Kuva Kuva

Usko ja into hakusessa...

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Mr_Denso
Viestit: 78
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 3:39 pm
Paikkakunta: E-P

Usko ja into hakusessa...

Viesti Kirjoittaja Mr_Denso »

No niin!

Tässä on nyt ex-Maasturimies jolta on suunta hukassa.

Nyt saatte auttaa miestä mäessä ja antaa vinkkejä mihin suuntaan.

Eli mitäs mieltä ootte... Toyota 4x4 MAASTOAUTO vai jatketaanko henkilöautolla ?
Ehkäpä jollain saksalaisella munan jatkeella ?

Tälläkin listalla on porukkaa jotka ovat siirtyneet jopa 2000-luvun autosta takaisin
Wanhan Kunnon rattiin. Miltä se tuntuu ? Kaduttaako vai päinvastoin ?

Mutta pitääkö näillä iankaikkisen wanhoilla Cruisereilla yrittää ajaa maailman loppuun asti ??
Näissäkin pitäs mennä eteenpäin. Ählämitki ajelee uusilla 70-sarjalaisilla ja täällä me
vaan hitsaillaan ja kursitaan kokoon kerta toisensa jälkeen aina samoja kiertopalkinto
KuusKymppisiä sun muita.

Tai siis sanotaanko että vieläkö teillä on sitä Land Cruiser henkeä ?
Oletteko te ylpeitä siitä Land Cruiserista tai Toyota Nelivedosta jonka omistatte ?

Mitä sanoisitte uudella autolla ajelevalle kanssa-autoilijalle joka tulee
urputtamaan teille että miksi saastutatte maailmaa, tuhlaatte luonnonvaroja
ja vaarannatte muut tuolla teidän hirvittävällä vanhalla rotiskolla ?
Miksi sellaisella täytyy kenenkään ajaa kun siihen riittäisi se 3-ovinen HatchBack.


Jotenkin kuitenkin lämmittää se ajatus että offari/maasturi porukka ei ajattele näin.
Ja se että tätä porukkaa löytyy suomesta. Etenkin Offipalstan seuraaminen ja myös
juttujen lukeminen esim. 4x4 Magazinesta. Se millaisella innolla ja uskolla osa
niistä jutuista on kirjoitettu. Paras on ehkä ollut tämä tuhoon tuomitun Hiluksin
uudelleen henkiin herättäminen. Siinä on sitä jotain.

Hyvin pieni ote tämän Hiluksin rakentelujutun viimeisestä osasta:

"Pääasia on ollut, että jälleen yksi paalaimeen tuomittu maasturi on saatu herätettyä eloon
ja tekemään sitä, mihin se on aikoinaan rakennettukin. Kulkemaan".

Lainaus 4x4 Magazine - Finland lehdestä, Nro 3 heinä-elokuu 2005, sivu 22.
Juttu: Pienen pieni autoprojekti osa 5, tekstin kirjoittaja: Nalle.

Siinä kiteytyy koko homman ydin. Tämä jotenkin vaikutti...

(toivottavasti tälläinen pieni lainaus on sallittu... en oikein muulla tavalla osaa
asiaa selittää)


Eli edelleenkään ei tarvi olla sitä kattohuoneistoa Helsingissä, muotikuteita
kaapissa, uutuus-Bemaria pihalla ja pinnallista modernia trendi elämää tyyliin
MTV3 ??

Juha

P.S.
Kuinka monella vielä on '74 - '92 Cruiser ainoana käyttöautona ?
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Meillä on -81 Cruiser käyttöautona, ja mammalla on -88 Corolla, mutta jos porukalla liikutaan niin mennään Cruiserilla. Ei kolme koiraa oikein sovi porrasperäsorollaan, ja kohta tulee vauvaki vielä kyytiin.

Kyllä mie oon ylpee tuosta HJ:stä, ja aion ajella sillä niin pitkään ku sen vaan saa kunnossa pidettyä, eli arviolta kai seuraavat puoli miljoonaa ainaki, tai jonnekki vuoteen 2040.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

joo itseä ei tippaakaan kiinnosta vajaavetoset "muoviautot",ainoastaan joku muutaman sadaneuron työmatkaauto pitää välillä etsiä kun entinen hajoo tai leima loppuu.(noita ei paljo säälitä eikä ylimääräistä huolleta)
eli meillä ei kallis 2wd auto ole pihalla ruostumassa/laskemassa arvoaan.
no 4wd autojen kanssa tuleekin vähän näpräiltyä,löytyy 1kpl hilux 1kpl bj40 3kpl fj55.
tällä hetkellä pikku fiksauksen kohteena fj55 http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=15269 ,seuraava projekti fj55 osalta on jo mielessä mitä tulee sille tapahtumaan.
toi linkissä olevan fj55 on tarkoitus toimittaa huolto/trailerin vetohommia,ja vähän kevyempää offi reittiäkin siinä sivussa.
noh toivottavasti päädyt kuitenkin sinne 4wd puolelle hankinnoissasi.
Avatar
itoola
Viestit: 453
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:45 am
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja itoola »

No ei mulla mitään korkeempaa kutsumusta oo vanhoihin autoihin ja maastureihin mutta jotenkin noi uudet autot ei sytytä ja sit kun ne on melkein kaikki tehty samaan muottiin. Lisäksi niiden arvonlasku on sen verran nopeaa, että siinä palaa rahaa vielä nopeammin kuin maasturin remppaan.
Jos joku haluaa ajaa silkkihanskoin bemaria ja soittaa tarvittaessa hinausauton hakemaan epäkuntoon menneen kärryn korjaamoon, niin se on ihan ok. Itse kuitenkin mieluummin korjaan vanhaa kärryä kädet rasvassa kiroten syntymääni luullen tietäväni miten saan taas kärryn liikkeelle ;)
No en kyl väitäkkään olevani täysjärkinen mutta ei ne mua hoitoonkaan oo ohjannu....
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

no tokkiinsa, välillä hairahduin urheiluautoihin, mutta ei ne tuntunut omilta. Paljon mieluummin nysvään maasturinkanssa, jolle voi tehdä itse jotain. Ei tarvi joka viasta viedä korjaamolle kiinnitietokoneisiin, vaan pelti ylös ja mies alas. Tulee oikeasti paljon halvemmaksi, ja samalla liikkuminen on minusta varmempaa silläkin perusteella, että jos jotain tirahtaa niin rapatessa opitut korjauskonstit pelastaa matkan jatkumisen. Tota merkkiä en vaihda, on kolmas Toy-maasturi menossa ja edelleen tyytyväinen.
Vieras

Re: Usko ja into hakusessa...

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mr_Denso kirjoitti:No niin!

Tässä on nyt ex-Maasturimies jolta on suunta hukassa.

Ei hätää täälä on kompassi joka miehellä!! :D

Nyt saatte auttaa miestä mäessä ja antaa vinkkejä mihin suuntaan.

Toyota liikeseen mars mars

Eli mitäs mieltä ootte... Toyota 4x4 MAASTOAUTO vai jatketaanko henkilöautolla ?
Ehkäpä jollain saksalaisella munan jatkeella ?

Saksata ei kyllä tule muuta hyvä kun olut eli tässä siis vastaus edeliseen.

Tälläkin listalla on porukkaa jotka ovat siirtyneet jopa 2000-luvun autosta takaisin
Wanhan Kunnon rattiin. Miltä se tuntuu ? Kaduttaako vai päinvastoin ?

Ei kai se nyt ole kaan ihme että vaihdetaan 2000luvun huterat muovi autot passivi " esm HJ 60 rautatie kisko puskurin "turvaliseen -80,-90 luvun maasturin

Mutta pitääkö näillä iankaikkisen wanhoilla Cruisereilla yrittää ajaa maailman loppuun asti ??
Näissäkin pitäs mennä eteenpäin. Ählämitki ajelee uusilla 70-sarjalaisilla ja täällä me
vaan hitsaillaan ja kursitaan kokoon kerta toisensa jälkeen aina samoja kiertopalkinto
KuusKymppisiä sun muita.

Tuohon on vastaus verot takaisin 30% niin on sitten lejonallakin tarvitaessa ajopelejä.

Tai siis sanotaanko että vieläkö teillä on sitä Land Cruiser henkeä ?
Oletteko te ylpeitä siitä Land Cruiserista tai Toyota Nelivedosta jonka omistatte ?

No totta p....le on on se toista tun ei tarvitse tienpinassa matkustaa.

Mitä sanoisitte uudella autolla ajelevalle kanssa-autoilijalle joka tulee
urputtamaan teille että miksi saastutatte maailmaa, tuhlaatte luonnonvaroja
ja vaarannatte muut tuolla teidän hirvittävällä vanhalla rotiskolla ?
Miksi sellaisella täytyy kenenkään ajaa kun siihen riittäisi se 3-ovinen HatchBack.

[i]Sanoisin hankki elämä.

Tuskin kanssa autoilijoile kuulu millä sinä ajat.
sitäpaitsi 4x4 auto on aina 2 veto tuuparia turvalisempi.
ja kaikken mailman viher pipertäjä ja mailman lopun sarnaja on nykyisin joka puskassa turha niitä on kuunella.

Jos fakta puhutaan niin vanhan auton päästöt ovat kuule pieni asia verattuna uuden auton valmistuksessa kulutettava energia ja päästöt.
muista myös masturin passivi turvalisuus kolarissa.
[/i]

Jotenkin kuitenkin lämmittää se ajatus että offari/maasturi porukka ei ajattele näin.
Ja se että tätä porukkaa löytyy suomesta. Etenkin Offipalstan seuraaminen ja myös
juttujen lukeminen esim. 4x4 Magazinesta. Se millaisella innolla ja uskolla osa
niistä jutuista on kirjoitettu. Paras on ehkä ollut tämä tuhoon tuomitun Hiluksin
uudelleen henkiin herättäminen. Siinä on sitä jotain.

Hyvin pieni ote tämän Hiluksin rakentelujutun viimeisestä osasta:

"Pääasia on ollut, että jälleen yksi paalaimeen tuomittu maasturi on saatu herätettyä eloon
ja tekemään sitä, mihin se on aikoinaan rakennettukin. Kulkemaan".

Lainaus 4x4 Magazine - Finland lehdestä, Nro 3 heinä-elokuu 2005, sivu 22.
Juttu: Pienen pieni autoprojekti osa 5, tekstin kirjoittaja: Nalle.

Siinä kiteytyy koko homman ydin. Tämä jotenkin vaikutti...

(toivottavasti tälläinen pieni lainaus on sallittu... en oikein muulla tavalla osaa
asiaa selittää)

Asia asia ei kaikken tarvitse olla hienointa kunhan on hauskaa :D

ainoa helkilö auto porukka joka sopi masturi miehille on Honda miehet . seurailiat eikön vaivautuko tähän seuraan.



Eli edelleenkään ei tarvi olla sitä kattohuoneistoa Helsingissä, muotikuteita
kaapissa, uutuus-Bemaria pihalla ja pinnallista modernia trendi elämää tyyliin
MTV3 ??

Vaikka mää kattohuoneistossa asustaisin niin Cruiserilla ajaisin :D :D
Juha

P.S.
Kuinka monella vielä on '74 - '92 Cruiser ainoana käyttöautona ?
Täältä löytty ja pysyy!!! :arrow: :arrow:
Vieras

Tuossa on otetta

Viesti Kirjoittaja Vieras »

jjtp kirjoitti:joo itseä ei tippaakaan kiinnosta vajaavetoset "muoviautot",ainoastaan joku muutaman sadaneuron työmatkaauto pitää välillä etsiä kun entinen hajoo tai leima loppuu.(noita ei paljo säälitä eikä ylimääräistä huolleta)
eli meillä ei kallis 2wd auto ole pihalla ruostumassa/laskemassa arvoaan.
no 4wd autojen kanssa tuleekin vähän näpräiltyä,löytyy 1kpl hilux 1kpl bj40 3kpl fj55.
tällä hetkellä pikku fiksauksen kohteena fj55 http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=15269 ,seuraava projekti fj55 osalta on jo mielessä mitä tulee sille tapahtumaan.
toi linkissä olevan fj55 on tarkoitus toimittaa huolto/trailerin vetohommia,ja vähän kevyempää offi reittiäkin siinä sivussa.
noh toivottavasti päädyt kuitenkin sinne 4wd puolelle hankinnoissasi.
tuossa projektissa on otetta ja on muuten jalo rotuinen ihmisen paras ystävä sulla. :D
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Itte taidan olla sitten tämmönen wannabee maasturimies kun pihasta löytyy 2000 mallinen vajaavetokin.

Oon yrittäny pitää pihalla kulkinetta, jolla pääsee kun kääntää avaimesta ja antaa paukkua.
On monesti ollu helpompi hengittää kun bertteli on ollu telakalla ja reissuun on pitänyt lähteä.

Se on jännä homma kun sen vajaavetoisen renkaanvaihto tuntuu niiiin vastenmieliseltä puuhalta ja taas bertan akseleiden vaihto menee tuosta lonkalta.

Pitänee kuitenkin puolustella, että vaimontekele ei täällä kylillä suostu bertalla ajelemaan. Kerran se on kokeillut kynnöspellolla ajamista :D

Monta kertaa on ollu usko vähissä tuon bertan kanssa mutta silloin on pitänyt ajella pikitietä vajaavetoisella ja odotella inspiraatiota. Aina se on sieltä löytynyt ja vähän ajan päästä ukko on ollut hymyssä suin tallilla.

Mun mielestä noita vermeitä ei kannata ottaa liian vakavasti. Tunnustettava on, että bertta on puhtaasti allekirjoittaneella harrasteautona.

Ylpeä kyllä olen siitä ja näin IT nörttipiireissä melkosen hullun maineen oon pääälleni saanut. Hyvin kuitenkin olen muutamiin (työ)kavereihin saanut tartutettua kuumetta ja uskon, että niistä muutamat on tulevaisuudessa maasturin onnellisia omistajia.

On muuten hyvä vieroittaja työmurheista tuo maasturi. Safarilla tai tallissa ei tarvi kovinkaan pitkään olla niin alkaa ainakin mulla olla "akut ladattuina".

Topicin aihe taisi olla antaa suuntaa eksyneelle lampaalle. Allekirjoittaneen neuvo on, että jos just tällä hetkellä se maasturi todella tympii siellä nurkilla niin jätä se sinne. Laita seisontaan tai vie vaikka kilvet pois mutta älä hävitä. Ajele vajaavetoisella ajut.

Todella hyvä liike inspiraation takaisin saamiseksi on hypätä jonkin kaverin/tutun kyytiin kunnon offireissulle tai sitten vain osallistua alan tapahtumiin. Tulevana viikonloppuna on SLCK:n vuosikokous näin vinkkinä.
Paikalla on varmaan monennäköistä kalustoa ja naamaa.

PS:
Meikäläiseltä kyllä lähtee ISO hatunnosto niille, joilla on ainoana käyttöpelinä vanhempi maasturi. 60-70 sarjalaisilla voi vielä pärjäillä hyvin mutta 40-50 sarjalaisen pito käyttövehkeenä vaatii jo ikunnolla asennetta.

Tulipa avautuminen...

- jm
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Avatar
mikjus
Viestit: 200
Liittynyt: To Marras 25, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikjus »

Käyttöautona saa toimia mikä vaan paska hintaluokassa 0-500€. Uutta henkilöautoa en osta ikinä ellen lotossa voita. Autossa se arvo tippuu kaikkein nopeiten enkä muutenkään perusta mistään missä on jotain ihmeen sähköhimmeleitä tai ajoa "helpottavia" systeemeitä (=hajoavia osia).

Mulle ei ainakaan ajomukavuus niin paljon merkitse että olisi merkitystä ajaako 70 luvun corollalla tai 2005 vuoden mersulla. Kunhan vaan rahatilanne helpottais joskus niin olen kyllä suunnitellut että ostais ajoautoksi vaikka hdj80 ja vois sillä joskus kevyttä offiakin vetää mutta pääasiassa kuitenkin käyttöauto. Vaikka rahaakin olisi käytössä niin olis jopa vaikea löytää hyvää "offipeliä" ihan uusista maastureita kun ne on melkein kaikki niitä ifs paskoja tai jotain rovereita.

Bertalla ajelin kaikki ajot niin kauan kunnes kyllästyin siihen että pajottaa ehti vain iltaisin ja auto piti olla aamuksi taas kasassa. Helpompi pitää se bertta harrasteautona ja ajaa jollain halvalla paskalla jolla ei niin väliä. Nekin rahat jotka menisi kankkulan kaivoon uuden auton hankinnassa voi käyttää offipelien rakentelemiseen tai johonkin muuhun yleishyödylliseen ;)
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Jahas mitäs tähän oikein sanois. Välillä sitä miettii että miksi pitää "aueta" ja kertoa omista taipumuksista esim. autoilun suhteen :?

Mutta kuiteskin. Ilman cruiseria (HJ nimenoman) en varmaan enää koskaan voisi olla, koska se on käyttöauto ja harrasteauto (metsästys useilla koirilla, useita metsäkavereita kyydissä paskasilla kamppeilla luolapyynnin jäljiltä ja offi).

On meillä myös 2WD farmari jolla emäntä pääasiassa kulkee ja itse ajan pääasiassa päivittäisajot cruiserilla. Mutta koska nautin myös vajavetoisella ajosta kun on ilmastointi, automaatti ja lähes 200 hv, niin jos olen menossa pidemmälle enkä metsästysreissulle pohjanmaalle tai offaamaan niin en "häpeä" lähteä sillä :D
"Iso" farmari hankittiin koska ajamme paljon reissuja pohjanmaalle ym. enkä halua perheen istuvan pienessä riisikupissa kun joku toinen auto tulee päälle. Ja taas cruiserilla hieman kyllästyin ajamaan jatkuvasti pitkiä reissuja, vaikkakin se olisikin turvallisempi. Kunhan olisi ilmastointi kesälämpimille niin voisin harkita HJ:llä ajoa aina. Oltiinhan me kesähelteillä Raajärvellä yli 1000 km yhteen suuntaan ja kyllä se aika puuduttavaa oli hojolla ajaa kun joutui menomatkan hoitamaan yhdessä päivässä. No toisaalta perillä oli sen verran mukavaa ettei matka kauaa vaivannut.

Täytyy kyllä nostaa hattua heille jotka esim. BJ:llä ajelisivat kaikki samat ajot kuin minä HJ61:llä ja henkilöautolla. Aiempi edellinen cruiseri HJ60 -81 oli minulle liian ankea tehottoman koneen ja 4v lootan vuoksi. Mielelläni kyllä voisin BJ:n laittaa offihommiin, mutta saas nähdä minkälainen laite sitä tulee tuon nykyisen rinnalle.

Olen kyllä välillä harkinnut vakavasti että panis vajavetoisen rahoiksi että voisi hankkia lisää maastureita. HDJ80 olis kiva mutta niiden paljon ajettujen koneiden laakeriongelmat hieman arvelluttavat :?

Ettäs tuommoista liirum laarumia :roll:
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
IironSika
Viestit: 422
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 8:11 pm
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja IironSika »

mikjus kirjoitti:Käyttöautona saa toimia mikä vaan paska hintaluokassa 0-500€. Uutta henkilöautoa en osta ikinä ellen lotossa voita. Autossa se arvo tippuu kaikkein nopeiten enkä muutenkään perusta mistään missä on jotain ihmeen sähköhimmeleitä tai ajoa "helpottavia" systeemeitä (=hajoavia osia).

Mulle ei ainakaan ajomukavuus niin paljon merkitse että olisi merkitystä ajaako 70 luvun corollalla tai 2005 vuoden mersulla. Kunhan vaan rahatilanne helpottais joskus niin olen kyllä suunnitellut että ostais ajoautoksi vaikka hdj80 ja vois sillä joskus kevyttä offiakin vetää mutta pääasiassa kuitenkin käyttöauto. Vaikka rahaakin olisi käytössä niin olis jopa vaikea löytää hyvää "offipeliä" ihan uusista maastureita kun ne on melkein kaikki niitä ifs paskoja tai jotain rovereita.

Bertalla ajelin kaikki ajot niin kauan kunnes kyllästyin siihen että pajottaa ehti vain iltaisin ja auto piti olla aamuksi taas kasassa. Helpompi pitää se bertta harrasteautona ja ajaa jollain halvalla paskalla jolla ei niin väliä. Nekin rahat jotka menisi kankkulan kaivoon uuden auton hankinnassa voi käyttää offipelien rakentelemiseen tai johonkin muuhun yleishyödylliseen ;)
X2 paitsi Bertan tilalla Hilux. Nykyään harrastus on suuntautunut enemmän merkkiharrastuksesta off roadimpaan suuntaan ja rakenteluun. Arkiauton virkaa toimittaa 300 e:n saabbi.
Avatar
Donut
Viestit: 52
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 10:16 pm
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Donut »

Arkiajossa itseäni vuotta vanhempi HJ60.

Pihan perältä löytyy kyllä mazdan farkku ja W123 mese, mutta Hojo vie voiton niistä joka suhteessa.
HJ61, vm.-89, huolto N1G, 33" M/T Dueller.
Avatar
Hammer__
Viestit: 216
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 12:43 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Usko ja into hakusessa...

Viesti Kirjoittaja Hammer__ »

Mr_Denso kirjoitti:No niin!

Tässä on nyt ex-Maasturimies jolta on suunta hukassa.

Niin sitä varmaan aina itse kukainenkin on joskus hukassa, mutta aina löytää suunnan oikeille raiteille.

Eli mitäs mieltä ootte... Toyota 4x4 MAASTOAUTO vai jatketaanko henkilöautolla ?
Ehkäpä jollain saksalaisella munan jatkeella ?

Toyotan maastoauto. Eikä se että maasturin hankkii ole pakko tarkoittaa että sitä mettässä ryvettäisi. Onhan maasturi monessa mielessä turvallisempi maantiellä kuin joku henkilöauto, varsinkin nuo saksalaiset munanjatkeet. :lol:


Mutta pitääkö näillä iankaikkisen wanhoilla Cruisereilla yrittää ajaa maailman loppuun asti ??
Näissäkin pitäs mennä eteenpäin. Ählämitki ajelee uusilla 70-sarjalaisilla ja täällä me
vaan hitsaillaan ja kursitaan kokoon kerta toisensa jälkeen aina samoja kiertopalkinto
KuusKymppisiä sun muita.

Ei niillä wanhoilla cruisereilla pakko ole ajaa, mutta monet kestävät kyllä maailman tappiin saakka, varsinkin jos on hyväälä pidolla. Ja sama se millä nuo ählämit ajaa, itse ainakin arvostan vanhoja jäykkä-akselisia cruisereita enemmän kuin noita uusia erillisjousitettuja "muka-maastureita" alamäki-hidastimineen sun muine sähköhärpättimineen.

Tai siis sanotaanko että vieläkö teillä on sitä Land Cruiser henkeä ?
Oletteko te ylpeitä siitä Land Cruiserista tai Toyota Nelivedosta jonka omistatte ?

Olen erittäin ylpeä tuosta FJ-40:stä ja jahka rahatilanne joskus paranee, niin tarkoitus on hankkia käyttöauton rooliin BJ-75 tai HJ-61. Mutta täytyy sanoa, että noissa 40-sarjan cruisereissa vaan on sitä jotain. Joku BJ-40/42/45 olisi myös hienoa saada FJ:n rinnalle pihaa koristamaan. Tuo fj (varsinkin tuolla isommalla 2F-koneella lienee jo jonkun sortin harvinaisuus) jokatapauksessa on sellainen auto, mitä tuskin tulen koskaan pois myymään. Kertonee sekin jotain tuosta ylpeydestä sitä kohtaan. :wink:

Mitä sanoisitte uudella autolla ajelevalle kanssa-autoilijalle joka tulee
urputtamaan teille että miksi saastutatte maailmaa, tuhlaatte luonnonvaroja
ja vaarannatte muut tuolla teidän hirvittävällä vanhalla rotiskolla ?
Miksi sellaisella täytyy kenenkään ajaa kun siihen riittäisi se 3-ovinen HatchBack.

Sanon että, hanki elämä. Noita tylyyksiä saa tosiaan joskus kuulla henkilöautojen ja city-maasturi (vrt. crv, X-trail jne...) kuskien suusta. Ja eiköhän se ole loppupeleissä jokaisen oma asia millaisella autolla ajaa. Ja maasturin omistaja lienee myös valmis maksamaan siitä mm. diesel-verojen ja varaosa-hintojen muodossa.


Jotenkin kuitenkin lämmittää se ajatus että offari/maasturi porukka ei ajattele näin. Ja se että tätä porukkaa löytyy suomesta. Etenkin Offipalstan seuraaminen ja myös juttujen lukeminen esim. 4x4 Magazinesta. Se millaisella innolla ja uskolla osa niistä jutuista on kirjoitettu. Paras on ehkä ollut tämä tuhoon tuomitun Hiluksin
uudelleen henkiin herättäminen. Siinä on sitä jotain.

Hyvin pieni ote tämän Hiluksin rakentelujutun viimeisestä osasta:

"Pääasia on ollut, että jälleen yksi paalaimeen tuomittu maasturi on saatu herätettyä eloon ja tekemään sitä, mihin se on aikoinaan rakennettukin. Kulkemaan".

Nalle on tosiaan hyvä esimerkki tuosta ja hän on sen tuonut julkisesti esille kirjoittaessaan lehteen tuota päiväkirjaa Hilu-X:n rakentamisesta, tuo Nallen juttu toivon mukaan kannustaa maastureista kiinnostuneita ihmisiä pelastamaan navetan perillä ruostuvia maastureita ja rakentamaan niistä käyttökelpoisia ajopelejä. Tuntuu että vain offaajat osaavat esim. BJ:tä nykyään arvostaa kunnolla. Tuskin normaali kaupunkilais-juppi crv:n omistaja haalisi itselleen jotain berttaa rojektiksi, puhumattakaan että käyttöpeliksi sellaista harkitsisi. Tuon oman silmäterän eli fj:n pelastin sodankylästä juurikin erään navetan nurkilta, jossa se oli seissyt vuodesta -99 asti, jolloin se viimeksi oli ollut kilvissä. Eikä ole tuon hankinta yhtään kaduttanut, pikemminkin päinvastoin. Siitä olen hienon safari-auton saanut itselleni ja kovasti haluttaisi toinenkin 40-sarjalainen hommata rinnalle kuten tuossa ylempänä jo kerroinkin.


Eli edelleenkään ei tarvi olla sitä kattohuoneistoa Helsingissä, muotikuteita
kaapissa, uutuus-Bemaria pihalla ja pinnallista modernia trendi elämää tyyliin
MTV3 ??

En tartte enkä halua kattohuoneistoa helsingistä, bemaria tai mersua mulkun jatkeeksi. Cruiseri varsinkin offikäytössä oleva isoilla maastorenkailla herättää omalla tavallaan kateutta ihmisissä ja kääntää varmasti katseet kaupungilla hieman samaan tapaan kuin joku uutuus-bemari/mersu, sillä erolla nuo meikäläisten vehkeet ei ole mitään massatuotanto vehkeitä vaan yksilöitä ja jotkut harvinaisuuksiakin. :roll:
Juha

P.S.
Kuinka monella vielä on '74 - '92 Cruiser ainoana käyttöautona ?
Ei ole tuo FJ käyttöautona, mutta jos se olisi pienempi ruokainen bensan suhteen, niin aivan hyvin voisin sillä käyttö-ajotkin ajaa. Mutta minusta on parempi ratkaisu pitää safari-auto erikseen ja käyttö-biili erikseen. Nyt on käyttö-autona opiskelija kun olen tuollainen vm-85 oleva muutaman satasen volvo 240, joka kyllä saa väistyä heti rahatilanteen salliessa cruiserin tieltä. Ja tuo tuleva käyttö-cruiseri istuu varmasti noiden mainitsemiesi vuosilukujen väliin. Tuskin tulen ikinä hankkimaan mitään 2000-luvun "maasturia" ellei mitään suunnatonta äkkirikastumista esim. lottovoiton muodossa satu kohdalle sattumaan. :shock:
#SLCK 557
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
Avatar
Mr_Denso
Viestit: 78
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 3:39 pm
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja Mr_Denso »

Kiitokset erittäin hyvistä vastauksista ! Sieltähän taas tuli esille niitä
muutamia faktoja ja hyviä pointteja. Just niitä jotka kannattaa muistaa
jos LC/maasturi harrastelu alkaa ahistaa tai joku maailmanlopun ennustaja
nutaa siinä vieressä.

Niinkuin eräs automekaanikkokin totesi että ei ne uudet autot oikeasti ole
niin hyviä ajaa ja etenkään omistaa kuin miltä saattaa tuntua kun jotain
esitettä lukee tai mainosta katsoo. Ne kasataan kovalla tohinalla alihankkijoiden
sekunda osista ja tyrkätään puolivalmiina seisoskelemaan autoliikkeen shöyroomiin.
Ostaja sitten kokoaa/korjaa sen auton valmiiksi mm. "takuu"huoltoina.
Eurot vain kiiltää joka tahon silmissä.

Mä olen nyt löytänyt merkkini jälleen ja samoin sen Toyota4x4-on-POP fiiliksen.

Etenkin kun lukee tän päiväsen Ilta-Sanomien viikonlopun yhteenvedon. Kuten vastauksistakin
kävi ilmi niin kyllä... parasta saada sitä rautaa siihen kropan ympärille jos se 500 kiloa
lihaa sieltä metiköstä sattuu tielle kömpiä. Ja Wanhalla Kunnon (= '80-luvun alun laiska HJ60)
autolla ei pääse sataa-kahta-kymppiä. Ei ainakaan mun ex HJ:lla.

Ja kaikenmaailman "uudistetaan autokalustoa" tempaukset vain lisää sitä fiilistä.
Mikä on parempi auto uusien viherpiipertäjä kipparoiden sekaan kuin iso, ruma, likainen
ja savuuttava Land Cruiser/Toyota4x4! HAH! Mitäs pitävät niin korkeita veroja...

Aa mitä tarkoitan ? NO LUKEKAA: http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=122984


Tämä mua just huolettaa. Kuinka kauan näillä wanhoilla Cruisereilla (ja muilla autoilla)
vielä saa ajella ? Se on yksi kaunis päivä kun valtiovalta päättää että nyt loppuu "romuilla"
ajaminen top tykkänään. Säädetään joko laki että enää ei saa ajaa/omistaa wanhaa autoa tai
sellaisen ajaminen/omistaminen tehdään käytänöllisesti katsoen mahdottomaksi esim. haittamaksuilla
tms. säädöksillä. Ja ne joilla ei ole varaa ostaa sitten uudempaa autoa niin kulkevat millä kulkevat
tai eivät kulje ollenkaan...

Mitäs sitten tehhään ??

Kyllä nyt Flikat (ja Klopit) tuntuu siltä että jos Cruisereita meinaa vielä
harrastaa niin paras aloittaa nyt heti eikä viidestoista päivä....

No se on sitten ei enempää eikä vähempää: Toyota HJ61 TURBO! se seuraava. Möllölamppunen... :D

Juha / Mr. Denso / SLCK #210

P.S.
Jos joku ny aattelee että mikähän ihmeen Pöllö tuo Mr. Densoki on...
joo'o nimenomaan Pöllö ja Pöllähtänyt.. todellakin!! :lol:
Muttei mikää MTV3 Trenri-Pöllö.
cruiser61
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Elo 10, 2005 10:39 am

Viesti Kirjoittaja cruiser61 »

Meillä vaihtui vuoden -99 focusfarmari vuoden -88 HJ61:seen landcruiseriin muutama kuukausi sitten.

Jotenkin kyllästyi korjaamaan 159 tkm ajettua fordia jatkuvasti.
Puolen vuoden aikana jonka auto meillä vietti meni erillaisiin remontteihin 2000 euroa. Ei paljon naurattanut. Autolla oli täydellinen huoltokirja ja aina merkkiliikkessä hoidettu ja korjattu.

Ford myyntiin ja kun kaupat tuli, samana iltana hain HJ:n.

Eipä ole tarvinnut katua ainakaan vielä... no ilmastointi puuttuu toyotasta pieni miinus.

Olen ajanut autolla nyt n.8000 kilometriä ilman minkään laista vaivaa.

Alussa tosin joutui lukkojen käyttö vipuja avittamaan putkitongeilla ja öljyllä kun olivat jumissa.

Auto toimii niin kuin pitää ja moitteita ei ole kuulunut edes muijan suusta. Auto on joka päiväisessä ajossa ja sillä ajetaan paljon.
Ainoa mitä kaipaisin olisi lisää puhtia pellin alle.. se lienee hoituu tulevaisuudessa ahtopaineen nostolla ja coolerilla.

Kaiken kaikkiaan HJ on mitä parhain tila/perhe/maastoauto!... ja välillä lelu. Tulihan nuo 33" renkaat siihen hommattua :)
Jäsen #265
HJ 61 vm.88 33"x12,5" Huoltoauto
Vastaa Viestiin