Kuva Kuva

lj-70 mietinnässä

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Enhän mä mitään näistä tiä, enkä oo ikinä muuten nähny kuin kuvissa.

Mutta kun tossa edellä oli puhetta lj73:ta ni mitäs se haittaa vaikka on muovikatto eli eiköhän se talvella mee ja lämmöt pysyy sisällä sekä rosmot ulkona samoin kuin peltikattosessakin.

lj73 en tosin tiedä, mutta ei kai se katto ihan vetämällä lähde. Ja vakuutuskin toimii normaalisti kun on lukittavat ovet normaaliin tapaan.
Korjatkaa nyt jos oon väärässä.

Aikanaan omistin sutsukin hard top tyylisen ratkasun ja siinä toimi ainakin hyvin tuo katto hommeli.
pulu
Viestit: 239
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 9:00 pm
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja pulu »

no jos 73sta yrität kattoo nykästä irti ni kylhän se auto peräs tuleen,ku on meinaan toi kutta perkka kiinni aineski kymmenel pultilla ja ikkunan kehykset sun muut on myös pultti liitoksilla!eli melkein verratavissa kiintee kattoseen...! :D mut tot talviautoilua en viel tiedä ku on härveli viel työn alla,puuttuu meinaan toinen akku ja takalämppäri,täytyy kait ostaa vebasto ku rupee ajeleen!
Rookie
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Tammi 10, 2007 9:24 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Rookie »

Mitenkähän noilla metsurinkamppeilla ton huoltoauton kanssa.
"Huoltoauto on ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu N-luokan auto, jossa on tilaa enintään kahdelle henkilölle kuljettajan vieressä."
Eli metsuri ja sahathan siinä metsään on menossa. Riittäiskö jos varustaisauton sahan huoltokalustolla, moottorisahahan voisi kuulua kalustoon kun mukana se aina kuitenkin pitää olla?
Repro
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Repro »

No miksi ihmeessä?
Katsastat ihan normaaliksi huoltoautoksi ja lyöt sahat konttiin vasta kotona, ei kait ne poliisit voi käydä moittimaan jos kyytiin on tullut ylimääräistä tavaraa vai voiko? Ei ainakaan kuulosta kovinkaan järkeenkäyvältä?
Rookie
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Tammi 10, 2007 9:24 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Rookie »

Taisin kirjottaa epäselvästi
Tarkoitin että pieni työkaluboxi sisältäen raivurin ja m.sahan huoltoon tarvittavia työkaluja/varaosia tai vaikka moottorisaha. Olisivat siis vaadittavat työkalut.
Eli mitä luulisitte riittäiskö ne?
Joo ei mitään raivuria rek.oteeseen :)
Repro
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Repro »

+ se ruuvipenkki, kannattaa käydä konttorilta kysymässä minkä kokoinen työkalulaatikon pitäisi olla.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Ei oo ruuvipenkki mikään pakollinen, se on vaan esimerkki.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Rookie
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Tammi 10, 2007 9:24 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Rookie »

Joopa joo. Taidan tilata saksan maalta tuollasen <93 ja huoltoautoks rekisteröidä. Täytys saada vaan toi vanha rotisko ensin myytyä.
Kattella sitten oisko se lj70 vai 73.

Mites jos linjoilla on tietäjiä tai omistajia (lj73) talvihommat epäilyttää eli kuinkas kun on taittuvia tuulilaseja ja muovikattoa talvella kuitenkin -25`C kuika ootte tarjennu?

70 ois varmaan sen puolesta parenpi vaihtoehto. Selvittelin tossa perän kokoo niin huoltoauto versio 140x140 cm eli kulmasta kulmaan pitäs raivuri mahtua. Tilanpuute voi kyllä joskus (tulevaisuudessa) yllättää :(
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Rookie kirjoitti:Joopa joo. Taidan tilata saksan maalta tuollasen <93 ja huoltoautoks rekisteröidä. Täytys saada vaan toi vanha rotisko ensin myytyä.
Kattella sitten oisko se lj70 vai 73.

Mites jos linjoilla on tietäjiä tai omistajia (lj73) talvihommat epäilyttää eli kuinkas kun on taittuvia tuulilaseja ja muovikattoa talvella kuitenkin -25`C kuika ootte tarjennu?

70 ois varmaan sen puolesta parenpi vaihtoehto. Selvittelin tossa perän kokoo niin huoltoauto versio 140x140 cm eli kulmasta kulmaan pitäs raivuri mahtua. Tilanpuute voi kyllä joskus (tulevaisuudessa) yllättää :(
Onhan BJ:ssäki taitettava tyylilasi ja irroitettava katto ja kyllä pärjää mikäli on jonkinlaisia tiivisteitä ovissa kiinni ja lämppärin kenno auki
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
pulu
Viestit: 239
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 9:00 pm
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja pulu »

empä viel tiedä lj73 talviominaisuuksista ku tuli just hiekkapuhalluksesta ja on osina,mut onhan siin tiivisteet lasin välis,mut tost puuttuu toinen akku ja takalämppäri tuontiauto ku on,vaikka toi 73 on vähä pidempi ku 70 niin tilaa on ihan toiseen malliin,ja tadaa kesäks on avo auto,syy miks hommasin tommosen!
Rookie
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Tammi 10, 2007 9:24 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Rookie »

Mitä lukee "pulun" rek.oteessa lj73 kohdalla onko pakeettiauto vai huoltoauto?

Mitenkähän nuo pakettiuto rekisteröinnit onnistuu ja mikä ihme on täydenveron paku?

:?:
J-T
Viestit: 137
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 10:16 pm
Paikkakunta: Vaasa-Kauhava-Larsmo

Viesti Kirjoittaja J-T »

Rookie kirjoitti:Mitä lukee "pulun" rek.oteessa lj73 kohdalla onko pakeettiauto vai huoltoauto?

Mitenkähän nuo pakettiuto rekisteröinnit onnistuu ja mikä ihme on täydenveron paku?

:?:
Vastaana pulun puolesta että otteessa lukee pakettiauto
pulu
Viestit: 239
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 9:00 pm
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja pulu »

joo kyl se on rehti paku ei huoltoauto,siit on autoverot maksettu ja sen voi rekisteröidä henkilö autoksi jos haluaa valtion pohjatonta kassaa ruokkia!
Rookie
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Tammi 10, 2007 9:24 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Rookie »

Osaako joku kertoa mitä tulisi maksamaan lj73 vuosimalli joku 90-95 pakuna maahantuonti?
Paljonko d-vero per vuosi?

Täyden veron paku eli mitenkäs se eroaa normaalista pakusta?
anttir
Viestit: 106
Liittynyt: La Loka 30, 2004 8:37 pm
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja anttir »

Rookie kirjoitti:Joopa joo. Taidan tilata saksan maalta tuollasen <93 ja huoltoautoks rekisteröidä. Täytys saada vaan toi vanha rotisko ensin myytyä.
Kattella sitten oisko se lj70 vai 73.
...miksei HZJ-73; sama kone kuin HZJ-80:sessä (turboton 4.2l suora kutos dieseli, noin 131 hepoista)? Kaiketi vähän järeämpi muutenkin. Mobil.de:stä löytyy ainakin yksi -92; hae HZJ73. Tai BJ73 (3B, kuten BJ-42 ja BJ-45)?
Antti R.
SLCK #2
Vastaa Viestiin