Kuva Kuva

vinssin paikka

General chat

Valvoja: Käyttäjä

mutasusi
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 5:45 pm

vinssin paikka

Viesti Kirjoittaja mutasusi »

pitäs tuo hojorin vinssi nostaa vähän ylemmäs kun on tuo etu ylitys sen verran messevä. mut entäs jos sen vinssin asentaa pohjan alle niinkun jossain olen nähnyt jonkun tekevän.

onko käyttö kokemuksia onko toimiva ratkasu vinssaus piste ainakin pysyy matalalla kun rullakidan asentaa etu aisojen väliin
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Ei oo kokemuksia, mutta itellä tulevien projektien listalla. Ja siten että vaijeri lähtee perään missä kiertää reilunkokoisen pylpyrän ympäri ja jatkaa keulaan. Voi vinssata normaalisti eteenpäin tai pylpyrällä taaksepäin.

Jos jollain on kokemuksia/kuvia, niin kiinnostaa. Jörmelön sivut offipalstan kautta katteltu.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
mutasusi
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 5:45 pm

joo

Viesti Kirjoittaja mutasusi »

joo kuvia olen nähnyt yhellä sivulla, ja toteutus ei kovi vaikea ole pitää vaan suunitella että vaijrin saa taaksekkin päin lähte mään niin toimii katastrofi vinssinä

kaipais vaan niitä käytännön kokemus tietoja, koska vinssiin kohdistuva rasitus periaatteessa muuttuu, miten vaikuttaa vinssiin.
oletettavasti hyvin vähän.
eero.vihavainen
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 4:16 pm
Paikkakunta: Karhula

Viesti Kirjoittaja eero.vihavainen »

kiinnostuin myös projektista...oliko niitä kuvia jossain?
Avatar
ämkoo
Viestit: 173
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:25 pm
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja ämkoo »

Tästä linkistä löytyy ainakin yksi.
http://www.kolumbus.fi/s.lantee/
SLCK #172
BJ40
markus
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Joulu 07, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Sibbo

Viesti Kirjoittaja markus »

Tyhmä kysymys:

Jos on ajanut Cruiserinsa mahaa myöden jumiin mutaan, suohon, lumeen tai johonkin, niin eikö ole aika ikävää, että vinssi on siellä mahan alla? :shock:

Pitääkö kaivautua vinssille, vai sokkona luottaa, että kelaa ja pelittää oikein (ja pitää aina vaijeria purettuna sen verta, että koukku on valmiiksi puskurilla hollilla)?

Onhan se tietty hienoa, jos mahanalusvinssillä voi vinssata taaksekinpäin. Mistä tulikin mieleen, että millaisia virityksiä olette tehneet tavalliselle (etupuskuri)vinssille taaksepäin vinssaamista varten? Yhdellä autolla kulkevaa kiinnostaisi kovasti.

Joo, näkeehän niitä kaksia vinssejä, tai ainakin kaksia kehtoja (sähkö)vinssille, mutta jos yhdellä PTO-vinssillä tarttis taaksekin päin?
Markus, jäs 75, HJ61
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Niin, ainakin jos itte rakentaisin mahanalusvinssin niin jonkinlainen pakko ohjaushan sille varpille on tehtävä ettei se missään tilanteessa pääse hyppäämään kelalta pois. Ja luonnollisesti rullakita normaalisti keulalla ettei sitä vaijerinpäätä tartte kaivaa sieltä auton alta. :)

Itse asiassa oon värkkäilly tohon 60:seen mekaanista takavinssiksi saa nähdä minkälainen keksintö siitä syntyy.
1987 LJ70
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

vinssin mulkkaus

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

yhdestä noista kuvista mikkä löytyy gallery 2 sta #223 kohdalta näkee erään virityksen,on se kestänyt alaspäinkin kohdistuvaa vetoa kun auto on vinssattu jyrkän mäen ylle ja usein testattu muutenkin kun on se kulmaveto vielä ainakin viikon tai neljä.ruma on mutta piti yössä tehdä jotain kun oli aamulla lähtö jumittumaan.tää oli pelkästään eteenpäin kulkemista varten sitten,nostettu n.17 cm ylemmäs ja jotain 10 taakse.
maaristeilijä
mutasusi
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 5:45 pm

tyhmiä kysymyksiä ei olekkaan

Viesti Kirjoittaja mutasusi »

onhan se siellä alla paskassa kun uppoo jonnekkin..kyllähän se pitää niin tehdä ettei siinä vaijeri pompikelalta pois.
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Minoon miettiny BJ:hin takavinssiä, kun on tuo kakssuuntanen PTO näköjään. Murheena se yks rungo poikkiputki joka saattaa haitata kardaanin kulkua (ellei tee mutkaa kardaaniin.. :lol: :lol: )

Aattelin siirtää vedon PTO:lta tuplaketjulla ylemmäs ja johonkin sopivaan paikkaan. Julma peti vaan laakereille ja silleen.. Sit ois vinssi taaksekinpäin.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Tinde72
Viestit: 15
Liittynyt: To Heinä 06, 2006 7:44 pm
Paikkakunta: Vantaa

vinssin paikka

Viesti Kirjoittaja Tinde72 »

olis kiva nähä kuvia kun on vinssi nostettu keulassa ylemmäks ni näkis erinlaisia ratkasuja... kuvia esille
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Katso tuolla mun simolin profiilin galleryssä olevia kuvia vinssin laitosta taaemmas/ylemmäs.

http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/p ... ay&id=4478

Ja olihan mulla kuvia täälläkin.

http://forum.slck.net/moottoriturvat/vi ... ight=#4193
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
Tinde72
Viestit: 15
Liittynyt: To Heinä 06, 2006 7:44 pm
Paikkakunta: Vantaa

vinssin paikka

Viesti Kirjoittaja Tinde72 »

kiitos hyvistä kuvista.
Vastaa Viestiin