Kuva Kuva

hdj80 uuden käyttöpelin räpellystä...

General chat

Valvoja: Käyttäjä

pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tuli sotkettua melkein korinvärisellä maalilla noi helmat. ja lakkaa vie päälle, jos hetken edes kestäis ennen kuin kivet hakkaa raudan näkyviin.

Kuva

Kuva

tommonen tosta lokarin alareunan kiinnityksestä tuli.
saa huuhtoo vedellä moskat pois, ja tuleehan tonne sateella vettä mitä menee niistä tuulettimen ilmanoton kanavista.
Kuva

maalasin sutimaalilla noi pyörän aukot.
jos vetäis tohon vie jokupäivä kiveniskumassaa päälle.
ei taitais oikeen pysyä kiveniskumassa jos vetäis suoraan vanhojen päälle. toivottavasti näin tarttuis paremmin.
Kuva

Kuva
pt.
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2010 6:58 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt. »

pemaripoju kirjoitti: sitten lokarinkaaren kimppuun. 10cm paloista tein siihen reunan.
tuli aika paska, mutta jää onneksi piiloon.
Kuva


ja siihenkin vähän maalia.
Kuva
Luultavasti tuttukin laite tuollainen levitin/supistin, mutta jos se ei silloin satu olemaan saatavilla, kun tarvitsee, niin silloin siintä ei apua ole.

Noita LJ:n sisälokareita tein uudestaan, niin hyvä vehe, kun saa kantatun pellin väännettyä mutkalle:

Kuva

Hauskintahan näissä vanhoissa toyotoissa on se, että aina on askarreltavaa pellin kanssa :lol:

(Tuo takarenkaan takana oleva runko ei näytä happamelta, mutta oli kyllä sitä, mutta paksua terästä onkin hauskempi hitsata..)
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

ei ollut mitään kantti/venytys konetta käytettävissä, siksi etulokarin korjauspalat on pätkistä tehty.

tänään nostin takaa mattoo pois. hyi ku oli ruskee!
Kuva

pari reikää löyty. oli vähän notkolla pohja tosta kohtaa. varmaan kuskattu joskus jotain painavaa...
no kun pejmosen laajuus oli selvillä paikka siihen. laitoi jotain tommosta sinkki tai vastaava pintasta pelliä.
Kuva

sitten taas yrittään hiekkapuhaltaa. tuli varmaan ostettua liian hienosta hiekkaa, kun ei se muuta ku pölise perkeleesti. ei pure kunnolla paksuun ruosteeseen.
pirun sitkeessä toi alkuperänen valkonen massa, sitä ei saa irtoon oikeen millää.
Kuva

Kuva

vedin tohon ruiskulla maalia päälle, ja ekaan satsiin laitoin reilusti ohennetta, jos olis edes vähän sulattanu massaa, mutta ei sitten yhtää.
pitäisköhän tohon vetää maalin päälle pelkästään kotelosuojaa parikerrosta, ja jättää semmoseksi, vai sotkee vie massaakin siihen?
taitais nähdä ruostumisen alun parhaiten jos ei sotke massalla?
Avatar
JIIHAA
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Syys 01, 2009 9:39 pm
Paikkakunta: Härmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JIIHAA »

Kyllähän se massa eristääs ääntä eikä menis joka kivi maalipinnasta läpi.
Tuollaisella rengastuksella tuskin kyllä on niin väliä silla äänieristysominaisuudella.
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Motonetista saa Finikorin ja muittenkin spray-massoja, jotka on vähän ohuempia ja tunkeutuu hyvin joka paikkaan ennen kuivumista. Semmosta laitoin oman auton pyörän kaariin ja takapohjaan laitan myös. Takapohja näyttää alapuolelta samalla kuin sun autossa, mut sisäpuolella ei ollu onneks samanlaista hapettumista. Se spray-massa on vähä ku kiveniskumassaa, muttei yhtä kovaa.

Missä kunnossa sulla on toi takahelma etupuolelta ja ne korinkannakkeet siellä takanurkissa?
#428
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

pyöränkotelot on vie ihan ehjät, samoten noi takahelmat. ja korinkannakkeet on vie kovat.

se takimmainen koripalkki oli myös täysin ruosteeton, vaikka siinä ei ole mitään alkuperästä massamöhkää päällä.

tiedä sitten onko se voinut tehdä kun tuolla pohjassahan on se varapyörä talja, ja jos siellä on ollut 10 vuotta varapyörä paikoillaan ja sen päällystä täynnä paskaa ja se mädännyttäis pohjan?
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tossa näkyy toi takimmainen korin palkki.
täytyy tota runkoo puhallella vie karkeemmalla hiekalla kunnolla, ja voi
olla että lähtee noi takimmaiset välipalkit pois, ja saa jotain uutta puskuria, ja irrotettavan vetokoukun kiinnitys rautoja.

Kuva

ja korinkannakeetkin on vie ihan hyvät.
tuolla takapalkissa on kädenmentävät luukut, 4kpl.
Kuva

pohjan jäykisteistä löytyy runsaasti tulpattuja reikiä mihtä sai ruiskia kotelosuojaa sisälle. ja rungon välipalkkiin myös.
Kuva

suihkutin koko takalattian kotelosuojalla.
ei sulattanut sekään yhtään tota alkuperästä massaa.
Kuva

tankin täyttöletku oli paksussa ruosteessa ja pelkäsin sen puhkeevan hiekkapuhalluksesta, mutta oli sie vie imua kun avas korkkia.
Kuva

tonne takapyörien taakse taidan suihkasta massaa päälle, mutta keskustan taidan jättää tommoseksi.

niin ja pyöränkotelot suihkuttelin kiveniskumassalla.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

JIIHAA kirjoitti:Talvella ne vois olla hyvät olla olemas kans ettei tartte aina maata auton alla selällään ensin ennenkuin pääsee kyytiin asti.
Tuo pelkkä putki mahtaa vaan olla aika liukas talvella ja astuttuahan siihen putkelle kuitenkin tulee varsinkin jos autossa on korkea alusta.
En laittas umpeen tuota rakoa, sillonhan se just kerää kaiken lumen ja loskan siihen päälle. Jotain karhennusta putken päälle, vaikka kahen sentin suikale verkkoa, mutta putken ja kyljen väli auki.

Hyvän näköstä hommaa muuten.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Otit varmaan sen vasemman takapyöräkotelon muovilevyn pois sieltä takareunasta ja putsasit/puhalsit sieltäkin? Omassa autossa oli melkonen paskapesäke siellä muhimassa ja mädättämässä tankin täyttöputkea ja sen takana olevaa koripeltiä. Siinä tankin täyttöputkessa on alunperin joku kuparipinnoite estämässä ruostumista, mutta ei se kyllä Suomen oloihin riitä.
#428
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

sen takapyörän muovilevyn takana oli kyllä kans jo ruostumisen alkua, mutta ei vie onneksi reikiä.

ihmettelin sitä täyttöletkua puhallellessa miksi se muuttuu kuparin väriseksi! mutta nyt sekin selvisi :D
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tällästä tänään!
purin vaihdelaatikon, mutta selvää syytä miksi se metelöi paikallaan käydessä ei löytynyt.
kytkin ja pääakselin väliset neulat oli kunnossa, samoten laakeripinnat.
sivuakselin etummainen laakeri hivenen väljä, mutta rullat ja koolit ihan ehjiä. sivuakselin takimmainen laakeri oli ulkokooliltansa silee, ja samoten rullat. ja tässähän ei ole sisäkoolia vaan akseli pyörii suoraan rullia vasten. ja akseli oli sileä. pää akselin iso kuulalaakeri on valyksetön myös, mikä ei pyöri edes auton käydessä paikoillaan.
vähän rupee ideat loppuun!

Kuva
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Mulla piti laatikko kahinaa paikallaan käydessä kun ostin auton, mutta jostain syystä se ääni poistui eikä ole nyt pariin kuukauteen kahissut. Muuta en ole laatikolle tehnyt kuin vaihdoin jotkut Redlinen öljyt, missä on jotain ihmelisäainetta. Tiedä sitten auttoiko se, vai mitä tapahtui.
#428
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

laitoitko mt90 öljyt? sitä ajattelin itsekin kokeilla seuraavaksi...
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

pemaripoju kirjoitti:laitoitko mt90 öljyt? sitä ajattelin itsekin kokeilla seuraavaksi...
Nyt en muista ulkoa, pitänee muistaa tsekata kun pääsee tallille. Jotenkin ois sellanen mielikuva, et ois ollu 75W90NS, vaikkei suparua olekaan =)
#428
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

redlinen sivusto ainakin suosittaa mt90 öljyä land cruiseriin. se on 75w90 öljyä.

purin jakolaatikosta ton etuvedon lähdön kannen auki.
jonka alla oli toi lukon kytkentä holkki. ei siinä ainakaan mitää hammas vikaa näkynyt. laitoin siirtäjän varteen shimmin lukkorenkaan alle, ettei siinä ole väljää niin paljoo, vaikka ei kai se 0,5mm voi olla kiinni...
sai ainakin laitettua ton lukkomoottorin kunnolla paikoillensa.

se lukon merkkivalo kampee sitä helposti pois päältä, että jos pääsi viimeksi lumpsahtaan vähän enenkuin sain sen moottorin paikoillensa.
se kun parani silloin jo melkein hyväksi kun auton allepäin sitä roplasin!
mutta kuka sen olis alunperin laittanut vituillensa, viimekesänä ainakin on pelannut varmuudella...
Vastaa Viestiin