Kuva Kuva

hdj80 uuden käyttöpelin räpellystä...

General chat

Valvoja: Käyttäjä

pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

mukava maalata etupään peltejä ja runkoo, kun ei ole juuri ollenkaan ruosteessa. on saattanut saada pienen kolhun joskus tohon hanttarin kulmaan, kun pellejä vähän hepattu uusiksi kasaan, ja rungon ja korinkorvan rako hivenen isompi kuin kuskinpuolella.

Kuva

onko vinssi, ja puskuri liian painava, jos pitää taljalla nostaa paikoilleen?
:D
Kuva

ruuvasin myös hellan 1000ff lisäpitkät, ja upotin nihin xenon sarjan.
ja vähän vielä parempia kuvia oikeen kamerella otettuja.

Kuva

Kuva

Kuva

ja lokarin levikkeetkin puuttuu vielä. tiedä sitten pitäiskö noi lokarinkaaret edestä paklata, ja maalata...
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

mitä öljyä ootte koneisiin laittanut?
vähän tekisi mieli lykätä teboil diamod diesel 5w40
vai castrollin magnatec diesel 10w40?
Avatar
Mika.T
Viestit: 139
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:43 pm
Paikkakunta: 016

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mobilin delvac kesällä 15/40 ja talvella 10/30 :D
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

ohjekirjassahan lukee että 10w30 saa käyttää vaan erittäin kylmissä olosuhteissa. itte en kyllä semmosta laittais...
Avatar
Mika.T
Viestit: 139
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:43 pm
Paikkakunta: 016

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No älä laita.
Ei tuollainen kivikautinen maamoottori mitään huippulitkuja tarvi.

Talvikeliin tuo diamond diesel 5w40 on varmasti ihan hyvää.
Tosin mulla tippu kesäkelissä ko. öljyllä tyhjäkäynnin öljynpaineet 0.2bariin :shock:
Lie pumppu jo sohlo. kk-laakerit uusittu joten ei sieltä hukkaa paineita.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tuli haettua 20L kannu nesteen turbo lxe öjyä.
synteettistä 10w40. ja hintaa oli 95€

kesän ajan koneessa on pyörinyt nesteen turbo lxe 15w40 öljy, mineraalista. mittariin tullut 5tkm ja öljyn pinta laskenut puoliväliin.
saa nähdä pysyykö synteettinen yhtä hyvin.

mistäs sais edullisesti venttiiilikopan tiivisteen?
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

pemaripoju kirjoitti:mistäs sais edullisesti venttiiilikopan tiivisteen?
Onko pahan hintanen merkkiliikkeessä?
#428
Tommo__79
Viestit: 111
Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 10:09 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Tommo__79 »

[quote="pemaripoju"]sovittelin tossa vähän nastapyöriä alle. 35" nokian vatiivat. 10x15 et-44 vanteilla.

ne tulee edessä renkaan kyljestä mitattuna noin 10cm ulos kaaresta, ja kulutuspinnasta noin 7cm. vähän tarvis olla leveemmät levikkeet kuin noi original 40mm...

Kuva

laita vaan suosiolla oikeella ET:llä olevat vanteet sinne.. -12 ET on passeli 10x15 vanteissa.. tulee aika uraherkkä tommosella et:llä, on kokemusta.
-ei riemulla rajaa kun parhaalla ajaa-

Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.

WUOKSI OFFROAD
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

menee vaikeeksi, kun on kaksi autoo mihin sopii erimoiset vanteet. ei voi vaihdella autosta toiseen mielen mukaan...

ja olis mulla tossa noin 10x15 -12 tml vanteet, mille olen ajatellut jotkut kesärenkaat laittaa...

niin joo ja tuntuu toi kone pitävän aika hyvin öljynpaineet tolla 10w40synteettisellä nesteen öljyllä!
venttiilikopan tiiviste vaan tihkuu entistä enempi :(
ja en ole hintaa viläkään toyotalta kysynyt, kun ei tässä ihan lähellä ole toyotan myymälää!
bj45lava
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 8:50 pm
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja bj45lava »

Enemmän vaan levitystä alle, mulla nyt 10x15 vanteilla noi samat kumit, vanteiden et -93.5 eikä oo uraherkkä,

Kaikki on korotetussa hdj:ssä kiinni niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin etuakselin oikea asento, sen kun saa kohdilleen niin menee suoraan kuin juna oli mikä et tahansa vanteissa...

Oli nimittäin tämäkin ihan mahdoton ajettava ennekuin sen korjasin pois ja nyt on hyvä, ajeltu noilla vatiivoilla 9000 km.
MIKKO UKKOLA
040-5854915

-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

auttoi kyllä aika paljon ajokäytökseen noi epäkeskopuslat, kun aluksi noillakin 8" vanteilla olevilla insoilla ei meinannut mutkasella tiellä pysyä.
ja varmaan jos enempi korottaa joskus niin tarvii varmaan pudottaa niitä tukivarsien rungonpäätä.

ainakin hjssa olessa noi vatiivat on ollut todella hyvät ajaa.
pyöreet, ja ei ole vedellyt huonollakaan tiellä, kuten monet muut renkaat...

tarvis varmaan tonne syylärin eteen laittaa joku jämerä verkko, ettei riko risut syyläriä, kun nyt on aika avonainen tila kepeillä mennä tosta vinssin ylitte...

riittääkö toi alkuperänen 550W lohkolämppäri talvipakkasille?
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

vaihtelin vaihdelaatikoihin öljyt, kun pohjolan tallissa oli vielä sopivan lämmintä :D
öljyksi tuli redlinen mt-90 öljyt.
rupes synkronointi pelaan todella hyvin. ei pöki keppiä vastaan yhtään isommalle vaihtaessa. ja pienemmälle vaihtaessa esim risteykseen saa kakkosen päälle hyvin.

motonetissä kun hypistelin niitä pöniköitä niin olis tehny mieli kokeilla jakolootaan sitä hevy shockproof öljyä. ainakin osaksi. pitäis olla todella liukasta, mikä ei varmaan jakiksessa haittaa? tai sitten etu tai takaperään!
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

pemaripoju kirjoitti:vaihtelin vaihdelaatikoihin öljyt, kun pohjolan tallissa oli vielä sopivan lämmintä :D
öljyksi tuli redlinen mt-90 öljyt.
rupes synkronointi pelaan todella hyvin. ei pöki keppiä vastaan yhtään isommalle vaihtaessa. ja pienemmälle vaihtaessa esim risteykseen saa kakkosen päälle hyvin.

motonetissä kun hypistelin niitä pöniköitä niin olis tehny mieli kokeilla jakolootaan sitä hevy shockproof öljyä. ainakin osaksi. pitäis olla todella liukasta, mikä ei varmaan jakiksessa haittaa? tai sitten etu tai takaperään!
Red Line:n ölpät on kyllä hemmetin hyviä öljyjä...
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tuli mieleen kun vois jäähdytin nesteet vaihtaa, että jos pesis ton järjestelmän samalla.

laittaisko sinne oikeeta forten pesu lientä, mikä on aika kallista vai vaan vettä ja sekaan pari desiä astianpesukoneen jauhetta?
onko mitään alumiini yms osia joka voi tuhoutua/ruveta vuotaan?
yölento
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 9:26 pm
Paikkakunta: Keitele

Viesti Kirjoittaja yölento »

Pikkusen viiveellä mutta...
pemaripoju kirjoitti:ohjekirjassahan lukee että 10w30 saa käyttää vaan erittäin kylmissä olosuhteissa. itte en kyllä semmosta laittais...
Eikö -35->40 ole vielä erittäin kylmää? Mikäs alkais olla?

Ja muistaakseni 10w-30 oli aikanaan halvinta möhnää mitä käytettiin sitten joka paikassa moottorin lisäksi, eli ei oikein miksikään "huippuöljyksi" voi sanoa... Nyttemmin taitaa maksaa jo enemmän kuin esim. 10w-40?
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
Vastaa Viestiin