Kuva Kuva

Jäsenenä SLCK:ssa...aatteita,mietteitä

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Jäsenenä SLCK:ssa...aatteita,mietteitä

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

No niin arvoisat kerhomme jäsenet,nyt seuraa resitentin kyselytunti.
Heitelkääpä tähän topiciin ajatuksia (siis + ja -) minkälaista on olla jäsenenä Suomen Land Cruiser Klubissa (tai jossakin muussa merkkikerhossa,tai missä tahansa kerhossa tai yhdistyksessä)??
Kyselen tätä lähinnä uteliaisuudesta,mutta myöskin perusteeksi saada uusia jäseniä mukaan kerhoomme.
Tosin tuo uusien jäsenten virta on ollut sen verran vuolasta muutenkin ettei pahemmin ole tarvinnut pitää palopuheita...
Ainakin kerhomme "pulina"-sivu on saanut todella paljon positiivista palautetta.Hyvä niin.Ei edes nyypit ole pilanneet sitä!!
Onko tapahtumia ollut sopivasti?
Myönnän että painopistealue on ollut etelävoittoista,mutta jatkossahan on tarkoitus järjestellä enemmän tapahtumia myöskin Oulu sektorin pohjoispuolelle...
Kirjoitelkaa mitä tahansa mieleenne tuleekin...
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Tällänen merkkikerho joka järjestää jäsenistölle näinkin paljon aktiviteetteja ei voi olla huono.
Itse olen tyytyväinen kerhon toimintaan vaikka en tällähetkellä omistakkaan Toyota merkkistä maastoautoa
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
itoola
Viestit: 453
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:45 am
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja itoola »

Kerhoa ei nyt voi millään muotoa moittia ja mä ainakin olen törmännyt kerhon puitteissa vain rehtiin ja reippaaseen porukkaan. Kiitos siitä kaikille jäsenille ;)
Tapahtumia on ollut ihan kivasti. Näissä tapahtumissa pitää myös muistaa se, että ne painottuvat usein sinne, missä porukat on aktiivisimpia ja missä on ajomaastoja parhaiten saatavilla. Eli jos valitan, ettei tässä ihan lähellä oo ollu ny kerhon tapahtumia, niin silloin mun pitää ensin katsoa peiliin...
Asia, johon mielestäni jatkossakin (niinkuin nytkin tehdään) kannattaa kiinnittää huomiota, on tarjota aloittelijoille riittävän helppoja ajomaastoja. Noi maasturikoulut kuulostaa ihan hyviltä vaikka en oo vielä itse käynytkään...
Avatar
Hammer__
Viestit: 216
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 12:43 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Hammer__ »

Tässä kerhossa ainakin huomaa sen, että cruiserien omistajat ovat ylpeitä autoistaan. Aivan kuten minäkin olen ylpeä tuosta FJ:stä ihan eri tavalla kuin olin pajerosta. FJ:stä ei ainakaan tartte offitapahtumissa kuunnella naljailua kuten haperon kanssa.

Hyvä kerhohan tämä on. Ja ainakin jänkhäsafarilla sain kuvan, että porukkakin on hyvää niiden muutamien joiden kanssa tuli juttua vaihdettua. Tietysti tuo välimatka rajoittaa tapahtumiin osallistumista. Joten toivonkin että tapahtumat lapissa ja oulun/kajaanin alueella lisääntyisi.

Ehdotuksena antaisin että eikö voisi pitää joskus kerhon nimissä vaikka jonkun paikallismiitin jossa voisi jonkun läänin/maakunnan jäsenet tavata ja sillä tavalla tutustua toisiin ja tiedä vaikka sitä kautta uusiakin cruiseristeja tulisi mukaan. Eihän miitissä pakko ole aina offausta olla tarjolla. Tavata voisi vaikka jossain huolto-asemalla kahvistelun merkeissä tai jotain vastaavaa. Laittelen lisää mietteitä kun mieleen tulee. :wink:
#SLCK 557
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

itoola kirjoitti:Näissä tapahtumissa pitää myös muistaa se, että ne painottuvat usein sinne, missä porukat on aktiivisimpia ja missä on ajomaastoja parhaiten saatavilla.
Tähän vois melkein sanoa, että jos ajoalueiden pinta-ala ja saatavuus ois pääkriteeri niin kyllä tapahtumia ois aika paljon enemmän täällä pohjosessa ku pääkaupunkiseudulla.

Mutta kaikenkaikkiaan tapahtumia tuntuu olevan riittävästi, ja kun jotain tapahtuu kuitenkin välillä Oulu - Kajaani -akselillakin, ja siitä pohjoiseen, on vain positiivista. Eikä meidän pohjoisen poikien tule syyttää etelän miehiä siitä, jos pohjoisessa ei tapahdu, itsestähän se on vain kiinni, vai mitä?

Itse en keksi mitään moitittavaa kerhon toiminnassa tähän hätään, ainoa juttu mikä tulee muilta merkkikerhoilta (joihin kuulun) mieleen on lehti (fwva - Volkkari), toki se vaatii resursseja ja paperille painettuna myös taloudellisia sellaisia, mutta ehkä nettiin voisi tuottaa erilaisia cruiseriaiheisia artikkeleita. Varmaan itse pitäisi näyttää esimerkkiä, eikä vain heittää ideoita. Ehkäpä voisin vaikka joskus jos ehdin, raapustaa jutun 2H:n koneremontista tai jotain.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
junebella
Viestit: 232
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 12:27 pm
Paikkakunta: Lapinlahti

Viesti Kirjoittaja junebella »

Itse en vielä ole kovin kauan kuulunut joukkoon, mutta senkin vähäisen ajan minkä olen kuulunut, olen ollut tyytyväinen. Varsinkin sellainen ryhmähenki on mielestäni ollut todella hyvä.

Esim. kun tulin sinne Teiskoon ketään tuntematta, niin kaikki otti minut mielellään mukaan, ainakin sellainen fiilis mulle jäi.

Ja yhdyn siihen , mitä itoola kirjoitti. Siellä on tapahtumaa, missä on aktiivisimmat jäsenet. Kyllähän täältäkin sais varmaan maastoo käyttöön, mutta kun ei vaan ole niin reipas kerholainen, että rupeis niitä järkkäämään, niin ei pidä valittaa.
#261
Avatar
Panu
Viestit: 507
Liittynyt: Ma Marras 01, 2004 9:49 am
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Panu »

Hammer__ kirjoitti: Ehdotuksena antaisin että eikö voisi pitää joskus kerhon nimissä vaikka jonkun paikallismiitin jossa voisi jonkun läänin/maakunnan jäsenet tavata ja sillä tavalla tutustua toisiin ja tiedä vaikka sitä kautta uusiakin cruiseristeja tulisi mukaan. Eihän miitissä pakko ole aina offausta olla tarjolla. Tavata voisi vaikka jossain huolto-asemalla kahvistelun merkeissä tai jotain vastaavaa. Laittelen lisää mietteitä kun mieleen tulee. :wink:
Voi pitää ja kannattaakin pitää.
Täällä Helsinki-Tampere akselilla on joskus pidettykin ihan sellaisia pullakahvi-tyyppisiä renkaanpotkijaisia.
Se on vaan ihan paikallisen porukan omasta aktiivisuudesta kiinni mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Tästä on oikeen hallituksen päätöskin, että klubi tukee vahvasti paikallistoimintaa. Kerhon piikkiin voi hommata vaikka makkarat tai pullakahvit tai ajomaksut tjms. tuon tyyppisiin tapahtumiin. Tämä nyt tietty edellyttää että tietyt ehdot täyttyy (järjestetään klubin nimissä, kaikille jäsenille avoin,sovitaan etukäteen ja kaikkea muuta maalaisjärjellä ymmärrettävää..)

Elinehtohan se on valtakunnallisessa yhdistyksessä tämä paikallistoiminta...niinku tuo Nellabellajunebella =p oivallisesti totesi, että siellä tapahtumia missä aktiivisia jäseniä.

Että siitä vaan järjestään pileitä paikalliseen Hammeri, kerho tarjoo pullakahvit ;)

Panu
--
Kimble
Viestit: 115
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 8:21 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimble »

itoola kirjoitti:Asia, johon mielestäni jatkossakin (niinkuin nytkin tehdään) kannattaa kiinnittää huomiota, on tarjota aloittelijoille riittävän helppoja ajomaastoja. Noi maasturikoulut kuulostaa ihan hyviltä vaikka en oo vielä itse käynytkään...
Joo, tällainen Land Cruiser-noviisi on saanut klubista paljon neuvoja ja tapahtumia on ollut (ainakin Oulun eteläpuolella) runsaasti - kunhan vain kerkiäisi kekkereihin mukaan.

Se ainoa kerta kun olen maasturikoulussa ollut oli mahtava. Rupisella, haperolla, panssaroimattomalla autolla ei rankimpiin offailuihin oikein ole ollut mitään asiaa. Oli hyvä kun sai varmuutta auton suorituskyvystä ja tuntumaa siihen, minne sillä uskaltaa mennä.

Nyt klubista saa avitusta Cruiserin rakentelussa kestämään kovempia haasteita. Odottelen innokkaasti ensimmäisiä safareita. Kun varmuus tästä vielä nousee (kuskin ja auton) niin mukana ollaan.
Kimble, :shock:
SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Meininki hyvää ja viitseliäisyydestä ja prioriteeteistä se on kiinni mitä haluaa tehdä ja missä. Harrastus on kallis mutta voi sitä joskus sen tarpeettomiin varaosiin tarkoitetun rahan sijoittaa esim. pääsemiseen ahvenanmaalle tahi JänkhäSafariin jne...

Itse asun siis kylässä numero 11 ja tulen käymään eri rymmellyksissä siellä täällä. Larsin luo ahvenanmaalle, Jeekimklubin vieraaksi viroon. Luonnollisesti Rovajärven kairaan suunnitellaan ensikesäksi jo muutaman kerran visiitit.

Rikas en oo mutta kyllä ne kokemukset sitten myöhemmin muistaa ennemminkin kuin sen huonon varaosan joka tuli ostettua.

Tähän mennessä ollut hyvä meno kaikkialla ja mikä tärkeintä HYVÄ HENKI!

t:Jari
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Olen ollut jäsen kevättalvesta 2001, mutta sain aikaa tähän offailuun vasta tänä keväänä. Sitä ennen tuli silloin tällöin käytyä katsomassa SLCK tapaamisissa otettuja kuvia ja unelmoitua josko joskus "uskaltais" lähteä mukaan.
Tänä keväänä sitten heräsin offihorroksesta ja päätin että lähdetään koko perheen kanssa Raajärvelle jänkhäsafarille. Meno matkalla jänskäs että minkäslaista porukkaa nuo offi-ihmiset ja SLCK:laiset oikein ovat, katsovatko nenänvartta pitkin että mitäs tuo aloittelija täällä tekee. Mutta pian selvis että tällaiset ennakko odotukset olivat turhia vaan porukkahan oli mitä miellyttävintä ja rentoa porukkaa ja tunsimme itsemme heti tervetulleiksi. Oli myös mukava toisena päivänä olla PSORYN porukan mukana. Huomattiin pian miten kokemattomia olimme kun emme tajunneet ottaa kunnolla evästä mukaan kun emme tajunneet miten kauan siellä metsässä voi mennä kun on hauskaa. :D
Mielestäni SLCK:n puitteissa on jo varsin paljon toimintaa, kun muistaa kuinka nuori yhdistys on. Ja olen nähnyt upeata toimintaa eri suunnilla järjestettäessä ajotapahtumia.
Jos asiat menee kuten olen ajatellut niin jonain päivänä voisi täällä meidän suunnallakin järjestää SLCK:n nimissä ajotapahtumia.

Olen harrastanut monia asioita ennen ja vielä nykyäänkin joissa on ollut kerhoja, seuroja ja yhdistyksiä, mutta missään en ole kokenut yhtä mukavaa, miellyttävää ja auttavaa henkeä kuin SLCK:n puitteissa. Toivottavasti homma jatkuu tässä mielessä samanlaisena.

Tosiaankin nämä sivut on pysyneet siisteinä eikä nyybit ole millään tavalla täällä "häirinneet". Kyllä näiltä sivuilta on tullut ammennettua paljon siitä tiedosta mitä nykyään on korvien välissä näistä hienoista LANDCRUISEREISTA :D

#68
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
Vastaa Viestiin