Kuva Kuva

Hodari vai Grand Cherokee?

General chat

Valvoja: Käyttäjä

MS
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 10:25 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Hodari vai Grand Cherokee?

Viesti Kirjoittaja MS »

Moi cruisaajat, noobin eli nöösin toka viestiketju, olkaa armollisia...
Ajopelin hankinta on vieläkin vaiheessa, joten vielä ehdin kyselemään tyhmiä. :roll:

Cruiseri (lähinnä hodari) kiinnostais kovasti, mutta olen myös yrittänyt miettiä, onko sille todellista kilpailijaa. Aika vaikea löytää. :lol:

Arvelisin, että täältä slck:n palstalta varmaan saa puolueetonta tietoa siitä, miksi Grand Cherokee ei ole kelvollinen vaihtoehto käyttikseksi. Vai onko? Vertailussa olisi NOIN 1996-mallinen hodari ja NOIN 2003-mallinen Jeeppi, jotka osuvat suunnilleen samaan hintaluokkaan.

- Metsään pääsee molemmilla, ehkä jopa poiskin? Jeeppiin ei suoraan mahdu kovin isot pyörät.

- Jeepissä taitaa olla itsekantava kori, mitä haittapuolia? (Jos ei suunnittele korinkorotusta.) Ja erillisjousitus, niinku henkilöautoissa. :lol: No, hiljaisuus ja muu mukavuus taitaa olla GC:ssä olla kohdillaan.

- Amerikanautoilijat pitävät kai jenkkipelejä vahvoina, Toyotan luotettavuus on sinänsä jo käsite. Löytyykö oleellisia eroja? (Olettaisin että vanhan GC:n sähköhimmeleistä osa toimii ja osa ei...)

- Auto saisi sietää huonolaatuista polttoainetta, siksi bensakone voisi olla turvallisempi valinta kuin diesel? Bensakoneista Jeepin 4,0 suora kutonen tai 4,7 V8 kuluttavat selvästi vähemmän kuin (edit: FZJ:n) 4,5 suora kutonen. :oops:

-Muuta huomionarvoista? :?:

Kiitos ja kumarrus.
Viimeksi muokannut MS, Ma Marras 11, 2013 12:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Krisse
Viestit: 80
Liittynyt: La Huhti 17, 2010 2:09 am

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Oon tullu siihen tulokseen että jos haluaa suoriutua haasteista näyttävästi ja tehdä remontteja reissun päällä niin sitten Tsiippi isolla koneella, mutta jos vinssaaminen ei nolota ja haluaa ottaa tauot taukoina niin sitten Toijjota :-D

Perustan käsitykseni meidän porukan Venäjän reissuihin jossa mä olen Läjällä ja lähes kaikilla muilla on Tsiipit :-)
Niva, Läjä ja muut saavutukset @ wonk.sytes.net/76s/
MS
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 10:25 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja MS »

:D Aika hyvä.
Millasta remonttia Dziippeihin?
dirtysalami
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Helmi 13, 2013 4:29 pm
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja dirtysalami »

Eikö safaripelissä kannata olla mahdollisimman vähän sähköjä? HDJ:ssakin on aivan liikaa. Ite en uskaltaisi lähteä millään jenkillä tiettömien taipaleiden taakse.
HDJ80
dirtysalami
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Helmi 13, 2013 4:29 pm
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja dirtysalami »

Eikö safaripelissä kannata olla mahdollisimman vähän sähköjä? HDJ:ssakin on aivan liikaa. Ite en uskaltaisi lähteä millään jenkillä tiettömien taipaleiden taakse.
HDJ80
MS
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 10:25 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja MS »

Sähköautojahan nuo. :D
Haen käyttistä, jota kolistellaan jonkin verran kivikoissa, ei niinkään mutasafareilla.
bj45lava
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 8:50 pm
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja bj45lava »

Kyl on Hdj sähköt aika köyhät Jeepin vastaaviin verrattuna ja muutenkin yksinkertaisemmat, Ite harrastan Toyotia ja olen Jeeppi liikkeessä töissä, että päätteleppä siitä...
MIKKO UKKOLA
040-5854915

-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
VeeWee
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Touko 24, 2013 8:13 pm
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja VeeWee »

Itse tuli kanssa mietittyä Grand Cherokeen ostoa tuossa keväällä,4,7 V8 ois saattanut olla ihan kiva kauppakassi. Itävallassahan nuo kai kasataan?

No,päädyin kuitenkin ostamaan BJ40 :wink:
BJ45 pick-up -82
BJ40 (2+4) -77,-78, -80 -80
HJ60
MS
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 10:25 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja MS »

bj45lava kirjoitti:Ite harrastan Toyotia ja olen Jeeppi liikkeessä töissä, että päätteleppä siitä...
Kiitos vinkistä, kokeneitten kokemusta juuri kyselenkin. Siis ymmärränkö oikein tuosta päätellen, että Toyotaa on helpompi pitää kunnossa nimenomaan sähköjen takia? Tai että on samasta syystä varmatoimisempi (esim. mutasafarilla)?

Kotona oon kyl yrittäny sanoa vaimolle, ettei jättäis asioita mun arvailtavaks ja pääteltäväks, ku pielee menee kumminkin, vaan sanois suoraan... :lol: :roll:
MS
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 10:25 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja MS »

VeeWee kirjoitti:Itse tuli kanssa mietittyä Grand Cherokeen ostoa tuossa keväällä,4,7 V8 ois saattanut olla ihan kiva kauppakassi. Itävallassahan nuo kai kasataan?
No,päädyin kuitenkin ostamaan BJ40 :wink:
Hyvä kuulla, BJ on klassikko! 8)
Sattuiko vain sopiva yksilö tarjolle, vai miksi päädyit tuohon etkä esim. GC:n ostoon?
VeeWee
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Touko 24, 2013 8:13 pm
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja VeeWee »

MS kirjoitti:
VeeWee kirjoitti: Sattuiko vain sopiva yksilö tarjolle, vai miksi päädyit tuohon etkä esim. GC:n ostoon?
Olevinaan hyvä ja halpa tuli kaupan ja Jeepin ostoon olisi tarvittu pieniä rahoitusjärjestelyjä,noita heräteostoksia kun oli tullut tehtyä,niin ei ollut tarpeeksi säästössä.
Henkilömallin diesel-kulkine ei vähäisen käytön vuoksi oikeen ollut vaihtoehto,siksi Jeep hiukan kiinnosti.
Mutta noista Toyotista kun oli hiukan ennestään jo kokemusta ja velipojalla varaosa-autoksi soveltuva nurkissa,niin sellainen tuli BMW:n korvaavaksi kulkineeksi.
BJ45 pick-up -82
BJ40 (2+4) -77,-78, -80 -80
HJ60
MS
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 10:25 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja MS »

Näinhän se yleensä menee, että valintaan vaikuttaa monet käytännön asiat.
Krisse
Viestit: 80
Liittynyt: La Huhti 17, 2010 2:09 am

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Kannattaisi muuten laittaa toi sama kysely jeeppifoorumillekin niin saisit molemminpuolisia näkemyksiä :-)
Niva, Läjä ja muut saavutukset @ wonk.sytes.net/76s/
MS
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 10:25 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja MS »

Krisse kirjoitti:Kannattaisi muuten laittaa toi sama kysely jeeppifoorumillekin niin saisit molemminpuolisia näkemyksiä :-)
Varmaan ois hyvä, pitäis vaan ensin rekisteröityä sinne.
Lueskelin jo sieltä vähän "Miksi Jeep" -ketjua, mutta ei sieltä oikein vielä paljon auennut... Suurin osa vastauksista oli kyllä ihan asiallisia.
pt.
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2010 6:58 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt. »

Hieman vanhempi 4.0l ollut ja janoisempaa konetta saa hakea. Joten jos valinnan mahdollisuus on, niin 4,7 V8 tai mikä tahansa V8 vie vähemmän, kuin tuo kuutonen.

Onhan siinä ihan oikean oloiset lukot, joita toki ei napista saa päälle ja hankinta hinta (saman ikäisessä) huomattavasti edullisempi.
Vastaa Viestiin