merkitty Sallilan Sähkölaitos Oy, Alastaro. Myyjä Mellilän Autokeskus Oy ja myös huollettu siellä vuoteen -87. Seuraavaksi huollettu Loimaan autokeskuksessa vuoteen -90 asti, mittarissa tuolloin 145136 km. merkinnät loppuu siihen.

Lisää papereiden kertomaa:
Rauman autosähkö- ja dieselhuollossa on otettu pakokaastesti 23.1.1996 mittarissa 330355 km ja savuarvo 1,14 ja raja-arvo 2,50. Mittarissa on nyt n. 360000 km, joten 30 tonnia sitten on olleet 3B:n arvot kohdillaan! tosin vuosia on kulunut heti 13...
Eli, nyt SYYLLA SUUREMMALLA: Auto kuntoon!! Tuohan on jo pala Suomen historiaa.
Noooo... tuolla se hallin pihalla kerää lunta päälleen, ei se sieltä karkaa. Tosin lämppäri sai jo luovuttaa osia lava-ruiserille.
BJ75 1987
# 274
Vastaa Viestiin