Kuva Kuva

vm 1998 pätkä

General chat

Valvoja: Käyttäjä

KARTAP
Viestit: 1
Liittynyt: Su Syys 18, 2022 9:44 am
Paikkakunta: LITTOINEN

vm 1998 pätkä

Viesti Kirjoittaja KARTAP »

Olen toteuttamassa vanhaa unelmaa vanhan Land Cruiserin hankinnasta.

Onko tässä kyseisessä mallissa jotain tyyppivikoja jonka vuoksi sen hankkmista kannattaisi vältellä? https://saka.fi/fi/vaihtoauto/toyota-la ... er-195290/
Onko liene noiden muovien alla olevat helmat aina ruosteessa tämän ikäisissä kohteissa?

Vietän aika paljon aikaa Saksassa ja siellä näyttäisi olevan aika vähän ajettuja Land Cruisereita tarjolla. Ovatkohan lie keskimäärin kaikki kilometrit mittarissa tallella? Onko kellään kokemuksia Saksasta tuoduista Land Cruisereista?

Edit: Ja onkohan enää nykyisellään mahdollista rekisteröidä pätkää pakettiautoksi?
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: vm 1998 pätkä

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Ruosteet yksilökohtaisia, läpeensä lahojakin jo on. Tähän kannattaisi satsata eniten ja etsiä mahdollisimman ruosteeton. Saksasta löytyy varmasti paremmin, ja kaikki Suomessa myytävät on lähinnä sieltä tai muualta Euroopasta tuotu, täällä kun stögömallia ei ole koskaan uutena myyty.

Ite ostin tollasen Saksasta 15,5 vuotta sitten, mut se oli silloin se. -96 140tkm ajettu maksoi 10800€.
Kuva

Tarkastele historiaa vaikka Carverticalin raporteista: www.carvertical.com

Tyyppivikana:
• sylinterinkansi (halkeaa)
• alapallot (korkkaa irti jos väljät, suosi alkuperäisiä)
• automaateissa laatikon jäähdytin on syylärin kanssa samassa, menee joskus ”puurot ja vellit sekaisin” eli glygolit lootaan ja se on sit sen menoa, kannattaa laittaa oma kenno laatikon öljyille
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Vastaa Viestiin