Kuva Kuva

HJ61 mittarit

General chat

Valvoja: Käyttäjä

jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

HJ61 mittarit

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

Mikä on rikki,jos öljynpaine- ja moottorinlämpömittarit ei kumpikaan toimi?Olisiko jollain myydä korjausosaa tähän vikaan?Pelkkä öljynpainemittari voisi myös kiinnostaa. :shock:
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
EzCruiser
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 12:21 pm
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja EzCruiser »

Mun HJ:ssa oli joku kosketus häiriö, säikähdin kesken mökkimatkan kun lämmöt ja öljynpaineet pomppas maksimiin. Yritin tutkia asiaa tienpäällä, mitään vikaa löytämättä...
Tulin reissulta himaan ja kaikki toimi taas.
Alkuperäinen on kaunista.
Grau
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 3:37 am
Paikkakunta: HKI, ytimessä

Viesti Kirjoittaja Grau »

Mulla taas välillä hyppää lämmöt ja polttoainemittari täysille (Kun viimeksi kävi näin, öljynpainemittari oli muutenkin pimeä), kuulemma joku vastus lämpenee liikaa. Jäähtyessään mittarit palaa taas normaaliin. Ilmeisesti ei muuta kuin kiusallinen.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Mulla on kans jonku kerran ollu tuo lämmöt ja löpö -ongelma, mutta sitä ei oo nyt talvella esiintyny. Tuolta www.birfield.com :sta kun imuroi tuon chassis & body manuaalin, niin siinä on juttua mittariston toiminnan tarkistamisesta, mm. eri mittareiden resistanssin mittauksesta, mutta en oo vielä tuohon syventyny ku vika on ollu vasta pari kertaa kesällä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

itellä vika hävis seuraavasti: apukuskin jalkatilan oikeassa seinässä on verhouslevyn alla rele jossa lukee charge. Liittyy siis mitä ilmeisemmin lataukseen. Näytin sen juotospisteille kuumaa kolvia, niin johan alkoi pelittää. Oli varmaan kylmä juotos jossain.
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Se polttoainemittarin sekoilu (kuumana) johtuu siitä mittarin takana olevasta "pitkästä sokeripalasta" eli vastuksesta mikä ei toimi lämmettyään liikaa.Eli ongelma esiintyy vain kesäisin....
Ei muuta kuin vaihtoon vaan. On tosin kallis osa uutena,alkuperäisenä....
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

Eikö siinä vastuksessa kuitenkin lue ohmimäärä? Nimittäin esim. Yleiselektroniikassa nuo vastukset ovat kaikkea muuta kuin kalliita.
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

joo,tää sama mittari ongelma esiintyy myös ljii mittaristossa .
polttoaine ja lämpömittari hyppää tappiin ,ja nimen omaan kesä kuumalla. ja vika poistuu kun sammuttaa moottorin ja joku osa jäähtyy sieltä mittaristosta.
keksiskö nyt joku yleiselektroniikka nero mitä sinne mittarin taakse voisi tinata/juottaa ,että vika katoaa. eihän toi nyt tietenkään ole kovin vakava vika.
t.jp
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

En oo kerenny mitata/kattoa, mutta mulla on tuolla ylimääränen mittaristo jossa pitäs olla ehjä tuo vastus, voin siitä kattoa että minkähän kokonen se on. Semmosen uudenhan sinne voi tinata, tai miten onkaan kiinni.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

tiedä häntä mitä vaikuttaa kun ljii on 12v ja hjii 24v järjestelmä.
onkos sulla kumman mittaristo hyllyssä.
t.jp
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Hoojiin 24 V.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa Viestiin