Mitä ovat HJ 60 ja HJ 61 mallien erot?
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ke Syys 26, 2012 1:17 pm
- Paikkakunta: Asikkala
Mitä ovat HJ 60 ja HJ 61 mallien erot?
Moro teille! Kertokaahan onko näiden mallien erona Turbo vai onko jotain muutakin eroja?
Milloin on malli vaihtunut, teho/vääntölukemia yms.
Kulutus tien päällä olisi myös mieluinen tieto..
Olen tällaista Land Cruiseria miettinyt hevos-kopin veturiksi, joten olisi mukava kuulla millainen sen pitäisi olla. On mulle vieras auto. Kiitos jo etukäteen,
Milloin on malli vaihtunut, teho/vääntölukemia yms.
Kulutus tien päällä olisi myös mieluinen tieto..
Olen tällaista Land Cruiseria miettinyt hevos-kopin veturiksi, joten olisi mukava kuulla millainen sen pitäisi olla. On mulle vieras auto. Kiitos jo etukäteen,
Kyllä ne suurimmat erot taitaa olla nämä turbo ja ilman, 1988 tuli lukkoakselit ja nelivalo keula, hevosvoimat taitaa olla 100/135 tai jotain sinne päin vääntö??? onko sitä? en ainakaan ole huomannu mitään järisyttävää ainakaan vakiona, tosin renkaat on olleet aina suuremmat kuin ensiasennus kumit. Kyllä tuollainen HJ61 ihan kivasti kärriä vetää ainakin lähes vakio pyörillä kulutus on +10l riippuu miten ajelee...kaikki on mennyt mitä tankkiin laittaa joskus tai yleensä reilu 20
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
EHjä ja tikissä oleva 61 menee alle 10 litran kulutukseen. 60 ei ikinä... Lisäksi 61:n 12ht-moottori on suorasuihkukone turbolla imusarjahehkulla kun taas 60:n 2h-kone on vanhempaa tekniikkaa esikammioine ja hehkuineen. 61:n koneessa on enempi polleja ja vääntöä. Mielestäni näissä on kyllä ajolleenkin eroa aika paljon. Ite ottaisin 61:n koska vaan vaununvetoon. Vitosella ei saa jurnuttaa vaunu perässä. Ruostetta on paljon ja vähän jokapaikassa, eniten takaosassa, ja valtaosassa "alkuperäisiä" autoja perä roikkuu aika lailla, kun jouset linttaantuu. Lasikuitulevikkeiden alla piilee lähes kaikissa tapauksissa ruosteylläri....
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ke Syys 26, 2012 1:17 pm
- Paikkakunta: Asikkala
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Juu sitten yks paskamainen ruostepaikka on katon tippalista edessä ja takana. rungossa se takakaselin ulityskohta ja takaiskareiden kiinnitykset kannattaa tarkistaa.
86 tuli ensimmäinen 61, siinä ei ole lukkoakseleita vakiona.
87 tuli lukkoakselit 61:seen, nämä ekat siis pyöreillä valoilla ja vanhalla kojelaudalla.
88 tuli sitten se nelivalo keula ja pyöreä kojelauta kumpaankin (60&61) sekä myös 60 sai lukot.
Jakolaatikossa näissä ei ole tasauspyörästöä, eli suositeltavaa ajella asvaltilla takavedolla.
Täytyy näitä väillä kerrata vaikka itekseen ettei pääse unohtuun
86 tuli ensimmäinen 61, siinä ei ole lukkoakseleita vakiona.
87 tuli lukkoakselit 61:seen, nämä ekat siis pyöreillä valoilla ja vanhalla kojelaudalla.
88 tuli sitten se nelivalo keula ja pyöreä kojelauta kumpaankin (60&61) sekä myös 60 sai lukot.
Jakolaatikossa näissä ei ole tasauspyörästöä, eli suositeltavaa ajella asvaltilla takavedolla.
Täytyy näitä väillä kerrata vaikka itekseen ettei pääse unohtuun
Onnellinen maastobusseilija......
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
No onhan 100-sarjalaisesta löytyvä 1HD-FTE ollut tuotannossa pitkälle 2000-lukua.vartiainen kirjoitti:Harmi ettei Toyota kehittänyt 12h-t:stä tai hdj80:n koneesta nykyaikaisempaa moottoria. Olis tullut varmaan liian kestävä nykymaailmaan...
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
- vartiainen
- Viestit: 788
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä ovat HJ 60 ja HJ 61 mallien erot?
Jos meinaat tuollaisen ostaa eikä malli ole tuttu, niin osta samalla pari tonnia kalliimpi peli, missä on kilsojen tuomat viat korjattu ajallaan, niin ei tarvii sitten rupee heti olkalaakereita, perälaakereita jne. vaihtamaan, vaan voit jatkaa hyvin tehtyjä huoltoja vaan. 61:ssä tuntuu olevan aina samat paikat rempallaan kun ostaa sen pykälää halvemman. Mukaan ostoreissulle on hyvä ottaa joku ketä näitä on ropannut vuosia.twelvesteps kirjoitti: Olen tällaista Land Cruiseria miettinyt hevos-kopin veturiksi, joten olisi mukava kuulla millainen sen pitäisi olla.
#428