Tämmönen auto tuli hommattua tuossa kesällä. Nyt lähti sitten pelkääjän ovesta lista irti. Oli vanhastaankin jo jos jonkinlaista liimaviritystä siellä olemassa. Pitänee yrittää liimailla vielä kiinnikeitä kiinni. Tämä on vissiin olemassaan semmonen osa joka tipahtelee hiukka rajummassa käytössä. Tuosta se irtos ku puskin tietä 50cm kinoksessa.
Onko kukaan tilaillut nuita muoveja jostain tai saako niitä ylipäänsä mistään. Valmiiksi värillään olis tietty vielä kiva.
Kyllä varmaan toimii tuollakin, jäykempää saattaa kulua vähemmän, pääasia että on öljyä riittävästi Ja sellaista josta diesel luokat löytyy.
Väärä kuva. Tässä tähän käypänen:
No niinpä näyttää olevan korjaamomanuaalissa tuo 5W-30, ja niin tarkemmin muistelen olleen 2005 ohjekirjassakin, olisko sitten 122kW päivityksen myötä muuttunut ohjekirjan taulukko?
ausseissa shell tarjoaa uusiinkin 5W-40, no onhan siellä paljon kuumempaa
Hutta79 kirjoitti:Mistähän tullee vesi vänkärin jalkatilaan?
Mulla tuli ilmastoinnista, eli kondenssivesiputki oli tukossa ja tulvi.Ensin valui puhaltajan moottoriin ja sieltä vänkärin puolen lattialle.Kun irrottaa sen sen hanskalokeron alapuolisen suojan , näkee helposti mistä vettä tulee.
Hyvin toimi puhallin vaikka moottori oli puolillaan vettä
__________________
Land Cruiser
- Ja muut saa katua -
__________________
Cruiseristi kirjoitti:
45280-60560 on se runko tuolla toyodiyssä jossa arveltiin sen tangon olevan mukana ja löyty samalla osanumerolla tuolta teilexpressin sivuilta.Alviton hinta oli sama saksassa.Ilmiselvä kartelli .Pitää ensin varmistaa et toi tankokin tulee mukana, kun ei näy tossa kuvassa ollenkaa.
Joo, näemmä automaatissa ..560, manuaalissa ..550 ja FJ Cruiserissa (manuaali) ..540. Tikku lienee samanlainen sisällä, tän näkönen, tosta näyttää aina katkeavan:
Just samasta kohtaa on mullaki menny poikki .Kiusallinen vaiva jos sattuu olemaan keskellä ei mitään , onneks meni kotinurkilla.Toi varmaan lähtee käyntiin suoraan pohjasta kääntämällä, jos avainta pitää estotunnistimen läheisyydessä ? Ton pätkän onkiminen tuolta pohjalta oli haasteellista:)
Sama homma kävi nyt itselläkin eli tanko katkesi. Tälläinen löytyoi ebaysta:
-Pake kirjoitti:Noniin. Nyt sitä sitten ensimmäisen kerran sai lavetin soittaa ruiserille. Onkos porukalla kokemuksia motonetin pyöränlaakerista?
Olen nyt ajanut 3000 km motonetin laakerilla. Vielä ainakin on toiminut Oli Moogin valmistama laakeri. Kyseessä vasen etupyörä.
Aina olen vähän varauksella suhtautunut näihin motonetin laakereihin. Volvossa Motonetista ostettu GSP:n valmistama laakeri kesti 10000 km. Sitten menin vaihtamaan takuusen uuteen niin myyjä totesi, että ollut alla 1v ja 3kk niin ei mene takuuseen. Kysyin, että onko oletettu kestoikä laakerilla 10 tkm. Pienen kinaamisen jälkeen sitten vaihtivat kumminkin uuteen. Laakeri oli siinä kunnossa ettei käsin enää helposti pyörinyt kun sen oli irroittanut. Luultavasti olisi aika pian ollut melkoiset välykset.
Tuppu kirjoitti:Eberi/Webasto on kyllä niin ylivoimainen värkki kun vertailee lohkoläppäreihin, öljypohjansäteilijöihin ym. muihin rimpuloihin... Vielä jos pikkasen satsaa ja laittaa kaukosäätimen niin avot!!!!
Tän hetkises kulkinees Laakkosella laitettu säteilijä ölppäpohjassa. Parin kympin pakkasilla kun sillä alkaa moottoria lämmittämään, nii alkaa tulla äitiä ikävä
Webastolla ei tarvinnu yli puoltatuntia autoa lämmittää koskaan, näytti mittari mitä tahansa
Minkä merkkinen säteilijä siinä on? Ja onko porukalla tietoa mitä Tojolla siihen suosittavat? Ajattelin laittaa tuon Eberin lisäksi.
Ja jarruremppaa pukkaa. Mistä olette tilailleet levyt ja palat, vai kannattaako marmorilta hakea?
Meillä tuossa Defan lohkolämmitin ja Webaston Thermotop-C. Noilla kyllä pärjää mikä tuli nyt testatuksi kun ollaan lomareissulla lämmittelemässä täällä Ylläksellä Kyllä Cruiseri on talviauto, tänä aamuna -38 ja kertalaakista ongelmitta käyntiin! Toki oli yön yli letkulämppäri päällä. Sit tuo pois ja Webasto 40 min sisätilapuhallus poiskytkettynä. Sitten 3-4 min tauko ja käyntiin kuin palmun alta! Sen olen huomannut että jos weba päällä starttaa kovemmilla keleillä niin hehkutus jää liian lyhyeksi ja starttaa vaikeammin, ilm jotain moottorin anturitietoja herjaa tai sitten saa polttoainetta huonomminkoska weban polttoaineen saanti haaroitettu moottorin polttoaineletkusta. Pitää rustata vielä automaattinen akkulaturi niin sitten täydellinen talvikalusto. Ja lämpenee nopeesti kun alkuun ajelee myöstuo Webasto päällä. Ylämaskista olen teipannut alaosan tukkoon mustalla Wurthin teipillä sitä tojon merkin alareunaa myöten viimasuojaksi, koppi lämpenee normaalisti ja tarkenee erinomaisesti myös -35 pakkasessa mikä siis sattumoisintuli nyt suomen talven salliessa testattua..
belzu kirjoitti:Meillä tuossa Defan lohkolämmitin ja Webaston Thermotop-C. Noilla kyllä pärjää mikä tuli nyt testatuksi kun ollaan lomareissulla lämmittelemässä täällä Ylläksellä Kyllä Cruiseri on talviauto, tänä aamuna -38 ja kertalaakista ongelmitta käyntiin! Toki oli yön yli letkulämppäri päällä. Sit tuo pois ja Webasto 40 min sisätilapuhallus poiskytkettynä. Sitten 3-4 min tauko ja käyntiin kuin palmun alta! Sen olen huomannut että jos weba päällä starttaa kovemmilla keleillä niin hehkutus jää liian lyhyeksi ja starttaa vaikeammin, ilm jotain moottorin anturitietoja herjaa tai sitten saa polttoainetta huonomminkoska weban polttoaineen saanti haaroitettu moottorin polttoaineletkusta. Pitää rustata vielä automaattinen akkulaturi niin sitten täydellinen talvikalusto. Ja lämpenee nopeesti kun alkuun ajelee myöstuo Webasto päällä. Ylämaskista olen teipannut alaosan tukkoon mustalla Wurthin teipillä sitä tojon merkin alareunaa myöten viimasuojaksi, koppi lämpenee normaalisti ja tarkenee erinomaisesti myös -35 pakkasessa mikä siis sattumoisintuli nyt suomen talven salliessa testattua..
Nooh, en nyt tiedä että lasketaanko tota. Kyllä mun mielestä talviauto on sellanen joka hätätapuksessa lähtee ilman lisälämmitystä noissa lämpötiloissa käyntiin. Kyllä nyt lähes mikä tahansa auto lähtee käyntiin jos se on koko yön lämmityksessä ja vielä webasto lisäks.. Mutta joo, kyllähän se lähtee hyvin kylmällä käyntiin ja puhaltaa lämmintä.
Kyselin muutamasta paikasta Tojolta ja yhdessäkään eivät tienneet sopivasta säteilylämmittimestä. Defa vastasi, että ko. autoon ei ole hyväksyttyä
säteilijää ja sellaisen asentaminen on asentajan ja kuljettajan vastuulla. Mulla on tuossa se uusin Eberi ja ajattelin sen kaveriksi
saada öljypohjankin lämpimäksi. Onko siis jotain haittaa jos sen säteilijän sinne viritän?
Itsellä semmoisia kokemuksia säteilylämmittimistä että jättäisin kauppaan ja säästyneet rahat vaikka defan akkulaturiin, varsinkin kun autossa on webasto tai eberi. 5kw eberin rinnalla säteilylämmitin on täysin hyödytön kapistus. Töissä on rivi kevytkuorkkeja jotka nytkin ovat seisseet pakkaset sijoillaan mutta roikassa laturissa, ei muuta kun eberiä reilu puolituntia niin lähtee, ja se öljypohjakin lämpenee muutamassa minuutissa kun auto käy. Ja ovat vielä mersuja...LC lähtee vielä paremmin.
Mulla oli aikoinaan BMW M3 koslassa tuollainen DEFA säteilijä ja ainakin auton oman öljynlämpömittarin mukaan kolmen tunnin lämmittämisellä
oli selkeä vaikutus. Käynti oli kovallakin pakkasella heti pehmyt. Siksi nyt samanlaista kaipailen kaveriksi.
Minkäs kokoiset/tehoiset nuo auton omat akut on? Niissä ei lukenut mitään. Jos uusis ne kun alkaa pakkasella nyykähtämään. Olisko sopiva ylläpitolaturi
CTEK MXS 10?
Onko kukaan laittanut niitä akunlämmittimiä vai onko ihan huuhaata?
Missä oikein asut kun noin paljon kaikenmaailman lämmittimiä haluat asentaa? Kyllä mä sanoisin että säteilijät on täysin turhia cruiseriin. Lohkolämmitin on ihan riittävä jos vaan on kunnollinen. Siihen kaveriks voi laittaa sen akkulaturin jos kerta eberikin löytyy. Akkulämmittimistä ei oo kokemusta, mutta aina on omat autot lähteny käyntiin jos vaan on ollu akku kunnossa. Ennemmin satsaisin kunnon akkuun kun akun lämmitimeen.