Kuva Kuva

Haukutaan Pajeroa?

General chat

Valvoja: Käyttäjä

A-K
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 1:41 pm
Paikkakunta: Kärkölä

Haukutaan Pajeroa?

Viesti Kirjoittaja A-K »

Pahaa tässä asiassa on se, että olen harkinnut/melkein päättänyt vaihtaa nykyisen perhekiesin otsikon kaltaiseen kulkineeseen. Eli olen kaavaillut -93---> -98 Pajeroa 2,8l diesel koneella. Onko Toyota miehillä mitään sanomista tähän aiheeseen? Löytyykö Tojolta vastaavaa perhemaastoautoa, missä ajo-ominaisuudet maantieajossa olisivat samaa luokkaa Pajeron kanssa ja lisävarusteisto olisi yhtä kattava.
En todellakaan ole hakemassa mitään metsäkärryä vaan perheelle autoa jokapäiväiseen ajoon.
Tallissa majailee henkilökohtainen käyttöauto, BJ-42 (ilman konetta tällä hetkellä), että kyllä Land Cruiserin ostaisin jos vaan olis oikean hintainen ja saman kaltaisilla mukaavuuksilla kuin Pajero.
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

Mikäs Bertan mukavuuksissa on vikana? Pikku tärinä takapuolessa pitää vain hereillä ja ilmastointi toimii nilkan liikkeellä. Se konekin löytyy multa siihen nelikakkoseen, niin saat perheelle auton jokapäiväiseen ajoon ja voin luvata, että halvemmalla lähtee kuin -93 Pajero.

ps. "lisävarusteistoksi" saat sen kallistusmittarin kaupanpäälle!
Viimeksi muokannut Jul, La Maalis 25, 2006 10:46 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BJ75 1987
# 274
pikkujussi
Viestit: 206
Liittynyt: Ke Joulu 01, 2004 2:50 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi »

Mun kokemuksia pajerosta, kun olin autonasentajana: Apusimpukka ei kestä, palloniveliä + raidepäitä menee, etukardaanin takimmainen ristikko on jostain syystä todella menevää tavaraa, 2,5 litrasissa turbot ja kannet ei kestä, laturit paukkuu.... ym pientä.

En hankkis itselle mistään hinnasta, ja hinnat tuntuu olevan aika kovia siihen nähden mitä vastinetta rahalle saa. Mut se on vaan mun mielipide.

Osta 4-runneri! :D Niissä on varusteita, varsinkin bensakoneisissa. Ja tekniikka on pitkälti pomminvarmaa hiluxia.
Project Kekkonen
A-K
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 1:41 pm
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja A-K »

Ei bertassa mitää viikaa olekaan ja ajo-ominaisuudethan on ihan hyvät kunhan on paikat kunnossa ja niin poispäin. Tohon lyhkäseen berttaan vaan ei oikeen hyvin mahdu kahta turvaistuinta ja näissä istujien kamoja. Onkos Runnereita naftakoneella kun ei ole kovin montaa ainakaan myynnissä?
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

A-K kirjoitti:Ei bertassa mitää viikaa olekaan ja ajo-ominaisuudethan on ihan hyvät kunhan on paikat kunnossa ja niin poispäin. Tohon lyhkäseen berttaan vaan ei oikeen hyvin mahdu kahta turvaistuinta ja näissä istujien kamoja. Onkos Runnereita naftakoneella kun ei ole kovin montaa ainakaan myynnissä?
Onhan niitä, 2.4 litrasena turbona. Oisko ne bensa veekutoset vähän yleisempiä?
BJ75 1987
# 274
pikkujussi
Viestit: 206
Liittynyt: Ke Joulu 01, 2004 2:50 pm
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pikkujussi »

Itellekkin katselin runnereita, ja pisti silmään, että dieselit on järjestään enemmän ajettuja, kalliimpia ja huonommin varusteltuja. Lisäksi toi dieselvero on niin suolasen hintainen, että täytyy aika pirun paljon ajaa, että dieseli kannattaa ostaa.

Sattui sitten kaverilla olemaan -94 Fordin Explorer nurkissa, siitä ollaan nyt hieromassa kauppoja, kun sen halvalla sais... Bensaahan se 4 litranen V6 vie, mut dieselverolla (n 6-700 euroa) ostaa aika monta litraa bensiiniä. Lisäksi hankintahinnassa näkyy toi bensansyönti.
Viimeksi muokannut pikkujussi, La Maalis 25, 2006 3:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Project Kekkonen
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Re: Haukutaan Pajeroa?

Viesti Kirjoittaja jjtp »

A-K kirjoitti:Pahaa tässä asiassa on se, että olen harkinnut/melkein päättänyt vaihtaa nykyisen perhekiesin otsikon kaltaiseen kulkineeseen. Eli olen kaavaillut -93---> -98 Pajeroa 2,8l diesel koneella. Onko Toyota miehillä mitään sanomista tähän aiheeseen? Löytyykö Tojolta vastaavaa perhemaastoautoa, missä ajo-ominaisuudet maantieajossa olisivat samaa luokkaa Pajeron kanssa ja lisävarusteisto olisi yhtä kattava.
En todellakaan ole hakemassa mitään metsäkärryä vaan perheelle autoa jokapäiväiseen ajoon.
Tallissa majailee henkilökohtainen käyttöauto, BJ-42 (ilman konetta tällä hetkellä), että kyllä Land Cruiserin ostaisin jos vaan olis oikean hintainen ja saman kaltaisilla mukaavuuksilla kuin Pajero.
mitsupissin ainoa käyttökelpoinen osa on se takaovessa oleva rangasteline! :) (tää on vain rakentelian näkemys)
A-K
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 1:41 pm
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Haukutaan Pajeroa?

Viesti Kirjoittaja A-K »

[/quote]

mitsupissin ainoa käyttökelpoinen osa on se takaovessa oleva rangasteline! :) (tää on vain rakentelian näkemys)[/quote]

Niin, ei varmaan tojotaan kovin montaa osaa pysty hyödyntään.
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Pajero :? :roll: :lol: :cry: :wink: . Sorry, mutta olen tätä "mieltä". Itse en ostais pajeroa vaikka olisi viimeinen neliveto. Kyllä mä ottaisin HDJ80 tai HDJ 100 jos maantie ym. ominaisuuksia nelivedon lisäksi tarvisin.
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Kyllä pajerosta kivan kikottimen saa...
Kuva
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Nallentalli
Viestit: 88
Liittynyt: To Marras 17, 2005 3:13 pm
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Nallentalli »

Jos ja kun. Menet ja teet sen virheen ja huomaat vuoden päästä haluavasi lyödä päätäsi mäntyyn. Niin meillä on. Siis se suuri puu, mistä voi päähän järkeä takoa.
ps. Mistä johtuu että, kaikki tuntemani Mitsu omistajat ovat vaihtaneet viimeistään 2.vuoden jälkeen merkkiä.
Ja Tojon Miehet korkeintaan mallia viimeisen 5.vuoden aikana???
Avatar
HiluxMan
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 1:05 pm
Paikkakunta: Petäjävesi

Viesti Kirjoittaja HiluxMan »

Olenko minäkin nyt sitten harhapoluilla?
Mihinkä Toyotaan vaihtaisin?
HDJ:ssä ainakin olisi kunnon moottori.
Hilux V6 1988
Pajero 2.8 A 1999
A-K
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 1:41 pm
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja A-K »

Kiitokset kaikille kannustavista kommenteista. Ei vaan oikeen tahdo tulla kunnollisia perusteluja miksi en Pajeroa hankkisi. Pikkujussilla oli jotain perusteluja, mutta nekin on aika yleisluontoisia vikoja mitä esiintyy melkein kaikissa vähän reippaammin ajetuissa autoissa. Koittakaas nyt keksiä parempia syitä olla ostamatta muuta kuin Tojotaa.
Hdj:t on vielä kalliimpia kuin pajerot ja mun mielestä aika paljo rumempia laitteita vakiona, tässä tietenkin pätee vanha totuus että sellainen auto kuin kuski. Annan arvoa myös esim. ilmastoinnille ja muille varusteille perhekäyttöön tulevaa autoa valitessa.
Avatar
HiluxMan
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 1:05 pm
Paikkakunta: Petäjävesi

Viesti Kirjoittaja HiluxMan »

No minä kommentoin omia tuntojani tuosta 2.8 GLS TD IC automaatista. GLS siis pitää sisällään hyvän varustelun, ainoastaan ilmastointi on ollut kai ruksattava erikseen tilattaessa. Mielestäni ehdoton juttu on tuo Super Select jakolaatikko, josta voi valita takavedon lisäksi keskitasauspyörästöllisen nopean nelivedon sekä lukitun nopean ja hitaan nelivedon. Jostain luin, että tämä jakolaatikko aiheuttaisi polttoaineen kulutukseen pienen lisän verrattuna perinteisenpään, jäykkään jakolaatikkoon. Niin ja 100% kytkettävä takaperän lukko löytyy myös.

Ajo-ominaisuudet muuten OK, mutta leveillä renkailla (265/70R15) tuntee hyvin herkästi urat, ominaisuus josta en pidä. Ostin viime syksynä kokeeksi 235/80R16 renkaat ja vetely loppui lähes kokonaan.

Seuraava on makuasia, mutta en oikein pidä ison nelipyttyisen dieselin käynnistä, tyhjäkäynnillä täristää aikalailla vaikka pitäisi olla tasapainotusakselit värinöitä vähentämässä. No ajonopeuksissa se ei häiritse.

Automaattina ei niitä ripeimpiä lähtijöitä. Ruuvasin syöttöä vajaan puoli kierrosta suuremmalla ja pirtsakoitui huomattavasti. Kulutus pysynyt kesällä 11 l/100km ja talvella 12 l/100km hujakoilla.

Tämmöstä äkkiseltään tuli mieleen.
Hilux V6 1988
Pajero 2.8 A 1999
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

A-K kirjoitti:Hdj:t on vielä kalliimpia kuin pajerot ja mun mielestä aika paljo rumempia laitteita vakiona, tässä tietenkin pätee vanha totuus että sellainen auto kuin kuski. Annan arvoa myös esim. ilmastoinnille ja muille varusteille perhekäyttöön tulevaa autoa valitessa.
No jos pitää HDJ:ta rumempana kuin Pajero niin osta pajero :shock: :?
Mun mielestä HJ:kin on tyylikkäämpi kuin pajero. Pajerohan näyttää kapealta ja korkealta mitä se vissiin onkin, kun on istunut ratin takana niin ahtaalta on tuntunut.
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
Vastaa Viestiin