Kuva Kuva

Bertta ja katsastus

General chat

Valvoja: Käyttäjä

HOMBA
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Loka 21, 2011 7:59 am
Paikkakunta: Rymättylä

Bertta ja katsastus

Viesti Kirjoittaja HOMBA »

Viikonloppuna olisi tarkoitus viedä tuo meidän bertta katsastukseen. Ensikertalainen kun olen, niin mitenkäs se menee?
Onko se nyt niin, päästöjä ei mitata koska berttani on -79? Oliko tuon kardaani käsijarrun kanssa jotain erikoista?
Miten poikkee normi henkilöauton katsastamisesta, jos mitenkään?
Kaikellaiset vinkit yms. ovat tervetulleita.
Jos siinä ei ole tietokonetta sen kanssa voi elää.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Päästöjä ei mitata ja kardaanikänkkäriä ei pidä yhtäkkiä tempasta, eikä mielellään loppuun asti jos tehokas.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
HOMBA
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Loka 21, 2011 7:59 am
Paikkakunta: Rymättylä

Viesti Kirjoittaja HOMBA »

En muista missä. Mutta joku jossai väitti, että kardaani kässäriä ei saisi testata dynamometrillä. Tämä ilmeisesti ei pidä paikkansa.
Jos siinä ei ole tietokonetta sen kanssa voi elää.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Pese alusta ja konehuone ennen konttorille menoa ja mainitse siitä kardaanin käppäristä kun homma alkaa.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
HOMBA
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Loka 21, 2011 7:59 am
Paikkakunta: Rymättylä

Viesti Kirjoittaja HOMBA »

Läpi meni :shock:

Puhtain paperein ensi yrityksellä.
Joitain pikkuvikoja, mutta onneksi katsuri oli ymmärtävää sorttia (Kiitos K1Raisio).
Kuskin eturenkaassa pieni välys (olisko laakeri löysällä?)
Saman puolen etulyhty näyttää hiukan ylös (tarttee säätää)
Etujousien taka puslat ja takajousien etu puslat aika huonona (vaihdetaan kun on lämmin)
Runko numeroa ei meinannut löytyä mistään (kiitos 40- sarjan UKK. sieltä mittapiiroksesta löytyi paikka ja paikasta numero)

Käsijarrua ei testattu dynamometrillä, vaan loivassa rinteessä ja muuten dynamometrillä jarrut olivat yllättävän tasapainossa :roll:
Kiitos ja kumarrus.
Jos siinä ei ole tietokonetta sen kanssa voi elää.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

HOMBA kirjoitti:Läpi meni :shock:

Puhtain paperein ensi yrityksellä.
Joitain pikkuvikoja, mutta onneksi katsuri oli ymmärtävää sorttia (Kiitos K1Raisio).
Kuskin eturenkaassa pieni välys (olisko laakeri löysällä?)
Saman puolen etulyhty näyttää hiukan ylös (tarttee säätää)
Etujousien taka puslat ja takajousien etu puslat aika huonona (vaihdetaan kun on lämmin)
Runko numeroa ei meinannut löytyä mistään (kiitos 40- sarjan UKK. sieltä mittapiiroksesta löytyi paikka ja paikasta numero)

Käsijarrua ei testattu dynamometrillä, vaan loivassa rinteessä ja muuten dynamometrillä jarrut olivat yllättävän tasapainossa :roll:
Kiitos ja kumarrus.
Siis normi Bertan kastsastus...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

jos auto on kunnossa niin eihän katsastuksessa ole mitään ongelmaa!! kun vanhoja cruisereita katsastaa niin saa yleensä myönteistä huomiota että tällaisia pidetään liikenteessä, etenkin vanhemmille katsureille oikeiden autojen näkeminen ja testaaminen on ollut juhlahetki, siinä saattaa jopa jotkut itseltä huomaamatta jäänet viat saada saada armahduksen
HOMBA
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Loka 21, 2011 7:59 am
Paikkakunta: Rymättylä

Viesti Kirjoittaja HOMBA »

Viime elokuussa sokkona(kuvien ja puheiden perusteella) tuon Bertan Rovaniemeltä ostin. Siirsin myyjälle rahat ja hän laittoi auton junaan. Oikein mitään en sille viellä ole kerennyt tekemää. Ensimmäinen Cruiserini kun on kyseessä, hiukan tuo katsastus jänskätti.
Tekniikaltaan niin simppeleitä ovat, ettei siellä ihme vikoja voi edes olla :D
Jos siinä ei ole tietokonetta sen kanssa voi elää.
Vastaa Viestiin