Kuva Kuva

lukkoperä

General chat

Valvoja: Käyttäjä

bertta
Viestit: 51
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 4:22 pm
Paikkakunta: keski-pohjanmaa

lukkoperä

Viesti Kirjoittaja bertta »

sopiiko hj lukkoperä suoraan bj:n perään.kun ei tiiä, niin ei tiiä :oops:
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

tarkenna vähän tarkoitatko kitkalukkoa vai mekaanisesti kytkettävää lukkoa,ja onko bj 40 vai bj42?.
eli jos kyse hj kitkasta niin menee 40eteen&42 eteen sekä taakse,joudut vain tarkastamaan kardaanin laipan pulttijaon (kartaanin tumpin voi myös vaihtaa)
tossa oli siis kyse perän keskimurikan vaihdosta,koko hj perähän on 60mm levempä kuin 40 sarja.
näissä kyselyissa voi noi mallit laittaa aina tarkemmin!,kun ei aina huvita vastata puoliksi arvaamalla ja luetella malli/vuosimalli kohtaisia eroja.
silloin myös vastaus on tarkempi,selvempi ja ennenkaikkea lyhyempi.
ps hj perävälitys on sit 3,7 kun taas bjiit on 4,11.
Viimeksi muokannut jjtp, To Marras 24, 2005 10:56 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bertta
Viestit: 51
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 4:22 pm
Paikkakunta: keski-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja bertta »

joo, elikkä kyseessä on 82 vuosimallia oleva bj-42 ja pikku hiljaa on alkanu polttelee lukot.elikkä jos laittaa hj murikan taakse joutuu tieten vaihtaa myös eteen??entäs aussie lock onko miten pätevä, kokemuksia.
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

joo nyt helpotti vastauksen antaminen kun sai lisää tietoa :) ,bj 4,11 välityksen voi myös laittaa sinne hj murikkaan.
eli tossa sun bj42 taitaa se perä olla täyskevennetty,tunnistaa siitä että keskimurikan kohdalla ei ole auki pultattavaa luukkua taaksepäin ja perän takanavat muistuttaa etuperän napoja eli vetari kiinni kuudella pultilla.
öljyn täyttötulpan alla voi olla myös lsd only punavalkea tarra jolloin pepussa on kitkaperä.
jos sieltä löytyy kitkalukko niin vaihtaisin etuperän ja takaperän murikan keskenäänja ostaisin taakse aussie lockerin tai lock right lukon.(noista kumpikaan ei käy kitkapeppuun)
jos kyseessa on tosiaankin se täyskevennetty taka-akseli niin sinne käy myös hj vaijerikytkettävä lukko mutta kuskinpuoleinen vetari on hj 60mm liian pitkä eli tarvii saada jostakin 75 mallissa oleva vetokeppi sinne jotta lukko sopii/toimii perässä.
ja noita 75 kuskinpuoleisia vetareita tuskin löytyy muualta kun tojo kauppiaalta koska on kyse suht halutusta osasta jos löytyy käytettynä niin on aika kallis.
tossa kuvia keskimurikoista aussie loker 4,11,kitka 4,11,lukoton 3,7
Kuva
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Miten niin HJ:n kitkalukko menee BJ:n takapäähän??, siellähän on läpipurkautuva perä. Itse en ainakaan ole niin sissi että saisi ne sokat umpiraudan läpi pujotettua. Harkitsin itsekin tuota mutta en pikavilkaisulla havainnut mahdolliseksi tätä asiaa.

t:Jokke
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

hyvä jokke kun huomasit tohon mun ekaan vastaukseen päässeen "painovirhepaholaisen" :)! (tekstiä korjattu)
huom! bj42 periin ei bj40 taakse puolikevennetyyn,bj40 ei ole tehty täyskevennetyllä perällä.
on sinne kitkaperää tehty c klipsille sorvilla paikat ja laitettu puolikevennetyyn,mutta ei toimi kitka senjälkeen oikein kun se on puolikevennetyllä akselilla.
ja kyllä on varmaankin kiva kasata kitka ja c klipsit sinne bj40 perään.
eli tarkennetaas vielä täyskevennetyssä perässä vetari irtoaa kuudella pultilla navan päästä eikä vetarilla ole mitään cklipsiä sisäpäässä.täyskevennetyssä perässä ei myöskään ole sitä takaluukua.
eli puratessa vetarit irti ja murikka ulos,kasatessa murikka sisään ja vetarit paikalleen ja kuudella pultilla kiinni.
tossa kuvassa bj42 täyskevennetty taka-akseli.
Kuva
bertta
Viestit: 51
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 4:22 pm
Paikkakunta: keski-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja bertta »

piti oikee käydä tarkistamassa,kyllä siinä saa taaksepäin murikan aukastua.elikkäs minkälaisia vaihtoehtoja siinä nytten olis ensinmäisenä.auto on kumminkin joka päiväsessä käytössä,puolet maantietä ja puolet mehtää... :?:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

lock right,aussie locker,noita löytyy offivarusteesta.
t: jjtp työmaalta
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

Anonymous kirjoitti:lock right,aussie locker,noita löytyy offivarusteesta.
t: jjtp työmaalta
noiden lukkojen asennus kuvia löytyy ton offroad tekstin alta otsikolla jjtp-bj takaakseli.
en viiti alkaa linkittää tähän kun tän foorumin softa ei tykkää kuvatekstissä olevista välilyönneistä.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

jjtp Miten tuo aussie locker on toiminut maantie ajossa??, onko nypyttävä? Lähinnä siksi kysyn kun on käynyt mielessä tuo. Toinen olisi tuo lock right, minkälainen on katukäytössä, onko rusahteleva, nypyttävä, paukkuva yms..

T:Jokke
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

aussie loker,lock right,ez loker on idettisiä kopioita keskenään,jos noista ottaa pakkaukset pois ja laittaa pöydälle niin ei niitä toisistaan juurikaan erota (paitsi tossa ez lokkerissa hiukan erilaiset jouset ja pikkutapit).
on ihan ok lukkoja !mulla on aussieta sekä lock right lukkoja perissä.
puolikevennetyssä pepussa ei kannata laitta kulunutta c-klipsiä takas,myös se poskirattaan öljy/passauslevy on tarkastettava.
mä olen kasannut ton lukon tavallaan puoliksi ja tarkastanut klapin heittokellolla vetarin päästä.
tosta kasaus hommelista kuvia tuolla galleriassa.
täyskevennetyssä takaakselissa ja etuakselissa ne taas kasataan ton ylimmäisen kuvan tapaan murikkaan vaikka ruuvipenkissä.
PVFilmi
Viestit: 38
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 2:53 pm
Paikkakunta: ikaalinen

Viesti Kirjoittaja PVFilmi »

Mulla olis kans liuta perä kysymyksiä.. :lol: Ensiks, jos kitkalukko ei täysin pelaa, onko mitään ensiapua tehtävissä? Sit voiko, laittaa sekasin esim taakse kitkaperän ja eteen täyslukkoperän? Mulla on hj60 vm 81 ollut jo 4kk ja on silleen vieras peli, mitä nyt tuli pika tutustuminen kun hitsasin sitä 3vk lähes yötäpäivää ja muutenkin on käytävä koko pirssi läpi. :oops: Mut jotenkin kyl tykkään siitä, on paljon hyvääkin.. Siihen on taakse joskus vaihdettu kitkalukollinen, mut en sen pelaamisesta ole ihan täysin vakuuttunut.. Ja sit vielä loppuun kardaani kysymys.. Onko pakko olla edessä se 3- nivelinen, onko kukaan virittänyt se tilalle 2- nivelistä? Kun jyristää aikatavalla, joku ratkasu tarttis saada.. kiitos jo etukäteen ja mahtavaa tuoretta vuotta 2006 kaikille, etenkin Lantikan ystävile.. :wink:
Pekka Visala
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

PVFilmi kirjoitti:Mulla olis kans liuta perä kysymyksiä.. :lol: Ensiks, jos kitkalukko ei täysin pelaa, onko mitään ensiapua tehtävissä? Sit voiko, laittaa sekasin esim taakse kitkaperän ja eteen täyslukkoperän? Mulla on hj60 vm 81 ollut jo 4kk ja on silleen vieras peli, mitä nyt tuli pika tutustuminen kun hitsasin sitä 3vk lähes yötäpäivää ja muutenkin on käytävä koko pirssi läpi. :oops: Mut jotenkin kyl tykkään siitä, on paljon hyvääkin.. Siihen on taakse joskus vaihdettu kitkalukollinen, mut en sen pelaamisesta ole ihan täysin vakuuttunut.. Ja sit vielä loppuun kardaani kysymys.. Onko pakko olla edessä se 3- nivelinen, onko kukaan virittänyt se tilalle 2- nivelistä? Kun jyristää aikatavalla, joku ratkasu tarttis saada.. kiitos jo etukäteen ja mahtavaa tuoretta vuotta 2006 kaikille, etenkin Lantikan ystävile.. :wink:
Kyllä mielestäni voi laittaa sekaisin eihän ne akselit ole toisistaan "riippuvaisia". Eri asia, onko tuo järjestely paras, mutta se onkin makuasia. Uskoakseni voi "virittää"/ väsätä 2 nivelisen kardaaniakselin eteen.

Kiitos samoin uutta vuotta mutta jos saa pyytää niin ethän jatkossa cruiseria "hauku" lantikaks koska se nimi kuuluu landrovereille :wink:
Avatar
Hammer__
Viestit: 216
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 12:43 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Hammer__ »

Mites tuo aussie locker ja lock right, onko niissä lukko sitten aina päällä eli niiden kanssa voi unohtaa talvikeleillä ajamisen nopealla nelivedolla? Houkuttelisi tuollainen AL tai LR kalliin ARBin sijaan, mutta jos se lukko on aina päällä kun neliveto on kytkettynä, niin talviautoilun joutunee sitten unohtamaan FJ:llä. :? Onko näin?
#SLCK 557
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

[quot Siihen on taakse joskus vaihdettu kitkalukollinen, mut en sen pelaamisesta ole ihan täysin vakuuttunut.. ,quote]

Kitkan toiminnan voi testata helposti, ajamalla kuivalla asfaltilla
ympyrää.
Jos et huomaa mitään erityistä, niin ei toimi.
Jos "nyppii", niin toimii.
Kitkaperästä ei maastoajossa ole mitään apua, jossei sitä ole
kiristetty?
Normaali liikenteessä vois kuvitella jotain hyötyä olevan?
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Vastaa Viestiin