Kuva Kuva

Pakkasta piisaa

General chat

Valvoja: Käyttäjä

roiristo
Viestit: 14
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 7:13 pm
Paikkakunta: Rovanniemi

Pakkasta piisaa

Viesti Kirjoittaja roiristo »

Onko ollu käynnistys ongelmia . En ole edes uskaltanu yrittää -30 täällä Rovaniemellä . :twisted:
On hyvä olla tekemättä mitään ja se päälle levätä.
parta
Viestit: 35
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 10:54 am
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja parta »

hyvin on lj käynnistynyt kun kokoajan roikassa :D
eilen -35,2 ja tänään -34,8 :shock:
andy
Viestit: 27
Liittynyt: Su Tammi 11, 2009 2:00 pm
Paikkakunta: joensuu

Re: Pakksata piisaa

Viesti Kirjoittaja andy »

roiristo kirjoitti:Onko ollu käynnistys ongelmia . En ole edes uskaltanu yrittää -30 täällä Rovaniemellä . :twisted:
-30 oli täälläkin aamupäivällä, 30min. eeberiä ja 1hd-t starttasi hyvin.
Avatar
akipell
Viestit: 119
Liittynyt: Su Marras 23, 2008 4:41 pm
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja akipell »

Eilen laitoin ruiserin käyntiin -28 ei nostanut öljyn painetta. ei tarvinnut siis lähtee mihinkään. käyrät rupeaa nousemaan. :cry:
Land Cruiser
Viestit: 65
Liittynyt: Su Huhti 18, 2010 1:37 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Land Cruiser »

Ei ole ollut ongelmia... Aamulla on lähtenyt roikasta käyntiin ja illalla ilman, eikä ole vielä valittanut, vaikka pakkanen on pysynyt mukavastin -20 astetta ja enempikin, ja muutenkin on lämpöä piisannut kapiinin puolellekkin :D Tänään oli aamulla -34 astetta, en tosin arvellut enää LJ:tä käynnistää, vaan lähin Ladalla suosiolla liikkeelle 8) ainut mikä tuossa LJ:ssä häirii talvella on tuo pakkaslumi, joka tulee mukavastin ilmanotto kanavista sisälle ja puhallin pistää aina lievän lumimyskyn sisälle :roll: ja sitten onkin hetken päästä lasit sisältä jäässä :lol: pitäisi vissiin virittää sellaset "snowcapit" ilman otto kanavien päälle, niin ja on toi webastokin käynyt mielessä...
Tuukka Impala
Viestit: 48
Liittynyt: La Maalis 20, 2010 9:55 pm
Paikkakunta: Urjala Halkivaha

Viesti Kirjoittaja Tuukka Impala »

Ei PITÄIS olla ongelmia, MUTTA UUDET 100Ah akut, jotka maksoi 200€, oli tyhjentyny vaikkei ollu pakkasta edes kolmeakymmentä astetta :evil: tarttee ottaa se takuukuitti ja mennä sinne liikkeeseen valittaa :evil:
Tuukka
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Lauantaina oli -30°C ja Cruiseri käynnistyi hieman köhien, mutta lauantainen aamukohmelo (-26°C) hyydytti akut. Akut sisälle lataukseen, per tuntia per akku.
Varmuudeksi pistin vielä hiilipöntön öljypohjan alle tuntia ennen kuin kannoin akut paikoilleen. :wink:
Letkulämppärin nakkasin mäkeen syylärin ja originaalit letkut vaihtaessani sillä oletuksella, että saan eberin asennettua ennen talvea. No, en saanut! :oops:
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
janski79
Viestit: 85
Liittynyt: La Marras 20, 2010 10:37 am
Paikkakunta: miehikkälä

Viesti Kirjoittaja janski79 »

Kyllä se uusi akkukin jäätyy jos ei ole tarpeeksi virtaa, kuitenkin näillä pakkasilla kaikki mahdolliset lämmittimet päällä mitä autosta löytyy ja kaikki valot ym. päällä niin ei se niin kauheasti virtaa akulle työnnä ja kylmyys vaikuttaa myös akun virran vastaanotto kykyyn. Ja startatessa lähtee virtaa aikamoinen määrä
tojotti
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Syys 12, 2006 4:03 pm

Viesti Kirjoittaja tojotti »

Akun merkilläkin (laadulla) on huomattavasti merkitystä, yllättävän paljon eroja olen itse huomannut erimerkkisten 100ah akkujen välillä, esim. exidet kestävät n. viikon, vartoja olen käyttänyt usemman vuoden ilman ongelmia. Exidet purkavat ittensä aika nopiaa, on vaihdettu takuuta vasten jos ties kuinka moneen kertaan uudestaan. HJ aina käyntiin yhdellä akulla kun toinen aina tyhjä (tämän takia pitää akun kaapeli ottaa aina irti kun auton sammuttaa, muuten taas rikkinäinen akku purkaa toisenkin akun..).
OPA
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Tammi 08, 2007 11:41 pm
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja OPA »

Viimetalvena Bj 37 asteesta ilman roikkaa tulille kun emännän wolkkari ei käynnistynyt ja töihin täytyi mennä. tuntui pahalta, öljynpaineet normaaliksi n 2 minuutin päästä ja laatikko lämpimäksi 5 minuutissa.
OPA
Offroad Kainuu Ry/KAMK Ry
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

tojotti kirjoitti:Akun merkilläkin (laadulla) on huomattavasti merkitystä, yllättävän paljon eroja olen itse huomannut erimerkkisten 100ah akkujen välillä, esim. exidet kestävät n. viikon, vartoja olen käyttänyt usemman vuoden ilman ongelmia. Exidet purkavat ittensä aika nopiaa, on vaihdettu takuuta vasten jos ties kuinka moneen kertaan uudestaan. HJ aina käyntiin yhdellä akulla kun toinen aina tyhjä (tämän takia pitää akun kaapeli ottaa aina irti kun auton sammuttaa, muuten taas rikkinäinen akku purkaa toisenkin akun..).
Nyt ei kyllä oikeen käsittänyt. Miten HJ:n saa käyntiin yhdellä akulla?
Sähkötieteeseen on kyllä tullut tutustuttua aika tarkkaan että ei ihan perusjutuista mee sormi suuhun. Mutta nyt kyllä kiinnostaa.
tojotti
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Syys 12, 2006 4:03 pm

Viesti Kirjoittaja tojotti »

Siten että toinen akku on käytännössä tyhjä, molemmat kyllä siis kiinni mutta vain toisessa virtaa, startti lähtee aina ensin pyörimään todella hiljaa (alijännitteellä kun on..), ja kestää useampi sekuntti että kone pyörähtää täyden kierroksen jonka jälkeen se ponkasee käyntiin niinku kaikki ois normaalisti.
Pyörii siis todella vaivalloisesti mutta aina on käyntiin lähtenyt, ei kyllä tällähetkellä ole oikein edes käytössä kun runko ja neliveto rikki, akutkin tarkotus vaihtaa sellasiksi että molemmat pitäsi sitä virtaa eikä aina tarttis tuolleen käynnistää.
Keisari
Viestit: 1
Liittynyt: Su Tammi 15, 2012 9:43 pm
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja Keisari »

tojotti kirjoitti:Siten että toinen akku on käytännössä tyhjä, molemmat kyllä siis kiinni mutta vain toisessa virtaa, startti lähtee aina ensin pyörimään todella hiljaa (alijännitteellä kun on..), ja kestää useampi sekuntti että kone pyörähtää täyden kierroksen jonka jälkeen se ponkasee käyntiin niinku kaikki ois normaalisti.
Pyörii siis todella vaivalloisesti mutta aina on käyntiin lähtenyt, ei kyllä tällähetkellä ole oikein edes käytössä kun runko ja neliveto rikki, akutkin tarkotus vaihtaa sellasiksi että molemmat pitäsi sitä virtaa eikä aina tarttis tuolleen käynnistää.
Erittäin tutun kuulosta. Pitäs itekki lähtiä akku kaupoille :)
fournier
Viestit: 19
Liittynyt: La Helmi 03, 2007 7:30 pm
Paikkakunta: Joroinen

Viesti Kirjoittaja fournier »

Oli Hj:n kanssa pakkasongelmia.Auto on ollut mulla kohta 20v ja ei millonkaa jäätymistä.Nyt varmaan sain huoltsikalta vesimössöö,vaihdoin suodattimen ja vesitin tankin ja vedenerottajan.Vähän aikaa pelitti ja taas alko jäätämään.Tankki oli puolillaan , laitoin tankkiin 4 l 98e ja 2dl kakstahtiöljyä.Ei oo sen jälkeen nikotellu. Joskus vanhemmasta autosta hyötyä.Ei varmaan uskaltas uudempiin tehdä samaa...ootteko joskus kokeillu samaa???
bj45lava
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 8:50 pm
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja bj45lava »

Joo tuli tehtyä tossa 2 vuotta sitten noilla -30 pakkasilla tuota, ajelin siinä tammikuussa tallista auton kotipihaan ja aamulla liikenteeseen, hyytyi 100m huoltikselta aamulla, kun oli tankissa kesälaadut vielä, ei muuta kuin pumppaamaan eikä mitään tullut läpi. Vedin startilla abc mittarille ja laitoin puoli tankkia talvilaatua vanhan päälle ja 5 litraa 95e perään.

Hyvin lähti semmoisen vartin odottelun jälkeen vehkeet toimimaan.
MIKKO UKKOLA
040-5854915

-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
Vastaa Viestiin