Kuva Kuva

Neuvoja kaivataan -> Bj42 röpöttää

General chat

Valvoja: Käyttäjä

ville.k
Viestit: 10
Liittynyt: La Helmi 15, 2014 12:26 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja ville.k »

Kiitoksia hyvistä neuvoista, kirjottelen tänne taas ku saa jotain aikaseks. Valvontaviikko alkaa taas torstaina ni ens viikolla ehtii taas vasta tutkimaan lisää. Huono vaan tuo ku on talouden ainut kulkuneuvo ni ei viiteis hirveen montaa päivää pitää kappaleina ku alkaa emäntä hermostumaan ku joutuu fillarilla kulkemaan kaupassa.. :)
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Mutta entäs jos kone onkin karstoittunut varsinkin venttiilinvarsien osalta ja ne jumittelee ja jää hiukan imuventtiili auki, eikä sitten tule täysiä puristuspaineita. Aja kone lämpimaks ota imuputki irti siitä imusarjasta, kone käyntiin, käsikaasulla reilut kierrokset ja syötät sille ihan vaan vettä se poitaa karstan. Puolesta litrasta litraan sille voi pikkuhiljaa syöttää, senjälkeen ei ainakaan karstaa voi epäillä. Samalla kun se letku on irti tarkista aukeeko imuläppä täydellä kaasulla täysin auki!
ville.k
Viestit: 10
Liittynyt: La Helmi 15, 2014 12:26 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja ville.k »

Noniin tänäänpä se tekiki taas erikoisen homman bertta peijooni. Oltiin rouvan kanssa aamusella lähdössä appiukkoa morjestamaan (100km päähän) ja kuulostelin heti ku lähin pihasta ajamaan että nyt onki sitte taas oikeinki huono päivä bertalla. Eihän se kulkenu tasasella oikein edes viittäkymppiä(50 km/h) ja röpötti ja papatti niin perkeleesti. Käännyin sitte takasin ku meinasin ettei tommosella nyt millään voi lähteä ajamaan tommosta matkaa. Pääsin kotipihalle ja sammutin auton ja soittelin siinä laina-autoa, meni ehkä varttitunti siinä ihmetellessä. Sitte lähettiin siitä hakemaan laina-auto ni eikös se kulkenu taas hyvin, ei hirveemmin röpötelly ja sai matkavauhdin pidettyy suht hyvin siinä 80km/h. Suht hyvin kulki koko reissun ja kotiokki päästiin takasin. Kyllä alkaa olemaan henkimaailman hommia tuon kanssa (rukoilemista en kyllä tosin oo vielä kokkeillu). Mitä siinä vartin aikana nyt sitte tapahtu ku ensin ei mene mihinkään ja sitte kulkiki taas ihan hyvin..??

Niin ja edelliseen viestiin viitaten en usko että mun kaasujalalla mikään auto on koskaan päässy karstottumaan mutta aion silti kyllä tuota vesikonstia huomenna kokeilla. Onpahan seki sitte poissuljettu.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Mitä tuo röpötys tarkalleen ottaen tarkoittaa? Käykö 2-3 pytyllä,paukuttaako putkessa vai notta mitä?

Itellä oli mystinen vika joka ilmaantui aina satunnaisesti eli yksi pytty putosi pois pelistä aika ajoin. Syynä oli jonkun takaiskun tiiviste joka mehi aavistuksen.,

Eli se tiiviste joka on syöttöpumpun päällä, sen mutikan alla mistä suihkuputki lähtee.

Riittää että vuoto on semmoimen mitä ei silmällä näe. Se löytyi itellä niin että putsasin brakeliinillä sen pumpun päällisen ja kuivasin sen ja sitten kone käyntiin ja paperin kulmalla kokeilemalla löytyi kohta mikä mehi.

Joka tapauksessa kandee käyttää syöttöpumppu huollossa ja suuttimet,ne vanhat, samalla niin sitten on koko ketju kunnossa. Voi olla että olen väärässä mutta muistaakseni hj:n suuttimissa on väärä Dn arvo eli 90 ja Dn 80 oisi oikea.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
ville.k
Viestit: 10
Liittynyt: La Helmi 15, 2014 12:26 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja ville.k »

Noniin edistystä tuli vihdoin tänään, löytyi tämän foorumin kautta toinen pumppu ja sain sen tänään vaihdettua. Röpöttely loppui ja toimii hienosti, tyhjäkäynti tosin pitäisi saada tiputettua alemmas kun se jostain syystä on nyt aikasta korkea. Mitenkäs tuossa käytännössä tuota tyhjäkäyntiä säädetään? Vaikuttaako ennakon säätö lainkaan tuohon tyhjäkäyntiin? Ja kumpaan suuntaan sitä sitte pitäis tönästä? Kalvo on myös aika venynyt mutta silmämääräisesti ehjä, haulla löysin senverran että ne kalvon takana olevat jouset jotenki myös säätää tuota tyhjäkäyntiä..??

Toinen juttu mitä olen myös ihmetellyt on kun se "syöttövipu" missä EDICin tanko on kiinni ( mulla vaijerisammutus, ei ediciä lainkaan) pysyy auton ollessa sammuksissa taka-asennossa tukevasti mutta kun laittaa käyntiin niin se heiluu siinä edestakasin ihan tunnottomana. Kun painaa kaasua niin se "imasee" sitä vipua taaksepäin. Kokeilin kaveri autossa niin sen ollessa käynnissä se vipu ei heilu siinä kyllä yhtään mihinkään vaan pysyy piukasti taka-asennossa. Mietin että voisko siellä olla jotain häikkää alipaineissa ettei se jaksa imeä/työntää sitä kalvoa niinku kuuluu vai onko tuolla mitään merkitystä??

Pahoittelen huonoa ulosantia mutta toivottavasti tulin ymmärretyksi.. :)

LISÄYSTÄ: Tuo tanko siis heilui samalla tavalla myös vanhassa pumpussa.
Vastaa Viestiin