Mad Miken HJ-61 huoltoautoksi (kuvia) *VALMIS*
Valvoja: Käyttäjä
Mad Miken HJ-61 huoltoautoksi (kuvia) *VALMIS*
Joo, eli huoltoautoksi ollaan rakentelemassa HooJii KuusYkköstä. Aion laittaa siihen työkalulaatikon kiinteästi ja ruuvipenkin. Ja takapenkit tietty veke + turvavyöt.
Työkalulaatikko olisi jo valmis, mielipiteitä? Vieläkö tuon lisäksi pitäisi laittaa joku este kuskinpenkin taakse, jottei kamaa menisi polkimien alle? Mielipiteitä otetaan mielellään vastaan.
Ruuvipenkistä kuvia, kunhan saan sen valmiiksi...
Työkalulaatikko olisi jo valmis, mielipiteitä? Vieläkö tuon lisäksi pitäisi laittaa joku este kuskinpenkin taakse, jottei kamaa menisi polkimien alle? Mielipiteitä otetaan mielellään vastaan.
Ruuvipenkistä kuvia, kunhan saan sen valmiiksi...
Viimeksi muokannut Mad Mike, To Maalis 10, 2005 6:10 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mad Miken HJ-61 huoltoautoksi (kuvia)
Hieno laatikko, oikeestaan työkalulaatikoks liian hieno.Mad Mike kirjoitti:Työkalulaatikko olisi jo valmis, mielipiteitä? Vieläkö tuon lisäksi pitäisi laittaa joku este kuskinpenkin taakse, jottei kamaa menisi polkimien alle?
Ei tarvi laittaa mitään esteitä, toi laatikkohan on jo se este niille tavaratilassa mahdollisesti oleville tavaroille.
No niin!
Nyt on siten Mad Miken Cruiseri huoltoauto. Rekisteriotteessa merkintä: "tavaratilassa kiinteästi asennettu työkalulaatikko ja ruuvipenkki". Mitään muuta ei tullut. 5 minuuttia meni kun katsoi, valitti vaan, jotta ton työkalulaatikon päällä voi istua. Pitäisi laittaa kuulema jotain siihen, että siinä ei pystyisi istumaan, ei kuitenkaan tartte näyttää uudestaan. Mahdanpa laittaa.
Tiisseliverosta en vielä tiedä, enkä vakuutuksestakaan ole soittanu vielä. Mutta nyt on ainakin tuo homma selvä.
Joo, ruuvipenkki on kanssa takana, toimintaperiaatteen näkee kuvista. Eli penkki on tuolla oikealla sivustalla ajossa, ja se käännetään 180 astetta takalaudan päälle työkäytössä. Sen voi myös kääntää vaan 90 astetta, jos ulkona sataa ja haluaa työskennellä sisällä...
Penkin saa kiristettyä keskeltä pultista, sekä lukittua tapilla.
Tässäpä vielä kuvia ruuvipenkistä, toi takalaudan päällä oleva "työtaso" pitää vielä maalata mustaksi.:
Nyt on siten Mad Miken Cruiseri huoltoauto. Rekisteriotteessa merkintä: "tavaratilassa kiinteästi asennettu työkalulaatikko ja ruuvipenkki". Mitään muuta ei tullut. 5 minuuttia meni kun katsoi, valitti vaan, jotta ton työkalulaatikon päällä voi istua. Pitäisi laittaa kuulema jotain siihen, että siinä ei pystyisi istumaan, ei kuitenkaan tartte näyttää uudestaan. Mahdanpa laittaa.
Tiisseliverosta en vielä tiedä, enkä vakuutuksestakaan ole soittanu vielä. Mutta nyt on ainakin tuo homma selvä.
Joo, ruuvipenkki on kanssa takana, toimintaperiaatteen näkee kuvista. Eli penkki on tuolla oikealla sivustalla ajossa, ja se käännetään 180 astetta takalaudan päälle työkäytössä. Sen voi myös kääntää vaan 90 astetta, jos ulkona sataa ja haluaa työskennellä sisällä...
Penkin saa kiristettyä keskeltä pultista, sekä lukittua tapilla.
Tässäpä vielä kuvia ruuvipenkistä, toi takalaudan päällä oleva "työtaso" pitää vielä maalata mustaksi.:
Toi ruuvipenkin teline on hieno Ei sulta sattumalta löytyis tuollaista "koe kappaletta" mullekkin
Olin ensin ajatellu väkästellä tohon luukkuun pikakiinnikkeet penkkiä varten, mutta toi muutti kyllä kertaheitolla suunnitelmat tollasen suuntaan. Noille olis varmaan enemmänkin menekkiä, oli nimittäin sen verran kätevän näköinen kapistus.
Olin ensin ajatellu väkästellä tohon luukkuun pikakiinnikkeet penkkiä varten, mutta toi muutti kyllä kertaheitolla suunnitelmat tollasen suuntaan. Noille olis varmaan enemmänkin menekkiä, oli nimittäin sen verran kätevän näköinen kapistus.
Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys
BJ42
BJ75
DYNA 300
BJ42
BJ75
DYNA 300
Ei löydy, vaan rahallahan sen teen/teetätän (itsestäni ei löydy aivan noin paljon sepän virkaa, suunnittelutaitoa ennemminkin)! Joo, ehkä noi kiekot tossa alla on vaikeimmat löytää, jos ei polttoleikkaamoa satu olemaan vieressä. Itse otin omalta kotisalilta pari kiekkoa, n. 4 kiloa kappale, ja penkin alla oleva 1,5 kiloinen. Tukeva on ja hyvin pelittää.bj75 kirjoitti: Ei sulta sattumalta löytyis tuollaista "koe kappaletta" mullekkin
Viimeksi muokannut Mad Mike, La Maalis 12, 2005 9:57 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo, niveltä suunniteltiin, mutta se sitten kiireen keskellä jäi (tiedä milloin AKE lopettaa tuonkin huoltoauto homman, vrt. eilinen Puskuri- ohjelma). Ehkä jonain päivänä se siihen tyrkätään, jos siltä tuntuu.neli.veto kirjoitti:Moro
hyvännäköinen teline mutta tuli mieleen se tavaran määrä takakontissa esim safarilla tai muualla reissussa (ainakin joillakin )
Tohon varteen vois kehitellä vielä nivelen, että ruuvipenkin sais nostettua tavaroiden yli.
Hmm... vai ruuvipenkki.
Tätä ei ehkä pitäisi "ääneen" sanoa mutta tiedän
itse eräänkin HJ:n joka on juuri äskettäin muutettu
paku-huoltoautoksi pelkällä työkalulaatikolla.
Siitä otettiin takapenkin istuinosa veke, selkänoja
kaadettiin alas ja hitsattiin kiinni ja siihen päälle
(suht samaan kohtaan ku tässä HJ:ssa) vain nopsasti
vanhasta tiskikaapista se "työkalulaatikko".
Ja otteessa lukee huoltovarustuksena vain se "työkalulaatikko"
ilman sen kummempia. Mistään ruuvipenkeistä ei siellä jossain
päin suomea ole ollut mitään puhettakaan... onneksi.
Paikkakuntaa nyt en todellakaan viitsi mainita...
Hmmm... mutta toistaalta offikäytössä tommosesta ruuvipenkistä
vois olla hyötyäkin. Sitä kun aina saattaa jotain hajota niin
onpahan välineet valmiina kenttäkorjauksia varten.
Tätä ei ehkä pitäisi "ääneen" sanoa mutta tiedän
itse eräänkin HJ:n joka on juuri äskettäin muutettu
paku-huoltoautoksi pelkällä työkalulaatikolla.
Siitä otettiin takapenkin istuinosa veke, selkänoja
kaadettiin alas ja hitsattiin kiinni ja siihen päälle
(suht samaan kohtaan ku tässä HJ:ssa) vain nopsasti
vanhasta tiskikaapista se "työkalulaatikko".
Ja otteessa lukee huoltovarustuksena vain se "työkalulaatikko"
ilman sen kummempia. Mistään ruuvipenkeistä ei siellä jossain
päin suomea ole ollut mitään puhettakaan... onneksi.
Paikkakuntaa nyt en todellakaan viitsi mainita...
Hmmm... mutta toistaalta offikäytössä tommosesta ruuvipenkistä
vois olla hyötyäkin. Sitä kun aina saattaa jotain hajota niin
onpahan välineet valmiina kenttäkorjauksia varten.
3. '83 HJ60 LG-MW HPV (2016 -> nykyinen)
2. '82 HJ60 LG-KW VLO-Cruiser (2000-2003, ex)
1. '84 BJ45 LV-KCW VNR (1999-2000, ex)
2. '82 HJ60 LG-KW VLO-Cruiser (2000-2003, ex)
1. '84 BJ45 LV-KCW VNR (1999-2000, ex)
kaiuttimet
Mua kiinnostaa enemmän toi kaiuttimien kiinnitys,mulla kun on niin pirun haperot noi ovipahvit,,että niissä ei painavat kunnon kajarit pysy.
Kuvassa huomasin ainakin pitkän rivin ruuveja,liittykö ne kaiuttimien kiinnitykseen?
Kuvassa huomasin ainakin pitkän rivin ruuveja,liittykö ne kaiuttimien kiinnitykseen?
Tee uudet"pahvit"vaikka vesivaneerista ja päällystä ne vaikkas soppelilla keinonahalla tai sit lyyssillä
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Joo, varmasti niin. Voittehan te niitä kötöstyksiänne tarjota katsastukseen, ja joku voikin päästää läpi. Eipä ole ihme, kun AKE ottaa kohta tuonkin huoltoauto mahdollisuuden poikkeen, kun jotkut virittelee jonkun maitokorin sinne "työkalulaatikoksi".Mr_Denso kirjoitti:Hmm... vai ruuvipenkki.
...tiedän itse eräänkin HJ:n joka on juuri äskettäin muutettu
paku-huoltoautoksi pelkällä työkalulaatikolla.
...vanhasta tiskikaapista se "työkalulaatikko".
Ja otteessa lukee huoltovarustuksena vain se "työkalulaatikko"
ilman sen kummempia. Mistään ruuvipenkeistä ei siellä jossain
päin suomea ole ollut mitään puhettakaan... onneksi.
Itse ainakin teen kerralla kunnolla ja tarpeellisen, kun siitä se huoltoauto kerran pitää tehdä. Vittujako sitä semmoisilla maitolaatikoilla tai muilla haistapaskarakennelmilla tekee? Kerralla kun tekee hyvän, tyytäväisiä ovat omistaja ja katsastusmies, molemmat.