Kuva Kuva

HJ60 huomioitavaa

General chat

Valvoja: Käyttäjä

anateus
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 10:31 am
Paikkakunta: Jyväskylä

HJ60 huomioitavaa

Viesti Kirjoittaja anateus »

Moro vaan kaikille!

Tuli hankittua tuollainen HJ60 huoltoautoksi rekisteröitynä. Tarkoitus on vedellä isompaa kärryä pääsääntöisesti. On tullut selailtua tätä foorumia nyt jonkin verran, mutta onkohan teillä olemassa sellaista "kuumaa"-listaa tarkistettavista asioista jotta olisi vielä monia huolettomia kilometrejä edessä. Nyt mittarissa on vähän vajaa 370 tkm. Öljyt ja suodatin vaihdettu, ilmanputsari tarkastettu (vaihtuu syksyn kuluessa), samoin polttoainesuodattimen meinasin vaihtaa tässä syksyn kuluessa, perien, jakolaatikon ja vaihdelaatikon öljyt tarkastettu. Sen olen huomannut, ettei paisuntasäiliössä pysy neste. Aina kun tuon laittaa vaikkapami minimi merkkiin niin kun ajalee aikansa ei siellä ole enää mitään. Syylärin korkin kun kylmänä avaa niin täynnä tavaraa näyttää oleva. Vika? ominaisuus? käyttäjä vika?

Jo etukäteen tiedoista kiittäen

Antti
NymiS
Viestit: 271
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 11:34 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

-alustan ja kardaanien rasvaus
-riippujen ja jousien pulttien kireyden tarkistus
-pesu
-maalaus / ruostesuojaus
-vahaus ja kiillotus

-hehkujen toiminnan tarkistus
-vedenerottimen tyhjennys (oik. puol. helman alla)
-ohjaustehostimen öljyn vaihto
-ohjaussimpukan säätö

Ei mullakaan pysy paisarissa nesteet.

Kaikki mitä teet auton hyväksi, lisää sen käyttöikää
HJ61 vm88, Lukot, Vinssi, soa
#332
anateus
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 10:31 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja anateus »

NymiS kirjoitti:-alustan ja kardaanien rasvaus
-hehkujen toiminnan tarkistus
-ohjaussimpukan säätö
Hehkut on uudet. Mutta kuinkas tuo ohjaussimpukka säädetään? Jäi tuohon listaan laittamatta, että ne nipat tuli kierrettyä rasvaprässin kanssa myöskin heti. Minkähanlaista öljyä tuonne ohjaustehostimeen pitäisi laittaa? Ihan normaali atf öljy?

Antakaa tyhmälle anteeksi :?
NymiS
Viestit: 271
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 11:34 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Simpukan päällä on -pääruuvimeiselillä säätö joka on lukittu 17mm Mutterilla.
Sisään päin kiristyy ja ulos löystyy.
Mutta jos ohjauksessa ei ole kovin paljoa löysää niin siihen ei tarvitse koskea.
HJ61 vm88, Lukot, Vinssi, soa
#332
Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

Kuin myös tuli ostettua tuosssa -81 matalakattonen N1G paku, ja nyt ois muutama onkelma tulevaisuutta ajatellen:

Meininki ois tehä oikea korotus, eli SOA, ja alle tuleepi 33" AllTerrainit, mutta minkäslaisen lapun niiden katsastusta varten tarttee konttorille? Otteessa 205SR16. Mikäli oikein ymmärsin, niin 10R15 renkaat toimis "vertailurenkaina", mutta STRO:n mukaan ne on vaan 773mm korkeat, kun 33" on 826mm, eli jää 2mm vajaaksi?

Mites sitten noissa -83 uudemman akseleissa on lukkoja? takana kitka, vai molemmissa? Ja liekkö miten normaalia nuo paukkuvat napalukot, kun kääntää linkkuun ja vedättää?
Jojo
Viestit: 10
Liittynyt: Su Loka 15, 2006 10:25 pm
Paikkakunta: Ivalo

Viesti Kirjoittaja Jojo »

SOA voi olla hiukka hankala katsastaa 33" renkailla ellei ole jouset kuoleentuneet (lue:täysin suorat)

10r15 rengasta voi käyttää vertailurenkaana jos on esittää katsurille dokumentti että tuo koko on ollut hj:n vaihtoehtoinen rengaskoko, tämä lappu löytyy netistäkin.
Tuo 33" tosiaan menee sen 2mm yli mutta AKE on tässä tapauksessa hyväksynyt tuon ylityksen ja konttorilta pitäis löytyä asiasta tiedoite.

-83 eteenpäin takana kitka,edessä ei mitään.
61:ssä sitten kytkettävät lukot edessä ja takana.

Napalukot sulla tuskin paukkuu, luultavasti murrokset sököt.
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Jojo kirjoitti: 61:ssä sitten kytkettävät lukot edessä ja takana.
Ei. Vaan sekä 60 että 61:sistä nuo cable lockerit löytyy vuosimallista -87 alkaen. :wink:
1987 LJ70
Vastaa Viestiin