Sivu 1/1

HJ60 huomioitavaa

Lähetetty: Ti Elo 29, 2006 12:35 pm
Kirjoittaja anateus
Moro vaan kaikille!

Tuli hankittua tuollainen HJ60 huoltoautoksi rekisteröitynä. Tarkoitus on vedellä isompaa kärryä pääsääntöisesti. On tullut selailtua tätä foorumia nyt jonkin verran, mutta onkohan teillä olemassa sellaista "kuumaa"-listaa tarkistettavista asioista jotta olisi vielä monia huolettomia kilometrejä edessä. Nyt mittarissa on vähän vajaa 370 tkm. Öljyt ja suodatin vaihdettu, ilmanputsari tarkastettu (vaihtuu syksyn kuluessa), samoin polttoainesuodattimen meinasin vaihtaa tässä syksyn kuluessa, perien, jakolaatikon ja vaihdelaatikon öljyt tarkastettu. Sen olen huomannut, ettei paisuntasäiliössä pysy neste. Aina kun tuon laittaa vaikkapami minimi merkkiin niin kun ajalee aikansa ei siellä ole enää mitään. Syylärin korkin kun kylmänä avaa niin täynnä tavaraa näyttää oleva. Vika? ominaisuus? käyttäjä vika?

Jo etukäteen tiedoista kiittäen

Antti

Lähetetty: Ti Elo 29, 2006 1:10 pm
Kirjoittaja NymiS
-alustan ja kardaanien rasvaus
-riippujen ja jousien pulttien kireyden tarkistus
-pesu
-maalaus / ruostesuojaus
-vahaus ja kiillotus

-hehkujen toiminnan tarkistus
-vedenerottimen tyhjennys (oik. puol. helman alla)
-ohjaustehostimen öljyn vaihto
-ohjaussimpukan säätö

Ei mullakaan pysy paisarissa nesteet.

Kaikki mitä teet auton hyväksi, lisää sen käyttöikää

Lähetetty: Ke Elo 30, 2006 10:52 am
Kirjoittaja anateus
NymiS kirjoitti:-alustan ja kardaanien rasvaus
-hehkujen toiminnan tarkistus
-ohjaussimpukan säätö
Hehkut on uudet. Mutta kuinkas tuo ohjaussimpukka säädetään? Jäi tuohon listaan laittamatta, että ne nipat tuli kierrettyä rasvaprässin kanssa myöskin heti. Minkähanlaista öljyä tuonne ohjaustehostimeen pitäisi laittaa? Ihan normaali atf öljy?

Antakaa tyhmälle anteeksi :?

Lähetetty: Ke Elo 30, 2006 12:26 pm
Kirjoittaja NymiS
Simpukan päällä on -pääruuvimeiselillä säätö joka on lukittu 17mm Mutterilla.
Sisään päin kiristyy ja ulos löystyy.
Mutta jos ohjauksessa ei ole kovin paljoa löysää niin siihen ei tarvitse koskea.

Lähetetty: Ke Loka 18, 2006 6:46 pm
Kirjoittaja Viipo
Kuin myös tuli ostettua tuosssa -81 matalakattonen N1G paku, ja nyt ois muutama onkelma tulevaisuutta ajatellen:

Meininki ois tehä oikea korotus, eli SOA, ja alle tuleepi 33" AllTerrainit, mutta minkäslaisen lapun niiden katsastusta varten tarttee konttorille? Otteessa 205SR16. Mikäli oikein ymmärsin, niin 10R15 renkaat toimis "vertailurenkaina", mutta STRO:n mukaan ne on vaan 773mm korkeat, kun 33" on 826mm, eli jää 2mm vajaaksi?

Mites sitten noissa -83 uudemman akseleissa on lukkoja? takana kitka, vai molemmissa? Ja liekkö miten normaalia nuo paukkuvat napalukot, kun kääntää linkkuun ja vedättää?

Lähetetty: Ke Loka 18, 2006 10:37 pm
Kirjoittaja Jojo
SOA voi olla hiukka hankala katsastaa 33" renkailla ellei ole jouset kuoleentuneet (lue:täysin suorat)

10r15 rengasta voi käyttää vertailurenkaana jos on esittää katsurille dokumentti että tuo koko on ollut hj:n vaihtoehtoinen rengaskoko, tämä lappu löytyy netistäkin.
Tuo 33" tosiaan menee sen 2mm yli mutta AKE on tässä tapauksessa hyväksynyt tuon ylityksen ja konttorilta pitäis löytyä asiasta tiedoite.

-83 eteenpäin takana kitka,edessä ei mitään.
61:ssä sitten kytkettävät lukot edessä ja takana.

Napalukot sulla tuskin paukkuu, luultavasti murrokset sököt.

Lähetetty: To Loka 19, 2006 8:09 pm
Kirjoittaja Gravehill
Jojo kirjoitti: 61:ssä sitten kytkettävät lukot edessä ja takana.
Ei. Vaan sekä 60 että 61:sistä nuo cable lockerit löytyy vuosimallista -87 alkaen. :wink: