Sivu 6/9

Lähetetty: La Elo 27, 2011 5:53 pm
Kirjoittaja pemaripoju
mukava maalata etupään peltejä ja runkoo, kun ei ole juuri ollenkaan ruosteessa. on saattanut saada pienen kolhun joskus tohon hanttarin kulmaan, kun pellejä vähän hepattu uusiksi kasaan, ja rungon ja korinkorvan rako hivenen isompi kuin kuskinpuolella.

Kuva

onko vinssi, ja puskuri liian painava, jos pitää taljalla nostaa paikoilleen?
:D
Kuva

ruuvasin myös hellan 1000ff lisäpitkät, ja upotin nihin xenon sarjan.
ja vähän vielä parempia kuvia oikeen kamerella otettuja.

Kuva

Kuva

Kuva

ja lokarin levikkeetkin puuttuu vielä. tiedä sitten pitäiskö noi lokarinkaaret edestä paklata, ja maalata...

Lähetetty: Ke Elo 31, 2011 4:39 pm
Kirjoittaja pemaripoju
mitä öljyä ootte koneisiin laittanut?
vähän tekisi mieli lykätä teboil diamod diesel 5w40
vai castrollin magnatec diesel 10w40?

Lähetetty: Ke Elo 31, 2011 4:51 pm
Kirjoittaja Mika.T
Mobilin delvac kesällä 15/40 ja talvella 10/30 :D

Lähetetty: Ke Elo 31, 2011 7:12 pm
Kirjoittaja pemaripoju
ohjekirjassahan lukee että 10w30 saa käyttää vaan erittäin kylmissä olosuhteissa. itte en kyllä semmosta laittais...

Lähetetty: Ke Elo 31, 2011 7:19 pm
Kirjoittaja Mika.T
No älä laita.
Ei tuollainen kivikautinen maamoottori mitään huippulitkuja tarvi.

Talvikeliin tuo diamond diesel 5w40 on varmasti ihan hyvää.
Tosin mulla tippu kesäkelissä ko. öljyllä tyhjäkäynnin öljynpaineet 0.2bariin :shock:
Lie pumppu jo sohlo. kk-laakerit uusittu joten ei sieltä hukkaa paineita.

Lähetetty: Pe Syys 16, 2011 3:51 pm
Kirjoittaja pemaripoju
tuli haettua 20L kannu nesteen turbo lxe öjyä.
synteettistä 10w40. ja hintaa oli 95€

kesän ajan koneessa on pyörinyt nesteen turbo lxe 15w40 öljy, mineraalista. mittariin tullut 5tkm ja öljyn pinta laskenut puoliväliin.
saa nähdä pysyykö synteettinen yhtä hyvin.

mistäs sais edullisesti venttiiilikopan tiivisteen?

Lähetetty: Ti Syys 20, 2011 8:54 pm
Kirjoittaja Hessu
pemaripoju kirjoitti:mistäs sais edullisesti venttiiilikopan tiivisteen?
Onko pahan hintanen merkkiliikkeessä?

Lähetetty: La Loka 01, 2011 9:22 am
Kirjoittaja Tommo__79
[quote="pemaripoju"]sovittelin tossa vähän nastapyöriä alle. 35" nokian vatiivat. 10x15 et-44 vanteilla.

ne tulee edessä renkaan kyljestä mitattuna noin 10cm ulos kaaresta, ja kulutuspinnasta noin 7cm. vähän tarvis olla leveemmät levikkeet kuin noi original 40mm...

Kuva

laita vaan suosiolla oikeella ET:llä olevat vanteet sinne.. -12 ET on passeli 10x15 vanteissa.. tulee aika uraherkkä tommosella et:llä, on kokemusta.

Lähetetty: La Loka 01, 2011 9:59 am
Kirjoittaja pemaripoju
menee vaikeeksi, kun on kaksi autoo mihin sopii erimoiset vanteet. ei voi vaihdella autosta toiseen mielen mukaan...

ja olis mulla tossa noin 10x15 -12 tml vanteet, mille olen ajatellut jotkut kesärenkaat laittaa...

niin joo ja tuntuu toi kone pitävän aika hyvin öljynpaineet tolla 10w40synteettisellä nesteen öljyllä!
venttiilikopan tiiviste vaan tihkuu entistä enempi :(
ja en ole hintaa viläkään toyotalta kysynyt, kun ei tässä ihan lähellä ole toyotan myymälää!

Lähetetty: La Loka 01, 2011 4:28 pm
Kirjoittaja bj45lava
Enemmän vaan levitystä alle, mulla nyt 10x15 vanteilla noi samat kumit, vanteiden et -93.5 eikä oo uraherkkä,

Kaikki on korotetussa hdj:ssä kiinni niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin etuakselin oikea asento, sen kun saa kohdilleen niin menee suoraan kuin juna oli mikä et tahansa vanteissa...

Oli nimittäin tämäkin ihan mahdoton ajettava ennekuin sen korjasin pois ja nyt on hyvä, ajeltu noilla vatiivoilla 9000 km.

Lähetetty: La Loka 01, 2011 4:43 pm
Kirjoittaja pemaripoju
auttoi kyllä aika paljon ajokäytökseen noi epäkeskopuslat, kun aluksi noillakin 8" vanteilla olevilla insoilla ei meinannut mutkasella tiellä pysyä.
ja varmaan jos enempi korottaa joskus niin tarvii varmaan pudottaa niitä tukivarsien rungonpäätä.

ainakin hjssa olessa noi vatiivat on ollut todella hyvät ajaa.
pyöreet, ja ei ole vedellyt huonollakaan tiellä, kuten monet muut renkaat...

tarvis varmaan tonne syylärin eteen laittaa joku jämerä verkko, ettei riko risut syyläriä, kun nyt on aika avonainen tila kepeillä mennä tosta vinssin ylitte...

riittääkö toi alkuperänen 550W lohkolämppäri talvipakkasille?

Lähetetty: La Loka 08, 2011 5:37 pm
Kirjoittaja pemaripoju
vaihtelin vaihdelaatikoihin öljyt, kun pohjolan tallissa oli vielä sopivan lämmintä :D
öljyksi tuli redlinen mt-90 öljyt.
rupes synkronointi pelaan todella hyvin. ei pöki keppiä vastaan yhtään isommalle vaihtaessa. ja pienemmälle vaihtaessa esim risteykseen saa kakkosen päälle hyvin.

motonetissä kun hypistelin niitä pöniköitä niin olis tehny mieli kokeilla jakolootaan sitä hevy shockproof öljyä. ainakin osaksi. pitäis olla todella liukasta, mikä ei varmaan jakiksessa haittaa? tai sitten etu tai takaperään!

Lähetetty: La Loka 08, 2011 6:12 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
pemaripoju kirjoitti:vaihtelin vaihdelaatikoihin öljyt, kun pohjolan tallissa oli vielä sopivan lämmintä :D
öljyksi tuli redlinen mt-90 öljyt.
rupes synkronointi pelaan todella hyvin. ei pöki keppiä vastaan yhtään isommalle vaihtaessa. ja pienemmälle vaihtaessa esim risteykseen saa kakkosen päälle hyvin.

motonetissä kun hypistelin niitä pöniköitä niin olis tehny mieli kokeilla jakolootaan sitä hevy shockproof öljyä. ainakin osaksi. pitäis olla todella liukasta, mikä ei varmaan jakiksessa haittaa? tai sitten etu tai takaperään!
Red Line:n ölpät on kyllä hemmetin hyviä öljyjä...

Lähetetty: Su Loka 09, 2011 1:23 pm
Kirjoittaja pemaripoju
tuli mieleen kun vois jäähdytin nesteet vaihtaa, että jos pesis ton järjestelmän samalla.

laittaisko sinne oikeeta forten pesu lientä, mikä on aika kallista vai vaan vettä ja sekaan pari desiä astianpesukoneen jauhetta?
onko mitään alumiini yms osia joka voi tuhoutua/ruveta vuotaan?

Lähetetty: Su Loka 09, 2011 2:41 pm
Kirjoittaja yölento
Pikkusen viiveellä mutta...
pemaripoju kirjoitti:ohjekirjassahan lukee että 10w30 saa käyttää vaan erittäin kylmissä olosuhteissa. itte en kyllä semmosta laittais...
Eikö -35->40 ole vielä erittäin kylmää? Mikäs alkais olla?

Ja muistaakseni 10w-30 oli aikanaan halvinta möhnää mitä käytettiin sitten joka paikassa moottorin lisäksi, eli ei oikein miksikään "huippuöljyksi" voi sanoa... Nyttemmin taitaa maksaa jo enemmän kuin esim. 10w-40?