Kuva Kuva

120 sarjan kilometrejä...

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Nelivetäjä
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Huhti 05, 2013 9:05 pm
Paikkakunta: helsinki

120 sarjan kilometrejä...

Viesti Kirjoittaja Nelivetäjä »

Kennin kauhutarina omasta Cruiseristaan varmaan herättää monissa ikäviä ajatuksia koneiden kestosta.

Vastapainoksi olisi mukava kuulla, millaisia määriä ongelmattomia kilometrejä (joko takuuseen tehdyn suutinrempan kanssa tai ilman sitä) autolla on ajettu. Tai hyvä (mutta ikävä) olisi kuulla myös, onko Kennin kaltaisia kokemuksia muillakin.

Myös kokemukset automaattilaatikon kestosta kiinnostavat. Eli missä kilometreissä nuo alkavat porsia. Täällähän on kaiketi tosi paljon ajettujakin yksilöitä palstalaisilla.

Omat kokemukseni eivät paljon kerro. Auto on vanha eli 2003 malli, mutta hyvin vähän ajettu, 123 000 kilometriä.

Sen verraan ongelmista on kuitenkin kokemusta, että jarrusylinterit kyllä saa jumiin ja yllättävän kalliin remontin merkkiosilla aikaan, vaikka (tai kun ) autolla ajaa hyvin vähän.
Eikä pyöränlaakerien kestoakaan voi pelkästään kehua. Vain 105 000 kilometrin kohdalla uusittiin yksi.
Yhdellä retkueella ilmeni sammumisisia, mutta se johtui kaiketi parafiinista polttoainesuodattimessa eli ei auton vika.

Näitä lukuunottamatta ollut kyllä maineensa veroinen eli viaton. Siis selvästi plussan puolella, ellei nyt jatkossa ala yhtenään vinoilemaan.

Mutta miten siis muilla?
iivariiso
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Touko 16, 2012 9:18 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja iivariiso »

2006 on vuosimalli ja ajettu ny 157000 kilsaa. Vajaan vuoden ollu ja minä oon ajanut 32000. Oikealle taakse on yksi poltin tullut vaihdettua normaalien huoltojen lisäksi.

Auton varusteluun on sensijaan mennyt 5000 euroa.
belzu
Viestit: 11
Liittynyt: La Huhti 07, 2012 9:33 am
Paikkakunta: Lapinlahti

Viesti Kirjoittaja belzu »

Meillä noita KDJ120 jo toinen menossa. Ensimmäinen vm 2004 ja manuaali, ajettiin 160tkm --> 270tkm ilman mitään ongelmia, kertaalleen parit etujarrujen männät jumittumisen takia vaihdettiin jarrupalojen vaihdon yhteydessä. Iskarit 250 tkm kohdalla.
Toinen vm 2007 nyt automaatti ja kulkenut 120tkm --> 204tkm eikä ole tarvinnut rassata. Tähän vaihtoivat Toyotan piikkiin (kampanja) nuo suuttimien tiivisteet kun ostin auton. Itse vaihdoin eteen kallistuksen vakaajan kumit kun alkoi toiselta puolelta kolista ja kohta menee alle uudet iskunvaimentimet.
Kyllä nämä olleet ylivoimaisesti lujimmat kulkineet joilla olen liikkunut ja noita ollut alla useammanlaisia. Nyt ajossa olevaa tarkoitus pitää vielä vuosia. Huollot tehty norm huolto-ohjelman mukaiseti 15tkm välein.
GKC
Viestit: 8
Liittynyt: Su Joulu 19, 2010 8:43 pm

Viesti Kirjoittaja GKC »

2003 luxury automaatti. 230->300tkm ilman ongelmia. Erittäin tyytyväinen olen ollut autoon etenkin Dobinsonin n. 40mm korottavan alustasarjan vaihdettua. Uretaanipuslasarja paransi myös asvaltilla ajo-ominaisuuksia huomattavasti. Pari mäntää etujarrusatuloista vaihdettu ja etuvalojen polttimoita saa vaihtaa 1-2 kertaa vuoteen.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Ei oo 3.0 D-4D meitin -05 Corolla Versossa vaan 2.0 D-4D, mutta olisko noissa sen verran samankaltaista tekniikkaa että viittii mainita että tolla on menty jo 463 tkm (meillä v:sta -09 ja 382 tkm >). Tiedossa ei ole että konetta olis auottu tai suuttimillekaan tehty mitään. Öljyä ei kuluta nimeksikään ja muutenki rokkaa ok.

Koneessa käytin Forten pesulitkut ostokeväänä -09, samoin Forten suuttimien litkupullon laitoin kiertoon. Lisäks laatikkoon ja koneeseen RVS:n mömmöt. Tiedä onko tehny mitään oleellista, mutta ei oo varmasti haitannutkaan.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
JJ
Viestit: 44
Liittynyt: To Helmi 19, 2009 9:53 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JJ »

2004 Luxury automaatti 123 -> 270tkm ja perushuoltojen lisäksi:
- ohjaustehostimen tiiviste
- etujarrut kokonaan uusiksi
- toinen etupyörän laakeri
- eteen alatukivarsien puslat
- eteen kallistuksen vakaajan kumit
- Webaston vesipumppu
- läjä polttimoita ja tällä hetkellä toinen huomiovalo edestä pimeänä. Ohjekirjassa kehoitetaan viemään auto huoltoon tämän takia, koska "saatat vaihtaessa vahingoittaa ajoneuvoasi". Olisiko vinkkiä vaihtamiseen, pitääkö puolet keulasta purkaa, että pääsee käsiksi? Kunhan kelit hiukan lämpenee niin pitää ruveta itse tutkimaan.

Muuten tuo auton oma ohjekirja on kyllä harvinaisen pätevä, ainakin tälläisen "ei autoalan" ihmisen mielestä. Kyllä sen avulla perushuollot tekee itsekin, jos paikka löytyy.

Öljyt/suodatin on tullut viimeaikoina vaihdeltua 10tkm välein ja samalla on käyty kardaanien rasvanipat läpi.

Vikatilaa räpsii päälle pari-kolme kertaa vuoteen ja tämän olen tuon toisen keskustelun perusteella yhdistänyt kosteaan keliin. Viimeksi vikakoodit meni päälle, kun oli ajellut reilun 30km huonokuntoisella kelirikkotiellä.

Lisäksi varusteluun on mennyt jokunen euro. Heti alkuun tuli laitettua alle OME alustasarja ja vaihtaessa huomattiin alkuperäisten iskunvaimentimien olevan jo muutenkin vaihtokunnossa. Ajovirheitten seurauksena on vaihdeltu taakse alatukivarret vahvempiin ja astinlaudat runkoon kiinnitettyihin jykevämpiin versioihin.
kädetön apumies
LCJ1202013
Viestit: 4
Liittynyt: Su Huhti 21, 2013 1:15 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja LCJ1202013 »

2004 manuaali lootalla, 456 tkm

huollot 15/30tkm välein, edellisen omistajan mukaan laitettu
-kytkin, 2x
-perän laakerit
-vesipumppu
-pyörän laakerit
-jarrusatulat

+Lisäksi kaikki perushuoltoihin kuuluva roinaa. Hyvin on itsellä pelannut, ...mittarissa 456tkm.
tämä on ilmeisesti mallia jossa tuota suutinongelmaa ei pitäsi olla ?
Seuraavaksi menee iskarit vaihtoon jotka vielä alkuperäiset ?
iivariiso
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Touko 16, 2012 9:18 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja iivariiso »

iivariiso kirjoitti:2006 on vuosimalli ja ajettu ny 157000 kilsaa. Vajaan vuoden ollu ja minä oon ajanut 32000. Oikealle taakse on yksi poltin tullut vaihdettua normaalien huoltojen lisäksi.

Auton varusteluun on sensijaan mennyt 5000 euroa.
Nyt on mittarissa 180 000 kilsaa ja edelleen tuo lamppu on ainoa uusi osa mitä olen joutunu korjaamaan.

Sen verran on tuo kennin suutinongelma jäänyt kaihertamaan mieltä että selvitin oman auton tilanteen. Soitin Juhan autoon ja sieltä löytyi tieto että 2011 oli vaihdettu tiivisteet suuttimiin. Kuulemma seuraavat edelleen tilannetta mikäli siellä autonsa huoltaa. Eli nuilta osin pitäisi olla oman auton tilanne kohtuu hyvä.
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Musta pätkä 2004 / 163hp, automaatti, 60tkm -> 80tkm, ei mitään
Kullitettu pitkä 2005 / 166hp, automaatti, 290tkm -> 320tkm, kallistuksen vakaajan puslat, jakopäähuolto+vesipumppu, auto petellä mitkähän kilsat tällä hetkellä?
Kullitettu pitkä 2005 / 166hp, automaatti, 200tkm ->220tkm, vetarinkumi (+ stefa minkä merkkihuolto paskoi kumia vaihtaessa)
Sininen pätkä 2004 / 163hp, manuaali 125tkm -> 153tkm, laturi, etujarrusatulat (omaa hölmöyttä :oops: ) vetarinkumi, matka jatkuu...

Perusöljyvaihtojen lisäksi jarrulevyjä ja paloja, miten on sattunu kohalla kulumaan... erittäin posiiiviset kokemukset!
Viimeksi muokannut Tuppu, Ma Huhti 07, 2014 4:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Tuppu kirjoitti: Kullitettu pitkä 2005 / 166hp, automaatti, 290tkm -> 320tkm, kallistuksen vakaajan puslat, jakopäähuolto+vesipumppu, auto petellä mitkähän kilsat tällä hetkellä?
Nyt 350tkm. Taakse ja eteen vaihdettu palat. Etusatula jumiutui kerran, mutta korjaantui palojen vaihdolla, kun vailla kulutuspintaa olevat palat paasti mannat liaan ulos.
Modasin autoa sen verran etta heitin kolmannen penkkirivin varastoon. Seuraava isompi remontti olisi autopesu. Sita kun ei ole tehty kuin kerran tassa vuoden sisaan..
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
emm
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Helmi 03, 2014 1:30 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja emm »

322tkm ajettu cruiseri löytyy täältä johon ei ole normihuoltoa ihmeempää remonttia tehty.Öljyjä,jakopään hihnaa,jarrulevyjä+paloja on huoltokirjan mukaan vaihdeltu.

Hiukan ihmetyttää kuitenkin kohtuu iso kulutus, alle 13.5litran sadalle ei pääse mitenkään (pääosin 100km päivittäistä työmatka-ajoa). Ajotietokone näyttää 8.5-9litraa mikä ei pidä lähellekkään paikkaansa, kulutus on mitattu tankkaamalla. Auto on automaattilaatikolla vm 2005 3.0d4d.
Onko tuo ihan normikulutus vai miten muilla?
-Pake
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Joulu 30, 2013 4:49 pm
Paikkakunta: sodankylä

Viesti Kirjoittaja -Pake »

emm kirjoitti:322tkm ajettu cruiseri löytyy täältä johon ei ole normihuoltoa ihmeempää remonttia tehty.Öljyjä,jakopään hihnaa,jarrulevyjä+paloja on huoltokirjan mukaan vaihdeltu.

Hiukan ihmetyttää kuitenkin kohtuu iso kulutus, alle 13.5litran sadalle ei pääse mitenkään (pääosin 100km päivittäistä työmatka-ajoa). Ajotietokone näyttää 8.5-9litraa mikä ei pidä lähellekkään paikkaansa, kulutus on mitattu tankkaamalla. Auto on automaattilaatikolla vm 2005 3.0d4d.
Onko tuo ihan normikulutus vai miten muilla?

Itsellä 04 automaatti jolla ajettu 400tkm. Tänään kävin sodankylä - inari välin ajamassa ja ajotietokone anto lopputuloksena 7.8L/100km tuo on kutakuinkin lähellä todellista kulutusta ainakin minulla. Kylä ajossa 9.5 - 11L/100km
Rapa lentää ja rokki soi..
Avatar
Janne Hartikainen
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Marras 17, 2009 12:12 pm

Viesti Kirjoittaja Janne Hartikainen »

j120 -03 manuaali

400 000km
-perushuoltoa
-1x Kytkin
-Jarrulevyt+satulat kaikkiin kulmiin

Kulutus pyörii siinä 13l/100km paikkeilla
J120
JJ
Viestit: 44
Liittynyt: To Helmi 19, 2009 9:53 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JJ »

Pientä päivitystä, noin 289 000 km mittarissa

- Huomiovalon polttimon vaihto onnistui irroittamalla akku ja muiden polttimoiden piuhat edestä.
- Vikavalon vilkuttelun syyksi on varmistunut melko varmasti karstoittunut turbo. Joka kerta vikakoodi on ollut sama "turbo stepmotor...". Lääkkeeksi kokeiltiin reipasta motarilenkkiä reippailla kierroksilla välillä pakkokolmosella ajaen ja reippaita kiihdytyksiä. Tällä tuli perstuntumalla huomattava tehonlisäys ja tankkauspöytäkirjan mukaan keskikulutus tipahti reilun litran.
- Etujarrut jumissa taas ja hylky katsastuksesta ensimmäisellä yrittämällä
- Ja heti onnistuneen katsastuksen jälkeen rupesi ohjaus pykältämään. Viikonloppuna käytin keulan ilmassa ja rengasta heiluttelemalla ei tunnu löysää missään mutta pykältäminen tuntuu myös rengasta kääntämällä. Tehostimen öljyt vaihtamalla (ei taida tämäkään kuulua huolto-ohjelmaan, sellaista litkua tuli pihalle) hiukan helpotti mutta seuraavat epäilykset on rattiakselin ristikot tai ohjausräkki. Toivottavasti ristikot...

edit.

Vaimo korjasi tuon ohjauksen pykältämisen. Oli viikonloppuna kaverin synttärit, joista vaimo joutui ajamaan kotiin. Matkalla oli parin kilometrin routavaurioinen sorapätkä ja auto osui vähintäin joka toiseen monttuun. Mutta eipä ohjaus pykällä enää häiritsevästi. Pientä epämääräisyyttä tuntuu mutta ei haittaa ajoa.

edit2.
Rattiakselin alempi ristinivelhän sieltä sitten porsi ja tietenkin oltiin yli 500km päästä kotoa. Ajamalla yötämyöten kuitenkin kotia ja auto Toyota sedälle aamulla hoivaan. Toivottavasti saadaan takaisin ennen vuosikokousta.
kädetön apumies
Mekastus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Heinä 22, 2016 2:00 pm
Paikkakunta: Tuusula

Re: 120 sarjan kilometrejä...

Viesti Kirjoittaja Mekastus »

2005 mallia automaatilla. Mittarissa nyt 317tkm, josta ite vasta 15tkm. Heti joutu jarruremppaa tekee kun ostin.
-Etujarrut, vaihtosatulat (115€ kpl.)
-Ojaan ajon seurauksena meni edestä laakeri ja alatukivarsi vaihtoon. Osia odotelllessa purin egr ja imusarjan joissa n5-7mm karstaa seinämillä, niitten putsaus ja kannen kanavien putsaus. Venttiilivälykset katoin samalla oli ihan rajoissa.
-Suuttimien sähköpiuhojen fiksaus, kulumaa ykköspytyn piuhassa varsinkin.
-vararengas ketjuvinssi juminu kiinni. Puukkosahalla rengas pois, vinssi irti ja kunnostus. Hiekkapuhallus ja maalaus.
-Pakoputken hitsaus, pöntössä reikä. Menee vielä ainaki vuoden.
-Pari polttimoa
-Takaiskarit, toinen vuotanut öljyt pihalle. Ilmeisesti alkuperäiset.
Katsastus läpi ilman moitteita. Savuarvo oli 0,88, kun vuosi sitten oli nippa nappa läpi 2,5. Karstojen putsaus ilmeisesti auttoi. Kulutus ehkä hieman laski mutta ajot muuttunut myös. Talvella metsäautoteitä ja keväästä alkaen välillä vene perässä niin keskikulutus 9,8l. Auton tietokone näyttää 1,5-2,5l vähemmän. Vakio renkaat. Alin mitattu 8,6l ja ylin 12,1l.
Suuttimien tiivisteet vaihdettu 150tkm. Öljyn imusihti ihan puhdas kun katoin öljynvaihdon yhtedessä.
Laatikon öljyt pitäis vaihtaa jossa vaiheessa kun ilmeisesti ei ole koskaan vaihdettu. Välillä nykii kovasti laatikon arpoessa nelosen ja vitosen välillä.
Vastaa Viestiin