Sivu 12/45

Lähetetty: La Maalis 31, 2012 12:57 am
Kirjoittaja kenni_
Esim. tälläisiä löysin;
https://www.tuningkit.de/tuningkit-chip ... 266-r.html
ja
http://www.vtech.fi/catalog.html tuolta +25hp ja +50nm

Onko noista esim. mihinkään vai onko ihan pelkkää sitä itteensä? Onko porukoilla kokemusta lastuista ja kulutuseroista?

Lähetetty: Su Huhti 01, 2012 6:37 pm
Kirjoittaja pertsa
Toyotan alkuperäinen on paras.Mun 2005 mallissa oli Toyotan alkuperäinen lastu ja kulutus oli 8l/100km.Tuolla 2009 mikä mulla on nyt ei pääse alle 10 l/100km. Tehot nousee kulutus laskee :D noista muista lastuista ei ole mitään kokemusta :roll:

Lähetetty: Su Huhti 01, 2012 6:41 pm
Kirjoittaja kenni_
pertsa kirjoitti:Toyotan alkuperäinen on paras.Mun 2005 mallissa oli Toyotan alkuperäinen lastu ja kulutus oli 8l/100km.Tuolla 2009 mikä mulla on nyt ei pääse alle 10 l/100km. Tehot nousee kulutus laskee :D noista muista lastuista ei ole mitään kokemusta :roll:
Toyon oma vaan maksaa 3x mitä muut? Näin oon ymmärtäny.. Mites onko porukka vaihtanu 5-loviseen automaattilaatikkoon öljyjä. Eivät toyotalla suostu/pysty tekeen moista. Ainakaan täällä helsingissä. Onko muualla onnistunu?

Lähetetty: Ma Huhti 02, 2012 7:58 am
Kirjoittaja PETEBJ75
kenni_ kirjoitti:Mites onko porukka vaihtanu 5-loviseen automaattilaatikkoon öljyjä. Eivät toyotalla suostu/pysty tekeen moista. Ainakaan täällä helsingissä. Onko muualla onnistunu?
Viimeksi kuin silmailin omistajan kasikirjaa niin siella taisi olla maininta oljynvaihdosta jos auto on paljon maastoajossa tai raskaassa vetokaytossa. Kirja mukaan ja naytat tiskilla et just tammosessa ajossa auto on sinulla ollut. (Se kirja mita luin ei tosin ollu suomenkielinen, joten en tieda mita niissa suomikirjoissa lukee)

Lähetetty: Pe Huhti 06, 2012 6:44 pm
Kirjoittaja kenni_
Nyt kyllä pitää ihmetellä toyotan meininkiä. Kävin Tampereella kysymään öljynvaihtoo laatikkoon, niin myyjä ihmetteli huuli pyöreenä, kun kerroin että ei helsingissä onnistu. Kuulemma onnistuu ja suosittelevat vaihtaan 90tkm välein. vrt hesassa väitettiin ettei tarvi muka ollenkaan vaihtaa!

Kulutus on sekaajossa siinä ~8.5l/100km luokassa. En tiedä vaikuttaisko se lastu positiivisesti tuohon.

Lähetetty: La Huhti 07, 2012 9:52 am
Kirjoittaja belzu
Kylläpä tuo vaihteistoöljyn vaihto onnistuu ilman mitään ongelmia. Vaihtoivat Iisalmessa OK Autossa tuohon 5v laatikkoon öljyt, ilmeisesti ei ole kuitenkaan rutiinihuoltotoimenpide. Nähtävästi tämä Toyota huoltojen tekemänä ei ole missään huuhtelemalla tehty vaan ns osavaihto noin 2.5l mutta mielestäni tuokin parempi kuin ei mitään. Onko tätä tehty huuhtelemalla kenenkään autoon?
Vaihtovälisuosituksia ei siis virallisesti liene mutta koska aion pitää tuon auton vielä vuosia niin jatkossa vaihdatan myös aut laatikon öljyt 45-60tkm välein/Toyotan oma öljy niin pysyy varmasti paremmassa kunnossa.
Ekassa LC 120 120kW oli DTE:n lastupurkki mikä kyllä liikkumispuolta virkisti hyvin oleellisesti, kulutukseen ei vaikutusta. Jotenkin juksasi auton omaa kulutusmittaria eli tuo kyllä näytti vähemmän mutta kun laski kulutuksen tankkauksista/km niin tässä ei muutosta.
Nykyiseen 127kW pieni vire harkinnassa. Onko tyydyttävä näihin viritysmoduuleihin edelleen ja mikä olisi hyvä vaihtoehto, kokemuksia? Vai joko näihin joku osaa Suomessa tehdä oikeita mottorin ohjausyksikön uudelleenohjelmointeja?

Lähetetty: Ti Huhti 10, 2012 10:27 am
Kirjoittaja Janne Hartikainen
Mulla ihan Espoon toyota zutsko? nordic jopa suositteli vaihteistoöljynvaihtoa kun huomasivat että on maastovarustusta (vinssit,pohjapanssarit) ja mutaa kaikkialla.

kertoivat että maastoajon ja raskaamman rääkin jälkeen kannattais
________________

Ja asiasta seinään, löysin heikon kohdan autostani, oikeanpuoleinen yläpallonivel oli tässä 360 000km aikana ja meikäläisen röykytyksessä löystynyt ja pääsi levähtämään eli pallo hyppäsi pois kuopastaan hidastetöyssyssä (100km/h)

Hinta toyotalla uudelle ylätukivarrelle 350€ (pelkkää palloniveltä eivät myy)
pelkkiä palloniveliä saa ostettua £19.95: http://www.roughtrax4x4.com/?doc=16&cid=1208&vid=1827
uusia parempia säädettäviä tukivarsia: http://fatbobsgarage.com/

Lähetetty: Ke Huhti 11, 2012 9:33 am
Kirjoittaja Hutta79
Itse tilasin juuri Milneriltä pelkät alapallot ja raidetankojen sisemmät päät. Ihan oli käypästä tavaraa. Nyt siis asennettuna autossa.

Lähetetty: Ti Huhti 17, 2012 6:58 am
Kirjoittaja Hutta79
Pyöränpultit paukkuu poikki keväisin.

Pitihän sitä sitten kesärenkulat laittaa. Pamahti pultti poikki. Pitäiskö nuo kaikki vaihtaa kerralla. Jotenkin alkoi mietityttämään kun meleko helposti meni. Onko jollakin tietoa mikä maksaa kappaleelta Toyotalla ja mitä tarvikkeena (jos edes saa).

Uusi suosikkini Milner Offroad tarjoaa pulttia 2,1 puntaa kappale.

Edit:

Toyota Oulu Juhan Auto Oy tarjoaa pulttia 5,5e /kpl eteen ja 8,2e /klp taakse.

Edit2:

Tarvikkeena 2e kpl.

Tänään siis edessä 24 pultin uusiminen. Taitaa olla näilläkin "vaihtoväli".

Lähetetty: Ti Huhti 17, 2012 4:01 pm
Kirjoittaja kenni_
Hutta79 kirjoitti:Pyöränpultit paukkuu poikki keväisin.
Tohonkin vaikuttaa et millä vetää kii ja kuinka kovaan. Jos vedät pyssyllä kii, niin pultit venyy ja katkee ennen pitkää. Oikeestihan noi pitäis vetää aina momenttiin. Oliko nyt sit aluvanteella joku 150nm.

Lähetetty: Ti Huhti 17, 2012 5:52 pm
Kirjoittaja Hutta79
kenni_ kirjoitti:
Hutta79 kirjoitti:Pyöränpultit paukkuu poikki keväisin.
Tohonkin vaikuttaa et millä vetää kii ja kuinka kovaan. Jos vedät pyssyllä kii, niin pultit venyy ja katkee ennen pitkää. Oikeestihan noi pitäis vetää aina momenttiin. Oliko nyt sit aluvanteella joku 150nm.
Juu 120 mulle kerrottu... Muistasin sen siitä että auton mallin mukaan kiristellään... HA HA :shock:

Lähetetty: Ti Huhti 17, 2012 9:59 pm
Kirjoittaja Antsa
Voiko nuo olla jo "venyvät" pultit???

Ei mitenkään liity mihinkään mutta edellisen firman Scaniassa kun piti vanhojen oppien mukaan tiukata pyörät niin tiukkaan kuin vain ikinä sai niin lopputulos oli ämpärillinen tiimalasin muotoisia pyöränpultteja. Oikea momentti olisi ollut 600 Nm:mm(n.60 kg/metri) jolla pultti venyy riittävästi että pysyy kiinni oli sitten helle tai pakkanen.

Lähetetty: Ke Huhti 18, 2012 5:59 pm
Kirjoittaja kenni_
Antsa kirjoitti: Ei mitenkään liity mihinkään
Nimenomaan... Raskas kalusto on ihan erikseen, vaikka cruiserista onkin nyt kyse. :wink:

Lähetetty: Su Touko 20, 2012 6:15 pm
Kirjoittaja iivariiso
No nyt olisi tähänkin taloon hankittu 120:nen. Vuosimalli 2006 ja automaatilla. Mielenkiinnolla olen seuraillut porukan kommentteja ja innolla odotan onko Land Cruiseri maineensa veroinen. Aikaisempi Discovery3 oli muuten mahtava auto, mutta ne viat.

Lähetetty: Ma Touko 21, 2012 8:19 pm
Kirjoittaja belzu
Näissä 120 koppaisissa kannattaa sitten tarpeeksi tiuhaan vaihtaa eteen kallistuksen vakaajan puslia. Oikea rupesi kolisemaan ja vaihdoin molemmat, olivat jo pahasti kuluneet 170tkm ajetussa cruiserissa. Samalla koko auton etupää jämäköityi oleellisesti ja ajokäytös muuttui paljon tanakammaksi ja keulan nyökkiminen kuopissa loppui. Toyotan alkuperäisinäkin osina nuo tosi halvat suhteessa siihen mitä vaikuttavat osaltaan ajokäytökseen.