Taitaa silti se kallein aarre olla keittössä puuhastelemassa
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Vasemmalta lukien ensimmäinen lukuunottamatta peräkärryä on viimeisin hankinta viime keväältä.
Ostin varaosiksi mutta en raaskinutkaan laittaa palasiksi kun olikin parempi mitä ensivaikutelma antoi ymmärtää. Auto oli seissyt 6 vuotta ja on täysin alkuperäisessä kunnossa eli kukaan kyläseppä ei ollut päässyt tekemään virityksiä. Tekniikka toimi moitteettomasti, hiukan helmoja hitsailin niin pääsi katsastukselle. Auto on vm 1990 GX malli, kaikki toimii lukuunottamatta tuota takalasinpyyhintä kun ohjausboxin on rikki.
Mustan lava-auton ostin metsähommiin eli puunhakuun hankalien metsäteiden varrelta johon ei normaali henkilöautolla ole asiaa. Auto on armeijan vanha josta kori katkaistu ja laitettu alumiinilava. Renkaat 35", menee hienosti. Murrokset pitäisi vaihtaa kun vähän naputtaa tiukoissa käännöksissä. Perjantaina juuri katsastin, päästötkin paremmat kuin viimeksi, nyt oli 1,1. Edelllisellä katsastuskeralla meni rimaa hipoen kolmannella polkaisulla. Ruuvasin syöttöä puoli kierrosta pois ja savut väheni kummasti, ei hävetä savut ylämäessä peräkärryn kanssa enää.
Sprinter on orkesterimme "humppajuna", vanha invataksi, henkilöluku 8+1. Mahtuu bändi ja soittovehkeet mukavasti kyytiin.
Viimeisenä pihankolaukseen hankittu MF 178, toimii kuin junan vessa, paitsi jos naftat jäätyy suodattimeen ja startista tulee savut kun ilmailee (viime viikolla). Pitkärannan Simolta löytyy näihin aina apu ja tarvittavat osat sopivaan hintaan.
Mahtuis tuohon pihaan vielä jokunen HJ, vähän mieli tekisi BJ:tä, mutta ehkä näissäkin kulkineissa ensi kesäksi nyppimistä riittää.