Kuva Kuva

Kokemuksia *J-12* korisista Land Cruisereista?

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1596
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Sehän nousi sopivasti.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
Janne Hartikainen
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Marras 17, 2009 12:12 pm

Viesti Kirjoittaja Janne Hartikainen »

Onko kellään kokemusta perälukon korjaamisesta? kuulemma tyyppivika, eli aikasempi omistaja ei ollut tajunnut käyttää perälukkoa niin sähkömoottori/mikälie siellä jumissa.

uusi vehje 1500€+asennus

halvempaa keinoa? käykö joku muu perä tuohon missä lukko?
J120
Hutta79
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:04 am
Paikkakunta: Oulu

Toyota oma boksi/lastu???

Viesti Kirjoittaja Hutta79 »

Sellainen jolla on kyseinen lastu/boksi (vai miksi sitä haluaa sanoa?) voisi kertoa onko siinä mahdollista säätää tehoja esim. vakio 163hv>177hv tai 196hv?

BTW. Eilen hierottu kaupat 2003 lc:stä. Maanantaina nouto! JES!!!
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Cruiseristi
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Cruiseristi »

Onnittelut hyvästä valinnasta.
Hutta79
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:04 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hutta79 »

Cruiseristi kirjoitti:Onnittelut hyvästä valinnasta.
Kiitokset...

Nyt sitte kaikessa rauhassa miettimään mitä tämä kulkine tarvitsee ollakseen minun "ultimate traveling vehicle". Kontrasti edelliseen autoon on melkoisen suuri (Suzuki Jimny). Tulevan kesän aikana tarkoitus on ainakin korottaa ja ostaa rengastus joka ei puhkea vaikka kävisikin kääntämässä huonon tien päässä.

Janne Hartikainen: Kerroppas kokemuksesi tuosta korotus sarjasta. Nyt ilmeisesti pari kk ollut ajossa. En ole vielä osannut päättää onko tulevaisuuteni OME vai Rough Country. Tuo R C sarja näyttää ainakin kuvissa nostavan keulan lähes vaateriin.

Tämän ketjun olen lukenut läpi todella monta kertaa ja Pradopointissa viihtynyt useamman tunnin. :D

En löytänyt täältä ketjua (pikaistuksissani) missä joku olisi laittanut Ctek laturin tai vastaavan autoon siten, että akku lautautuisi kun auto on roikassa. -mietin vain, että kuinka kauan akku kestää jos Webastoa käytää säännöllisesti kaupungissa? Kuinka pitkään tulisi ajaa jotta Webaston ottama virta tulisi ladattua?

Oho... Paljon on pojalla kysyttävää. Jatkan siis Foorumin läpikäymistä.
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Hutta79 kirjoitti:
Cruiseristi kirjoitti:Onnittelut hyvästä valinnasta.
.



En löytänyt täältä ketjua (pikaistuksissani) missä joku olisi laittanut Ctek laturin tai vastaavan autoon siten, että akku lautautuisi kun auto on roikassa. -mietin vain, että kuinka kauan akku kestää jos Webastoa käytää säännöllisesti kaupungissa? Kuinka pitkään tulisi ajaa jotta Webaston ottama virta tulisi ladattua?

Oho... Paljon on pojalla kysyttävää. Jatkan siis Foorumin läpikäymistä.
Onnittelut loistavasta valinnasta.
Olisko ollut nää topicit?
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=7389&highlight=ctek
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=8537&highlight=ctek
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Hutta79
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:04 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hutta79 »

JJ kirjoitti: Huomasin cros4wd:n sivuilta ilmoituksen ARB:in puskureiden poistomyynnistä lakimuutoksen takia. No sellainen lähti tilaukseen ja vähän sen jälkeen tuli hommattua OME:n alustasarja sekä 265/70/17 mutiaiset. Nuo 265/70/17 renkaat olisi kyllä mahtunut pyörimään ilman jousituksen korotustakin mutta vakiojouset alkoi ARB:in puskurin painosta pohjailemaan motarilla isommissa heitoissa.
Tuolla Pradopointissa juttelevat että tuos 265/70R17 ottais kiinni johonkin, jos ei laita spacereita tai eri offset vanteita???
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1596
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Hutta79 kirjoitti: En löytänyt täältä ketjua (pikaistuksissani) missä joku olisi laittanut Ctek laturin tai vastaavan autoon siten, että akku lautautuisi kun auto on roikassa. -mietin vain, että kuinka kauan akku kestää jos Webastoa käytää säännöllisesti kaupungissa? Kuinka pitkään tulisi ajaa jotta Webaston ottama virta tulisi ladattua?
Akut, ei akku. Defalta ja Calixilta saat tuohon käyttöön tehdyn laturin hyllystä, ei tartte ku tökätä johtosarjaan jos autossa on lohkolämmitinkin. http://wup.defa.com/fi/wup_products_bat ... rgers.html
http://www.calix.se/consumer/index.asp?lang=FI
Harvoin vain molempia on asennettu, Webastoa ja lohkista.
Halvemmalla taitaa saada 2 x CTEK 3600, jolla voi ladata max. 120Ah akkua. Sisähaaran töpseliin haara ja toinen vastaava töpseli rintapeltiin.

Eipä oo koskaan ollu ongelmaa että akut (2x100Ah) olis yhtään kyykyssä, vaikka Webasto pöhisee talvella tunnin joka päivä. Tosin ajeluakin tulee yleensä silloin se puoltoista tuntia. Karkee nyrkkisääntö taitaa olla että sen verran pitäis ajella mitä on Webasto päällä. Isoilla tupla-akuilla/varakapasiteetilla riittänee että edes kerran viikossa tulis pidempi ajorupeema jos paljon on Webastoo pössytelty.
Viimeksi muokannut -MaTTi-, Su Joulu 12, 2010 11:41 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1596
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Hutta79 kirjoitti: Tuolla Pradopointissa juttelevat että tuos 265/70R17 ottais kiinni johonkin, jos ei laita spacereita tai eri offset vanteita???
No ei varmaankaan ota, tai jos ottaa niin se on etukuraläppä, josta saa kyllä nätisti vuolastua biitin pois hipsumasta. En kyllä usko että normiajossa olis lähelläkään.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Hutta79
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:04 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hutta79 »

-MaTTi- kirjoitti:Akut, ei akku.
-MaTTi- kirjoitti: Eipä oo koskaan ollu ongelmaa että akut (2x100Ah) olis yhtään kyykyssä, vaikka Webasto pöhisee talvella tunnin joka päivä. Tosin ajeluakin tulee yleensä silloin se puoltoista tuntia. Karkee nyrkkisääntö taitaa olla että sen verran pitäis ajella mitä on Webasto päällä. Isoilla tupla-akuilla/varakapasiteetilla riittänee että edes kerran viikossa tulis pidempi ajorupeema jos paljon on Webastoo pössytelty.
En siis ole vielä päässyt tarkastelemaan autoa niin tarkasti, että edes tietäisin kahdesta akusta. :roll:

...jos kerta 2 akkua konepellin alta löytyy niin sitten ei kyllä pitäis ongelmaa olla. Taidan kuitenkin päivittää akut Optimaan.
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

-MaTTi- kirjoitti: Harvoin vain molempia on asennettu, Webastoa ja lohkista.
Halvemmalla taitaa saada 2 x CTEK 3600, jolla voi ladata max. 120Ah akkua. Sisähaaran töpseliin haara ja toinen vastaava töpseli rintapeltiin.
Mulla oli HJ:ssä se alavesiletkulämppäri, mutta laitoin ite webaston, ku tarttee verkkosähkön ulottumattomissaki päästä kotimatkalle. Laitoin just noin, paitti että siirsin sen töpselin sisältä konehuoneeseen. Joka viikko arkisin 7-16 auto laturissa.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Eberi/Webasto on kyllä niin ylivoimainen värkki kun vertailee lohkoläppäreihin, öljypohjansäteilijöihin ym. muihin rimpuloihin... Vielä jos pikkasen satsaa ja laittaa kaukosäätimen niin avot!!!!

Tän hetkises kulkinees Laakkosella laitettu säteilijä ölppäpohjassa. Parin kympin pakkasilla kun sillä alkaa moottoria lämmittämään, nii alkaa tulla äitiä ikävä :evil:

Webastolla ei tarvinnu yli puoltatuntia autoa lämmittää koskaan, näytti mittari mitä tahansa :roll:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Hutta79
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:04 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hutta79 »

Onko noilla Aussien pojilla nuo lc:t vain yhdellä akulla. Vai mitä net virittellee niitä dual battery - juttuja? Tuo Ctek on varmaankin se juttu mikä pitää tehä. Tässä kaupungilla kun tulee niin lyhyitä pätkiä ajettua niin ei ehkä kerkeä lataamaan tarpeeksi... Ja tuossa aiemmin mainitsema Optima päivitys.

Tuosta Toyotan lastusta kyselin yv:llä mm. Matilta. Mutta kysäisempä vielä tarkennukseksi uudestaan eli pystyykö sitä itse boksia/lastua säätämään?

Huomenna noudettavassa laitteessa on siis Webasto kellolla ja kaukosäätimellä ja kaukossa on myös ajastin. :D
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1596
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Hutta79 kirjoitti:Tuosta Toyotan lastusta kyselin yv:llä mm. Matilta. Mutta kysäisempä vielä tarkennukseksi uudestaan eli pystyykö sitä itse boksia/lastua säätämään?
Yleensä kannen alta löytyy jotain dippikytkimiä tai jumppereita, joista saa savua lisää. Joissain jopa ruuvi kylessä.

Lastutushan se paras vaihtoehto olisi, mutta näihin Toitsun koneisiin ei varsinaisia lastuja taida olla, kaikki on tällasia signaalinhuijauskäikäleitä. Mut hyvin tuntuu pelaavan silti.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
oziolli
Viestit: 43
Liittynyt: To Joulu 06, 2007 1:20 pm
Paikkakunta: Canberra

Viesti Kirjoittaja oziolli »

Hutta79 kirjoitti:Onko noilla Aussien pojilla nuo lc:t vain yhdellä akulla. Vai mitä net virittellee niitä dual battery - juttuja?

Austraaliaan tulevat ja tulleet Landcruiserit ovat 12 voltin sahkojarjestelmalla.
FJ62 1989
Vastaa Viestiin