Kuva Kuva

LC150 hankinta mielessä

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Flygare
Viestit: 4
Liittynyt: Su Elo 02, 2020 6:30 pm
Paikkakunta: Parainen

LC150 hankinta mielessä

Viesti Kirjoittaja Flygare »

Tervehdys foorumilaisille uudelta käyttäjältä

Olen suunnittelemassa auton vaihtoa, nykyinen Prius kun ei vetokykyä omaa ja vaimon Avensis tuntuu venyvän sentillä joka kerta kun 1600kg vene/traileripakettia siirtää ja laskee vesille (nostoa luiskalta en ole edes uskaltanut yrittää sillä). Tämä on tietysti osittain väärällä foorumilla, mutta hybridikäyttäjänä tietysti kiinnostaisi Lexuksen rx450h vetopeliksi tosin siitä en ole tuossa käytössä kuullut tai lukenut juuri mitään kokemuksia. Tarkoitus olisi kuitenkin vetää joku kerta vuodessa tuo vene mökille saakka eli n500km suuntaansa ja olen alkanut pohtimaan mahtaako siitä RX:stä olla tuohon hommaan. Eli osaisiko kukaan foorumilla rohkaista kääntymään Land Cruiser maailmaan?

Isäukkoni ajelee valkoisella HDJ80:lla, jossa taitaa olla n.1.4M km takalasiin kirjoitettuna, hylkäsivät sen vaan katastuksessa koukusta viime vuonna ja kysymättä minulta, ottivat koukun irti eli ilman tätä minulla ei olisi akuuttia autonvaihto-ongelmaa koska vene makaa vielä pihalla. Toki tuo HDJ alkaa olla tiensä päässä muutenkin eli perheeseen tarvitaan pikkuhiljaa sukupolven vaihdos.

Kun noita RX:n myyntiilmoituksia lukee niin hälyttävän usein havaitsee, että huoltokirjoissa on jopa 30-80tkm välejä öljynvaihtojen välillä. Sen verran olen vannoutuneena tojokuskina oppinut, että huollot kannattaa tehdä ja öljyn laatuun kannattaa kiinnittää huomiota, miten LC150 eli n.2009 ja tuoreemmat, onko jotain mitä pitäisi huomioida jos ja kun käy kokeilemassa. oma budjetti alkaa takkuamaan siinä 30t€ kohdilla eli kilometrit näyttävät olevan yleensä siinä 300tkm paremmalla puolella. Ja ylipäätään, ihan mitä tahansa kommenttia, en osaa oikein itse päättää tässä tilanteessa.
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Re: LC150 hankinta mielessä

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Meillä Vaihdettiin 2005 120:nen viime kesänä 2012 150:seen. Ihan asiallinen pelihän se on, mutta suutinvikoja on myös näissä. Yhdessä saman ikäisessä saksantuonnissa oli 2 vaihdettu ja koeajon aikana syttyi vikavalot ja syynä oli ollu sytytyshäiriö 3. sylinterissä, eli varmaan myös se kolmas menossa. Samaten etujarrut jumii ihan samanlailla kun vanhassa.
Meidän malli on viä "kirein" 190hv ja siinä tuntuu jo olevan jonkin verran vetojakin. Mutta automaatti on ihan sama 5 lovinen mitä oli vanhassakin, mistä en kyllä tykkää. Mikään pihi laitehan ei ole kyseessä vaimollakin työajossa keskikulutus 10l luokkaa ja motarilla 120 vauhdissa jotain 13 ja 15 välillä. Vakiorenkailla kyllä aika hiljanen ja hyvä ajaa. Vauhtikaan ei tunnu missään.

Lexusesta ei mitään kokemusta.
ohamalai
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Elo 12, 2020 11:49 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: LC150 hankinta mielessä

Viesti Kirjoittaja ohamalai »

Itse pähkäilin myös RX:n ja Land Cruiserin välillä ja päädyin pari viikkoa sitten hetken mielijohteesta hankkimaan vm. 2010 150-sarjalaisen. Oli kyllä tarkoitus hankkia bensa- tai hybridivehje kun ei tullut diesel-mersuunkaan kilsoja viime vuosina, mutta Land Cruiser kiehtoi niin paljon ettei voinut vastustaa. Olin positiivisesti yllättynyt miten hiljainen ja mukava ajaa tuollainen 150-sarjalainen on ihan all terrain -renkaillakin. Nyt pitää sitten alkaa perehtymään enemmän tuohon offroad-ajeluun ja käydä ajamassa pikku-e, kun avovaimolle heräsi venekuumekin. :lol:
Flygare
Viestit: 4
Liittynyt: Su Elo 02, 2020 6:30 pm
Paikkakunta: Parainen

Re: LC150 hankinta mielessä

Viesti Kirjoittaja Flygare »

kenni_ kirjoitti: Ti Elo 11, 2020 6:26 pm Meillä Vaihdettiin 2005 120:nen viime kesänä 2012 150:seen. Ihan asiallinen pelihän se on, mutta suutinvikoja on myös näissä. Yhdessä saman ikäisessä saksantuonnissa oli 2 vaihdettu ja koeajon aikana syttyi vikavalot ja syynä oli ollu sytytyshäiriö 3. sylinterissä, eli varmaan myös se kolmas menossa. Samaten etujarrut jumii ihan samanlailla kun vanhassa.
Meidän malli on viä "kirein" 190hv ja siinä tuntuu jo olevan jonkin verran vetojakin. Mutta automaatti on ihan sama 5 lovinen mitä oli vanhassakin, mistä en kyllä tykkää. Mikään pihi laitehan ei ole kyseessä vaimollakin työajossa keskikulutus 10l luokkaa ja motarilla 120 vauhdissa jotain 13 ja 15 välillä. Vakiorenkailla kyllä aika hiljanen ja hyvä ajaa. Vauhtikaan ei tunnu missään.

Lexusesta ei mitään kokemusta.
Kiitos kommenteista, päädyin tuohon 150 malliin, saas nähdä miten toimii. Palailen juttuun kun on hiukan kokemuksia 😁
Juzz1
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Elo 04, 2021 11:55 am
Paikkakunta: Iisalmi

Re: LC150 hankinta mielessä

Viesti Kirjoittaja Juzz1 »

Morjens! 150 cruiseria olen tässä ostamassa ja autolla tuupattu vähän reilu 300tkm ja ilman isompia remontteja ilmeisesti menty tähän asti. Toyotan leimoilla oleva huoltokirja löytyy. Mitä remontteja tämmöiseen on odotettavissa? Mitä katsoa tarkkaan koeajolla? Voiko suuttimien kuntoa arvioida muuten kuin katsoa tuleeko putkesta käynnistäessä savua ja kuulostelemalla koneen ääntä?
anttijaa
Viestit: 56
Liittynyt: To Joulu 05, 2013 11:08 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: LC150 hankinta mielessä

Viesti Kirjoittaja anttijaa »

Eilen vaihtui vm. 2005 120 sarjalainen 150 sarjan cruiseriin vm.2012. 120 ajoin 100tkm ilman isompia murheita, jarrupalat vaihdettiin kerran eteen ja taakse, normi huoltojen lisäksi, toki ATM öljyt vaihdettiin huuhtelemalla pari kertaa. Minulta lähtiessä mittariin oli kertynyt 350tkm. Uudella ajattelin ajaa pitkään, mittarissa on vasta 100tkm.
Vastaa Viestiin