Tuppu kirjoitti:Hutta79 kirjoitti:Tuppu kirjoitti:
Punanen Optima:
50 Ah
kylmäkäynnistysvirta EN 815, -18°
mitat: P 254 - L 175 - K 200 mm
paino 18 kg
vastaa starttiteholtaan n. 140 Ah normaaliakkua
Mihin perustuu tuo -> vastaa starttiteholtaan n. 140 Ah normaaliakkua
Vaikea sanoa, näin ne IKH:n sivuilla väittää...? Pätevät ne joka tapaukses on!
http://www.ikh.fi/Akut/Optima-akut
Taitaa olla ikuista korjaamista, mutta geeliakkuja ei nuo optimatkaan ole, mikäli nyt sitten jostain syystä on halu geeliakku sinne saada. Geeliakussa vaan tuo käynnistysvirta on esim. tuollaista Optimaa pienempi, mutta toki kestää sitten syväpurkauksia ja tärinää hyvin.
Tai oletus, että haussa AGM akku..
Exiden Deep Cyclet omassa Land Cruiser:ssa, ainakin vielä kestäneet vinssailut.
Yhteen autoon tulee nyt Nortstar:n NSB90, jonka pitäisi olla Optimaa parempi, lähinnä virran annossa jne. Tärinäkesto voinee olla sitten kysymys merkki, mutta en usko samaa tasoa olevan. Kokoa normaalin 100Ah verran, painoa 37kg. CCA arvoa tuolle ei ole, oikosulkuvirtaa antaa 4000A.