Kulutus meikäläisen ajossa:
1. tankki 8,3 (aika rauhallista matka ajelua Oulusta - Helsinkiin)
Parin viimesen tankin keskikulutus 8,8lit. -> 25% kaupunkia, 25% kehällä ja loput motaria jossa vauhdit 120+
Nytte ollu kuukauden päivät ajossa ja vasta 7500km tullu mittariin lisää
Tuppu kirjoitti:Kulutus meikäläisen ajossa:
1. tankki 8,3 (aika rauhallista matka ajelua Oulusta - Helsinkiin)
Parin viimesen tankin keskikulutus 8,8lit. -> 25% kaupunkia, 25% kehällä ja loput motaria jossa vauhdit 120+
Nytte ollu kuukauden päivät ajossa ja vasta 7500km tullu mittariin lisää
Tuppu kirjoitti:Kulutus meikäläisen ajossa:
1. tankki 8,3 (aika rauhallista matka ajelua Oulusta - Helsinkiin)
Parin viimesen tankin keskikulutus 8,8lit. -> 25% kaupunkia, 25% kehällä ja loput motaria jossa vauhdit 120+
Nytte ollu kuukauden päivät ajossa ja vasta 7500km tullu mittariin lisää
Muutamat tankillinen on ajeltu -05 LC:llä ja tuo 122 kw/5-vaiht automaatti kysessä. Hienosti pelaa ja automaatti vaihtaa tunnokkaasti eikä ole mitään kuminauhan venytys tunnetta.
Uusia renkaita tässä talveksi suunnittelen... onko kellään kokemuksia Hankook RT03 MT renkaista. Onko kova ääniset maantiellä ja kannattaisko heti nastottaa kun on tarkotus ajaa niillä talvella vai meniskö nastattomana kesät ja talvet? Pohjois-suomessa huristellaan joten tiet on pahimpaan talviaikaan urilla ja liukkaita. Viime talven ajelin nastattomilla AT renkailla (sliksit käytännössä) ja onhan ne liposet, mutta kun ennakoi niin ei kait niissä mitään. Tuo maantie melu eniten mietityttää nuissa MT renkaissa ja taas tosi iso kulutuspinta houkuttelee. 265/70-17 olis se koko. Jos on muista kohtuuhintaisista vastaavista kokemuksia, niin mielellään kuuntelen.
Virtalukon akseli korjattu, molempiin kappaleisiin reikä ja pultinirrotustapista jatko, josko kestäis sen aikaa et saa uuden jostai.
Tota akselia ei pysty vaihtamaan irrottamatta virtalukon pohjaa, eli kojelaudan alapuolen paneelin joutuu purkaa veke että saa vaiheltua.
Akselia pitää pyöräyttää 180 astetta ennen lukon asennusta tai rattilukko toimiin käänteisesti (avain poissa auki, auto käynnissä lukossa).
Mikäs viisain paikka (vai toyota) ettiä "lastuvoimaa" kun enimmät menohalut katos isompien MT renkaiden myötä
Kuinkahan tohon rengasmeluun vaan tottuun näinkin sivistynees SUVissa
Tuppu kirjoitti:Mikäs viisain paikka (vai toyota) ettiä "lastuvoimaa" kun enimmät menohalut katos isompien MT renkaiden myötä
Kuinkahan tohon rengasmeluun vaan tottuun näinkin sivistynees SUVissa
LTT kirjoitti:Muutamat tankillinen on ajeltu -05 LC:llä ja tuo 122 kw/5-vaiht automaatti kysessä. Hienosti pelaa ja automaatti vaihtaa tunnokkaasti eikä ole mitään kuminauhan venytys tunnetta.
Uusia renkaita tässä talveksi suunnittelen... onko kellään kokemuksia Hankook RT03 MT renkaista. Onko kova ääniset maantiellä ja kannattaisko heti nastottaa kun on tarkotus ajaa niillä talvella vai meniskö nastattomana kesät ja talvet? Pohjois-suomessa huristellaan joten tiet on pahimpaan talviaikaan urilla ja liukkaita. Viime talven ajelin nastattomilla AT renkailla (sliksit käytännössä) ja onhan ne liposet, mutta kun ennakoi niin ei kait niissä mitään. Tuo maantie melu eniten mietityttää nuissa MT renkaissa ja taas tosi iso kulutuspinta houkuttelee. 265/70-17 olis se koko. Jos on muista kohtuuhintaisista vastaavista kokemuksia, niin mielellään kuuntelen.
Pari talvea ajellu nastotetuilla BF:n AT renkailla ja ihan hyvin on pärjänny , ei noi kyllä missään maantieominaisuudessa pärjää oikeelle talvirenkaalle, mut eipä täällä etelässä oikeita talvirenkaita edes tarvi.Seuraavaksi arvelin koitella noita Cooperin STT:eitä, kun niin vuolaasti on kehuttu .Tuoreimmassa 4x4 maailmassa tais olla juttua STT:eistä ja Nokian uusista hakkapeliitoista.
Ei oo Kumhon M/T:stä talvirenkaaksi, ei siinä oo lamellin lamellia. Kyllä mun mielestä kannattaa muutama satalappunen uhrata kunnon renkaisiin, niillä kuitenkin ajelee monta vuotta/kymmeniä tuhansia km.
STT:kään mikään talvirengas ole, mutta parempi kuin tuo Kumho. Cooper on vaan melkoisen tuhti rengas, esim. 33x12.50R17 painaa aluvanteella n. 44-45 kg.
Voipi pitää pienillä pakkasilla mutta kun menee -20 paremmalle puolelle niin kumista loppuu todennäköisesti ominaisuudet.
Siellä etelässähän niitä kovia pakkasia on onneks vähemmän ko täälä ylempänä.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
-MaTTi- kirjoitti:Vai humisee ne STT:t... Totuitko jo sileisiin katukumeksiin?
Päivä taas ajeltu ja vähemmän se jo häirittee
On vaan motarilla (jota tulee veivattua nii pirusti) turhan äänekäs... Onko kellää Nokian Rotiivasta mitään kokemuksia?
Tuppu kirjoitti:Onko kellää Nokian Rotiivasta mitään kokemuksia?
Ajoin Välimerelle ja takaisin tollasilla 285/70R17 kokosilla lainarenkailla. Ihan jees, ei ainakaan melua eikä kulunu käytännössä mitään tolla reissulla. E-kantavuusluokan rengas, joten aika jäykkäkylkinen, mutta ei nää epämukavat ollu olleskaan. Vähän pliisun näköset verrattuna mutakumeihin tietysti.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)