KZJ 73 loppuelämän rojekti
Valvoja: Käyttäjä
- hopeahuoli
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 8:17 pm
- Paikkakunta: tuusula
Moottori on 1kz-t mallinen.
Ja tuo vuosimallikin tuntuu olevan hakusessa.. Tullin papereissa on vm 93
Mutta konttorilla näkyy että eka rekisteröiminen on tehty 95vuonna..
Ja sen mukaan kaipaisivat nyt sitä todistusta.
Eli siis todistuksen coolerin asennukselle saa kans Toyotalta kuten tää vaatimuksen mukaisuus todistus joka nyt pitää olla, kun ei löydy jotain EU leimoja..
Tosta katalysaattorista vielä.. Oulun konttorilla ukko tuumi, että ei sen väliä onko siellä sisällä ees mitään kunhan on vaikka Katin kuoret että voivat todeta sen siellä olevan!
Onko konttoreilla jotain korkeampaa inspektaa joka tarkastaa konttorien tekemät päätökset?
Aikoinaan oli Opelin kans sama rumba, eli jollakin konttorilla sai vanhaan takapotkuun 2l 150 HP koneen ihan näyttämällä, kun oikeasti tämä olisi mahdotonta lakien puolesta. Mutta sitten porukka käytti näitä autoja siellä missä sai leiman.
Ja tuo vuosimallikin tuntuu olevan hakusessa.. Tullin papereissa on vm 93
Mutta konttorilla näkyy että eka rekisteröiminen on tehty 95vuonna..
Ja sen mukaan kaipaisivat nyt sitä todistusta.
Eli siis todistuksen coolerin asennukselle saa kans Toyotalta kuten tää vaatimuksen mukaisuus todistus joka nyt pitää olla, kun ei löydy jotain EU leimoja..
Tosta katalysaattorista vielä.. Oulun konttorilla ukko tuumi, että ei sen väliä onko siellä sisällä ees mitään kunhan on vaikka Katin kuoret että voivat todeta sen siellä olevan!
Onko konttoreilla jotain korkeampaa inspektaa joka tarkastaa konttorien tekemät päätökset?
Aikoinaan oli Opelin kans sama rumba, eli jollakin konttorilla sai vanhaan takapotkuun 2l 150 HP koneen ihan näyttämällä, kun oikeasti tämä olisi mahdotonta lakien puolesta. Mutta sitten porukka käytti näitä autoja siellä missä sai leiman.
Toyotalta et todellakaan saa cuulerille mitään lappua, ne ei ota mitään kantaa moottorin tai muunkaan muutoksiin.hopeahuoli kirjoitti: Eli siis todistuksen coolerin asennukselle saa kans Toyotalta kuten tää vaatimuksen mukaisuus todistus joka nyt pitää olla, kun ei löydy jotain EU leimoja..
Tosta katalysaattorista vielä.. Oulun konttorilla ukko tuumi, että ei sen väliä onko siellä sisällä ees mitään kunhan on vaikka Katin kuoret että voivat todeta sen siellä olevan!
Onko konttoreilla jotain korkeampaa inspektaa joka tarkastaa konttorien tekemät päätökset?
Katalysaattorilla saa kuitattua vanhan bensakoneisen päästötason puutteita vähäpäästöiseen asti, mitä lie Oulussa horisevat...?!
Trafi vahtaa konttoreiden touhuja, kaikki tieto/paperit skannataan Trafille nähtäväksi.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
- hopeahuoli
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 8:17 pm
- Paikkakunta: tuusula
Huomenna taas kokeilemaan josko sais lopultakin hyväksytty leiman.
Perskutarallaa turbo viheltää kylmänä aikapahasti.. Ahdin pitänee käyttää pois ja samalla vois jotain pientä viritystä tehdä.. Onko kukaan modannut tuota vakio ahdinta Suomessa menestyksellisesti?
Lueskelin jostain että garretin to3:sen kompressori siivellä saa ahdot nousee aiemmin ja tuottokin oli parempi..
Kaikkipaikathan tästä joutuu näköjään läpihte käymään.. No aikaa on.
Perskutarallaa turbo viheltää kylmänä aikapahasti.. Ahdin pitänee käyttää pois ja samalla vois jotain pientä viritystä tehdä.. Onko kukaan modannut tuota vakio ahdinta Suomessa menestyksellisesti?
Lueskelin jostain että garretin to3:sen kompressori siivellä saa ahdot nousee aiemmin ja tuottokin oli parempi..
Kaikkipaikathan tästä joutuu näköjään läpihte käymään.. No aikaa on.
- hopeahuoli
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 8:17 pm
- Paikkakunta: tuusula
joo leimakin läsähti ilman sanomisia..
autoa parsittu sieltä sun täältä lähemmäs orkkista ainakin sähköjen puolesta. entisen omistajan viritykset pois etc..
kysymys listaa:
hävitin kaikki rosvoliitin viritykset pois vetokoukun sähköistä, kun muutenkin kulkivat johdot orkkis lääpivientikumien vierestä ja eivät olleet visutkaan..
no ajatus oli ottaa sähköt siitä orkkis blugista joka roikkuu takapuskurin luona lähellä vetokoukkua. no kaikki värikoodit täsmää kuten takavaloissakin, mutta tähän pistokkeeseen ei tule muuta kin maa?? missä vika onko tietoa..
pistoke on 6napainen ja löytyy sähkökaaviostakin ja kaaviossa ei ole mitään ihmeellistä, eli tän traileri plugin piuhat haaroittuu suoraan naista takapään johdoista.. van onko tuohon kuitenkin pistetty joku jippo, ettei virtaa tule turhaan tuohon piuhaan, kun sitä ei ole kytketty? erillisiä sulakkeita näille ei ilmeisesti ole..
en ole jaksanu kahtella sähköjä nyt hetkeen kun pari vkonloppua näiden kanssa meni jo. eikä kärrynvetoa ole nyt heti tiedossa.. van kuntoon pittää saada.
noh sitten onko kellää kokemusta lucasin hehkuista?? hitto epämääräisten sattumien johdosta(pitkä tarina) mulle tuotiin tällaset hehkutulpat..
no pistin ne paikoilleen kun orkkikset oli yhtälukuunottamatta pimeät.. espanjassa ei ole tainnu olla tarvista.
no tuntuu että näitä tarvii hehkuttaa 2kertaa peräjälkeen, että käy nätisti kylmänä.. sillä ekalla normi hehkutuksella saa melekosen rykinän kanssa käymään..
kokemuksia muilla??
sitten tekis mieli kääntää akselit ooikeaan kulmaan kun autoa on korotettu. varmaan etupään kääntö rauhoittas maantieajoakin kummasti kun caster kulma ois oikea. epäkesko puslia en rupee laittaa, joten mielessä on pyöriny tehdä sellaiset "korjaus pellit" noihin. van onko jollai hyvää linkkiä missä näkis paljonko etupään puslaa pitää korjata alaspäin? autossa on siis 2" korotus..
jossakin puhuttiin jostain 14mm:stä.. jotenkin tuntuu aika vähältä.
sitten vielä semmonen kyssäri, että mistäs mahtais saada sellasen "virallisen" astemittarin jolla näkis näppärästi nuo kardaanilaipan kulmat, jotta sais ne hipisteltyä kohdalleen.. ipuhelimen astemittarilla aikonaan säädettin camperit kohdalleen..(eri auto) luottaisko siihen nytkin.
autoa parsittu sieltä sun täältä lähemmäs orkkista ainakin sähköjen puolesta. entisen omistajan viritykset pois etc..
kysymys listaa:
hävitin kaikki rosvoliitin viritykset pois vetokoukun sähköistä, kun muutenkin kulkivat johdot orkkis lääpivientikumien vierestä ja eivät olleet visutkaan..
no ajatus oli ottaa sähköt siitä orkkis blugista joka roikkuu takapuskurin luona lähellä vetokoukkua. no kaikki värikoodit täsmää kuten takavaloissakin, mutta tähän pistokkeeseen ei tule muuta kin maa?? missä vika onko tietoa..
pistoke on 6napainen ja löytyy sähkökaaviostakin ja kaaviossa ei ole mitään ihmeellistä, eli tän traileri plugin piuhat haaroittuu suoraan naista takapään johdoista.. van onko tuohon kuitenkin pistetty joku jippo, ettei virtaa tule turhaan tuohon piuhaan, kun sitä ei ole kytketty? erillisiä sulakkeita näille ei ilmeisesti ole..
en ole jaksanu kahtella sähköjä nyt hetkeen kun pari vkonloppua näiden kanssa meni jo. eikä kärrynvetoa ole nyt heti tiedossa.. van kuntoon pittää saada.
noh sitten onko kellää kokemusta lucasin hehkuista?? hitto epämääräisten sattumien johdosta(pitkä tarina) mulle tuotiin tällaset hehkutulpat..
no pistin ne paikoilleen kun orkkikset oli yhtälukuunottamatta pimeät.. espanjassa ei ole tainnu olla tarvista.
no tuntuu että näitä tarvii hehkuttaa 2kertaa peräjälkeen, että käy nätisti kylmänä.. sillä ekalla normi hehkutuksella saa melekosen rykinän kanssa käymään..
kokemuksia muilla??
sitten tekis mieli kääntää akselit ooikeaan kulmaan kun autoa on korotettu. varmaan etupään kääntö rauhoittas maantieajoakin kummasti kun caster kulma ois oikea. epäkesko puslia en rupee laittaa, joten mielessä on pyöriny tehdä sellaiset "korjaus pellit" noihin. van onko jollai hyvää linkkiä missä näkis paljonko etupään puslaa pitää korjata alaspäin? autossa on siis 2" korotus..
jossakin puhuttiin jostain 14mm:stä.. jotenkin tuntuu aika vähältä.
sitten vielä semmonen kyssäri, että mistäs mahtais saada sellasen "virallisen" astemittarin jolla näkis näppärästi nuo kardaanilaipan kulmat, jotta sais ne hipisteltyä kohdalleen.. ipuhelimen astemittarilla aikonaan säädettin camperit kohdalleen..(eri auto) luottaisko siihen nytkin.
- hopeahuoli
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 8:17 pm
- Paikkakunta: tuusula
pulu kirjoitti:itse olen noit kulmii kääntänny etuakselist akseli kiinnikkeen reikää muokkaamal ja sitte ku kulma on oikea ni prikan hitsannu siihen ja sillä se on lukittu ja hyvin on toiminnu!
Joo eilen kääntelin etupäätä tällä samalla systeemillä.
Pahville piirtelin alatukivarren kiinnityspisteet orkkis asennossa ja 2" korotuksella.. Sain sen saman 14mm erotukseksi kun jossain nettijutuskelussa olikin puhetta. No sen 14 mm vedin etukiinnitystä alaspäin.
Ihan mukavaltahan tuo meno maittoi.
Nyt vaan pikkasen jäi mietityttää onkohan tos varmasti 2" korotus jouset??
Onko jollai heittää orkkis lj:n jousen pituutta kun jousi on normisti kuormitettuna auton alla?
Onko pululla parempaa tietoa 70/73 runkojen erosta, eli onko jousi lautaset rungossa samassa korossa?
Kaverin lj70ssä pitäis olla sama 2" OEM jousisetti kun minulla+ 50mm korin korotus.. Mulla korin korotusta ei ole ja silti oven karmin yläreuna on 2cm korkeammalla kun hänellä? Renkaat molemmilla 33"
Eipä tietenkään mittailtu akselin ja rungon välejä..
Mistähän ne mittaa TOYOTALLA tuon pystykallistuksen? Tul vaan mieleen kun se akselin kiinnitys levyn alapinta on täysin suora, että onko se vakiossa ihan vaaterissa? Ennen muutosta oli pahasti eteenpäin kallellaan mut ei se ihan vaaterissa ole vieläkään..