Kuva Kuva Kuva Kuva

Landcruiser J200 v8 d4d kokemuksia.

General chat

Valvoja: Käyttäjä

marapasta
Viestit: 17
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 11:03 am
Paikkakunta: Nivala

Landcruiser J200 v8 d4d kokemuksia.

Viesti Kirjoittaja marapasta » Ke Touko 08, 2019 7:18 pm

Hei.
Elikkä tuli hommattua j200 Land cruiseri vm2008.Autokuumeen kourissa en löytänyt mistään käyttäjäkokemuksia kyseisestä vehkeestä.
Itseäni kiinnostais kestävyys yms tekniikan luotettavuuteen liittyvät asiat.

No kerrompa kuitenkin omat alku tuntemukset autosta.Kakkosautona toimiva j120 tuntuu nyt pikkuautolta :) .

Isoksi autoksi kulkeehyvin ja on todella hiljainen.Dieselvero pyörii samoissa hinnoissa J120 kanssa.Polttoaineen kulutus myös samaa luokkaa kuin kdj 120:sessä.

Ruostesuojaukseen kuitenkin varasin ajan.

Ainakaan vielä ei ole osto"morkkista"tullut ja onhan tuo v8 raksutusta mukavakuunnella :P

Janne_R
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2015 8:19 pm
Paikkakunta: Salo

Re: Landcruiser J200 v8 d4d kokemuksia.

Viesti Kirjoittaja Janne_R » Ke Syys 18, 2019 5:37 am

Vastaus tulee vähän myöhässä, mutta joitain kokemuksia on nyt itselläkin kun 150 mallinen vaihtui 200 malliin. Auto tosiaan on hiljainen ja hyväkulkuinen. Varsinkin optimoinnin jälkeen vielä kevyemmin kulkee. Aktiivialusta toimii myös hienosti ja imee pienet nypyt nätisti.

Samat asiat jarrujen kanssa kuin muissakin malleissa, etu jarrut jumii ja vaatii huoltoa. Yksi asia mihin kannattaa kiinnittää huomiota on takajarrukilvet. Ne ovat heikot. Ne ruostuu puhki sisäpuolelta päin ja hetken päästä käsijarrukengät näkyy kun katsoo auton alta. Ja ne muuten on kalliit! Eikä saa mistään muualta kuin toyotalta. Paikallisesta kävin tilaamassa ja niiden lähtöhinta karvan alle 700e kappale. Lisäksi niiden vaihtotyö ei ole ihan helppo, koska takanavat ja laakerit pitää purkaa pois. Niiden kuntoon syytä kiinnittää huomiota jos kyseistä kulkinetta meinaa ostaa.

Kaikenkaikkiaan hieno auto ja osto ei kaduta. Vetää hienosti raskastakin kärryä. Tällöin tietysti diesel maistuu.

sovpow
Viestit: 52
Liittynyt: Ke Tammi 10, 2007 8:20 am
Paikkakunta: Satakunta

Re: Landcruiser J200 v8 d4d kokemuksia.

Viesti Kirjoittaja sovpow » Ma Syys 23, 2019 10:14 am

Moro,

Sori OT.

Mukava lukea 200-sarjalaisista kokemuksia sekä tuo jarrukilpi asia on hyvä tiedostaa. Katselin partsoaq:lta saa kilven 240€. Siihen päälle tullit, alvit ja rahdit tietenkin. Omalla laskukaavalla hinnaksi jäisi 324€/kpl.

Nämä Cruisereiden varaosien hinnat ovat joltain eri planeetalta muiden autojen osien kanssa. Esim. 100-sarjalaisen vas.etu ylätukivarsi 375€!!

marapasta
Viestit: 17
Liittynyt: To Joulu 31, 2015 11:03 am
Paikkakunta: Nivala

Re: Landcruiser J200 v8 d4d kokemuksia.

Viesti Kirjoittaja marapasta » Ti Syys 24, 2019 2:58 pm

Hei.
Pitääpä kiinnittää huomiota nuihin kilpiin.Muistaakseni rämisee kuskinpuolelta takana

Paljonko maksoi ohjelmointi ja tuliko huomattavasti lisää tehoa?
Ja ei tosiaan oo pisaralla pisimmälle auto :P



Janne_R kirjoitti:
Ke Syys 18, 2019 5:37 am
Vastaus tulee vähän myöhässä, mutta joitain kokemuksia on nyt itselläkin kun 150 mallinen vaihtui 200 malliin. Auto tosiaan on hiljainen ja hyväkulkuinen. Varsinkin optimoinnin jälkeen vielä kevyemmin kulkee. Aktiivialusta toimii myös hienosti ja imee pienet nypyt nätisti.

Samat asiat jarrujen kanssa kuin muissakin malleissa, etu jarrut jumii ja vaatii huoltoa. Yksi asia mihin kannattaa kiinnittää huomiota on takajarrukilvet. Ne ovat heikot. Ne ruostuu puhki sisäpuolelta päin ja hetken päästä käsijarrukengät näkyy kun katsoo auton alta. Ja ne muuten on kalliit! Eikä saa mistään muualta kuin toyotalta. Paikallisesta kävin tilaamassa ja niiden lähtöhinta karvan alle 700e kappale. Lisäksi niiden vaihtotyö ei ole ihan helppo, koska takanavat ja laakerit pitää purkaa pois. Niiden kuntoon syytä kiinnittää huomiota jos kyseistä kulkinetta meinaa ostaa.

Kaikenkaikkiaan hieno auto ja osto ei kaduta. Vetää hienosti raskastakin kärryä. Tällöin tietysti diesel maistuu.

Janne_R
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2015 8:19 pm
Paikkakunta: Salo

Re: Landcruiser J200 v8 d4d kokemuksia.

Viesti Kirjoittaja Janne_R » La Syys 28, 2019 1:50 pm

Jarrukilpien vaihdossa tarvitsee takalaakerit irroittaa akselilta. En usko, että niitä saa ehjänä pois. Liksäksi tarvitsee uudet stefat akselille. Takalaakerin pois prässäämiseen tarvitsee erikoistyökalun jonka voi tehdä itse.

Ohjelmoinnin hintaa en tiedä, koska oli tehty edellisen omistajan aikana. Soitin kuitenkin ko. paikkaan missä auto on ohjelmoitu. 330hv ja 750Nm. Samalla oli EGR ohjelmoitu pois käytöstä. Ohituskiihtyvyys on todella hyvä nyt. Suosittelen.

paksubertta
Viestit: 2
Liittynyt: To Helmi 03, 2011 3:20 pm
Paikkakunta: KUHMO

Re: Landcruiser J200 v8 d4d kokemuksia.

Viesti Kirjoittaja paksubertta » Ti Marras 26, 2019 9:46 pm

Morska vain.
Suuttimien tiivisteet vaihtoon kaikki 8 kpl!
Löytyy 2008 vielä vanhat tiivisteet!!!
Iso homma, mutta kannattaa tehdä/ teetättää. Jos yksikään tiiviste on vuotanut, niin öljypohja auki.
Kokemusta 370000km ajetusta, alkoi vuotaa venttiilikopalta öljyä, koppa pois, suutin löystynyt palaneen tiivisteen takia ja nakutti edestakaisin koneen käydessä ja pumppas roiske öljyä ulos.
oikean puolen kannesta 3 suuttimen tiivistettä vuotanut paljon ja avattiin myös toinen puoli, sieltä 2 vuotanut.
Avattiin öljypohja, sihti aivan tukossa.
Kasattiin uudella sihdillä, on muovia tuo sihti, sitten kasattiin yläpää ja koeajoon.
kesti ajaa n. 5km..kone jumiin, leikkasi runkolaakerit kiinni. Eli kerkesi tehdä massiivisen vaurion.
Vaihdoin purkaamo moottorin. Sattui hyvä moottori tilalle, siinä on nyt uudet suuttimet ja uuden malliset suuttimien pohjatiivisteet.
suuttimien tiivisteiden vaihto on iso ja kallis homma tehdä. Mutta kehotan kaikkia erittäin törkeästi tutkimaan/ tutkituttamaan j200 v8 koneensa!
Joulun odotuksin... :wink:

paksubertta
Viestit: 2
Liittynyt: To Helmi 03, 2011 3:20 pm
Paikkakunta: KUHMO

Re: Landcruiser J200 v8 d4d kokemuksia.

Viesti Kirjoittaja paksubertta » Ti Marras 26, 2019 9:55 pm

Morska vielä.
Unohtui sanoa vielä tuosta alustan ruostesuojauksesta, kannattaa teetättää alan ammattilaisella.
Tutkii varmasti hyvin alustan ja tulee oikeanlainen suojaus alustaan.
alustassa paljon herkästi ruostuvaa, kallista putkistoa.
Edessä oikean sisälokasuojan takana turbojen ohjainboxi, sijoitus aivan väärä.
Suola, vesi ja muu rapapaska laittaa sen pilalle.Voi estää vielä hyvällä putsauksella ja suojauksella ja jos sais muutettua eri paikkaan.

Vastaa Viestiin