Kuva Kuva

hj61 korjauskäsikirja

General chat

Valvoja: Käyttäjä

rääkky
Viestit: 16
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 8:55 pm
Paikkakunta: kiihtelysvaara

hj61 korjauskäsikirja

Viesti Kirjoittaja rääkky »

saako hj 61 een mistään suomenkielistä korjauskäsikirjaa?Alfamerillä on vain englannin-ja ranskankielisiä ja ei nuo kielet oikein taitu, varsinkin tekninen sanasto on hukassa. :?:
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Tojotalta ehkä vois isolla rahalla... Jos haluat tutustua alkup. tojon kirjoihin englannin kielellä, niin katoppa http://www.birfield.com/downloads-cat-1.html löytyy chassis & body -80, -84 ja 84-90, ja se 2H engine on oikeesti 2h ja 12h-t, yksityiskohdat kuten öljypumppu nimenomaan 12h-t.

Niissä on kuvat joka vaiheista, eli jos tekniikan sanasto on opiskelematta, noilla sitä voi helposti ja edullisesti harjoitella.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
Tojo4wd
Viestit: 71
Liittynyt: To Marras 25, 2004 1:38 pm
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Tojo4wd »

:D
Ostin viime kesänä toyotan alkuperäsen suomenkielisen korjaamo kirjan siinä muut paitsi kone mobilistien rompetorilta.
Niiltä niitä kannattaa katsella oli monella joilla kirjoja myynnissä myös hinta haitari aikamoinen.
Tossa mun kirjassa on 60/61 ja 70 tekniikan juttuja.
Oli muuten apua kun korjas runkoo sai korinkiinnitys orret oikeisiin kohtiin kun oli hyvä mittapiirros. :P
Kyllä se siitä menee.
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

noi korjaamokäyttöön tarkoitetut suomenkieliset on todella hyviä kirjoja niistä tosiaankin löytyy kaikki mahdollinen.
mulla oli tommonen hdj 80 vastaava käytössä kun kaverin 80:sessä oli sähkövikoja mitä ei paikallinen korjaamokaan alkanut suosiolla etsimään (ei ainakaan ihan halvalla).
saispas noita suomiopuksia sähköiseen pfd muotoon,mulla olis kyllä acrobat pro 6.0. taitaa vain tulla tekiänoikeus hankaluuksia vaikka vain omaan käyttöön kopsaisi.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Omaan käyttöön kopioiminenhan on edelleen laillista, eikä missään sanota että pitäs ottaa paperikopioita.

En ny tiiä onko tuo suomenkielisyys niin tarpeen, itellä on ainaki enklanti kehittyny nimenomaan tietokoneiden ja ulkomaisten lehtien/opuksien/nettisivujen ansiosta, ei koulun/koulutuksen.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

ok toi omaan käyttöön kopsaaminen !.joo kyllä noissa pärjää alle 80sarjaan kivasti eng kielisenä.
toi hdj 80 alkaa vain olemaan semmonen sähkö "himmeli" että helpotaa kivasti mittailua kun on toi tojon oma skielinen opus.
jonkun matkaa tuli ton hdj kohdalla mittailtua ilman sähkökuvaakin mutta alkoi inspikset loppua kun ei oma auto ja lähinnä homman "talkooluonne".
Vastaa Viestiin