Kuva Kuva

Kardaani viritelmä?

General chat

Valvoja: Käyttäjä

SISU
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Joulu 29, 2004 10:23 am
Paikkakunta: Pohojoispohojanmaa

Kardaani viritelmä?

Viesti Kirjoittaja SISU »

Minkälaisia etukardaaneja ootta hojoon tehny kun ootta korottanu?
Ittelläkin kaipais kipeästi jotain parempaa kun on tullu vähän korotettua... mites Hiluxin kard. passaa? eikös siinä oo pitempi jousto ja tuplanivel lootan puolipäässä? Hirvittää ajella kun pitää kauheaa mekkalaa nelikkopäällä...
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

mulla olis tarkotus käydä käsiksi traktorin ulosoton kardaaniin,kun hilun oma on pikkuristikoilla eikä saatavuus ole hyvä.
noita ulosoton kardaaneja saa eri mittaisena,ei lopu liuku kesken.
toistaiseksi puutuu kardaani ja aika sen työstämiseen,kirjoittelen siitä jotain juttua tänne tai simoliiniin onnistuu kokeilu tai ei.
SISU
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Joulu 29, 2004 10:23 am
Paikkakunta: Pohojoispohojanmaa

Viesti Kirjoittaja SISU »

No itte oon kans miettiny noita traktorin nivelakseleita putket ei maksa paljoa ja liukua tosiaan ois.... niitä niveliä saa laajakulmaisina, mutta mahtaakohan päitä löytyä just soppelia kokoa, että vaitais vaan niveliin hojon laipat? mutta sitte ei laajakulmista ois hyötyä...
Avatar
BJ40
Viestit: 184
Liittynyt: Ti Joulu 07, 2004 2:39 pm
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja BJ40 »

Eikös tuo onnistu kätevästi tekemällä sovitelaipa siihen väliin. Mitenkähän noi raktorien akselien tasapainotukset mahtaa olla, kierroksia kumminkin ihan kohtuullisesti?
Itse hommaisin tarvikkeena nivelet, tai sitten valmiin kardaanin jonka sovittelisin paikoilleen.

Vinssin kardaaniin hommasin laatikonpäähän vahvemman tarvike nivelen ja pooriakselin pätkät jotka sitten liimailin sähköllä yhten, sovitus 10mm paksulla laipalla.
-Janne-
SLCK #203
Bj40 -77, Fj40 -68, Hj-60 -85, CJ-5 -68
Vastaa Viestiin