Sivu 1/1

HJ60 katsastus pakuksi?

Lähetetty: Ma Marras 13, 2006 7:51 am
Kirjoittaja henene
Niin eli onko tämä toteutuskelpoinen asia?
Meillä on tuo hieman korkeampi malli, eli missä on jo tehtaalla hieman korotettu kattoa.. Voisitteko laittaa jotai faktoja asiasta mitä tuo pakuksi katsustus vaatii?

Re: HJ60 katsastus pakuksi?

Lähetetty: Ti Marras 14, 2006 11:33 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
henene kirjoitti:Niin eli onko tämä toteutuskelpoinen asia?
Meillä on tuo hieman korkeampi malli, eli missä on jo tehtaalla hieman korotettu kattoa.. Voisitteko laittaa jotai faktoja asiasta mitä tuo pakuksi katsustus vaatii?
Aika uutispimennossa taidat olla ollut.... :wink: Asiasta puitu varmasti miljoonat kerrat.

Mutta kertauksen vuoksi vielä: pakun voit tehdä poistamalla takapenkit ja korottamalla kattoa niin että 3 m3 tavaratilan tilavuus täyttyy (autoverolain 23 § mukaan laskettuna) tai muutoskatsastamalla auton huoltoautoksi (ajoneuvolaji: pakettiauto, ajoneuvoryhmä: huoltoauto). Edellytykset ovat seuraavat: takapenkit pois, kiinnityspisteet umpeen, työkalukaappi tai -laatikko kiinteästi kiinni, työkalut sisään ja joku laite kiinteästi kiinni (esim. ruuvipenkki, ilmakompressori, aggregaatti...). Molemmissa tapauksissa 80-tarra tulee liimattavaksi.

Lähetetty: Ma Marras 20, 2006 5:16 pm
Kirjoittaja Viipo
ei oo tarvinnu tuota 3m³ tilaa enää aikoihin.

Lähetetty: Ma Marras 20, 2006 9:34 pm
Kirjoittaja neli.veto
ei oo tarvinnu tuota 3m³ tilaa enää aikoihin.
Muistaakseni tuo meni niin, että pakettiautoksi katsastaessa pitää olla määrätyt vähimmäismitat pituudessa, leveydessä ja korkeudessa. Ostattelin joskus BJ-75 henkilömallia (sisämitoilta suurempi kuin korotettu HJ) ja haaveissa oli saada se lisäpenkilliseksi pakuksi. Pakuksi sen olisi juuri ja juuri saanut (korkeus meinasi ahdistaa) mutta ilman lisäpenkkejä.

ja kun vielä katsoi pikaisesti
autoverolain 23 § mukaan laskettuna
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1994/19941482

Pakettiautoksi autoja on mielestäni saanut katsastettua alle 3m³ tilavuudella jos niistä on maksanut täyden autoveron esim joku diesel Golf.

-MaTTi- korjatkoon jos meni kauheasti pieleen

Lähetetty: Ma Marras 20, 2006 10:38 pm
Kirjoittaja henene
OK. Kiitti tästä valaisemisesta :)
Mutta mitäs muuta eroa saadaan sitten paku-huoltoauto välillä kuin, pakuun kovat lisäpenkit ja huoltoautoon joutuisi laittamaan työkaluboksin?

Lähetetty: Ti Marras 21, 2006 6:25 am
Kirjoittaja hj60
Vanhaa HJ:tä ei saa enää pakuksi ilman kattokorotusta, eikä siihen saa lisäpenkkejä. Huoltoautoksi sen saa, ja huoltovarustukseksi voi katsastaa esim. vinssin, maastotunkin, liinat, lapion, kompuran ja perustyökalusatsin. Eli ne kamat jotka muutenkin on offatessa mukana. Jos inssi höpisee jotain ruuvipenkistä, voi sille sanoa että höpö höpö, se on vain esimerkki varusteesta.

Uuden Cruiserin saa pakuksi pehmeillä penkeillä, ja diisselivero maksetaan istumapaikkojen mukaan.

Lähetetty: Ti Marras 21, 2006 12:30 pm
Kirjoittaja Viipo
niin tosiaan, vajaaverosenahan nää maasturit on tuotu suomeen...

Lähetetty: To Marras 23, 2006 12:20 am
Kirjoittaja -MaTTi-
Viipo kirjoitti:ei oo tarvinnu tuota 3m³ tilaa enää aikoihin.
Ja tarvii vielä tänäkin päivänä.

Niin, eihän sitä tarvitse jos maksaa maksamatta jääneen autoveron. Eli palataan päivään kun auto oli uusi ja katotaan mitähän se olisi nykyrahassa. En tiedä otetaanko inflaatio huomioon.