Kuva Kuva

Autovero

General chat

Valvoja: Käyttäjä

pikkuteemu
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Joulu 04, 2006 12:33 pm
Paikkakunta: Kangasala

Autovero

Viesti Kirjoittaja pikkuteemu »

>>Tullin sivut sanoo :
Autoverolaki (266/2003) edellyttää vanhojen autoveroperusteiden selvittämistä ennen vuotta 2003 valmistettujen, käytettynä verotettavien, ajoneuvojen verotusta varten. Ennen vuotta 2003 valmistetuista ajoneuvoista kannetaan autoveroa vain niistä ajoneuvoista, joista olisi kannettu veroa niiden ensimmäisenä käyttöönottopäivänä.
Maastohenkilöautot olivat verovapaita 31.10.1983 asti. Marraskuun 1983 alusta lähtien maastohenkilöautoista kannettiin alennettua veroa 30 % hankinta-arvosta. Maastohenkilöautojen alennettu vero oli 50 % hankinta-arvosta 1.8.1990 alkaen. Maastoautojen veroetu poistui 3.5.1993, jonka jälkeen ne on verotettu kuten henkilöautot. Maastohenkilöauton verovapaus tai alennettu vero edellyttää ensimmäisen käyttöönottoajankohdan teknisten vaatimusten täyttymistä.
Tarkottaako tämä sitä että Saksasta voi hakea vm. alle -83 maasturin ilman että valtio piiskaa lainkaan?

.
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Itekin joskus pähkiny samaa.. Jos eivät olisi ihan niin ruosteisia kuin täkäläiset raadot.

Ainoa vaan se, että valtio piiskaa joka tapauksessa. Jos ei muuta niin käyttövoimavero. Saat tuoda maastoHENKILÖauton.. Ei pakettiautoa..
Tai sitten huoltoautoksi, joista minä ainakin pidän näppini erossa..

Valtio piiskaa joka tapauksessa. Syö vaan kiltisti se puuros, ennekuin jäähtyy.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
pikkuteemu
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Joulu 04, 2006 12:33 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja pikkuteemu »

mutta jos toisi veekasin ja peräkärryllisen pensaa.
taitaa se niin olla että jos täällä ei joutunut joskus veroa maksamaan niin ei sitä jälkikäteenkään pyydellä.
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Aivan, bensakoneella.. Mielessä joku jenkki vai Range. EFI-Range vois olla hyvä vaihtoehto..
Jenkkien kanssa voi joutua vaihtelemaan osia, notta saa katastukseen.
Niissä oli joskus jotain ei E-hyväksyttyjä valoja yms.

Kerro sitten mitä saat selville.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
pikkuteemu
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Joulu 04, 2006 12:33 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja pikkuteemu »

Joo bensa, ehkä - fj40 tai cj-5 eli kutonen ja rojektiksi pihalle seisomaan.
sen voi sitten tappiolla myydä keskeneräsenä parin vuoden päästä kun rouva pistää parustavaa laatua olevien valintojen eteen ..
r2ree kirjoitti:Ainoa vaan se, että valtio piiskaa joka tapauksessa. Jos ei muuta niin käyttövoimavero. Saat tuoda maastoHENKILÖauton.. Ei pakettiautoa..
Tai sitten huoltoautoksi, joista minä ainakin pidän näppini erossa..
aken laskurinmukaan pakettiauton ja Ha dieselveroissa on 350 euroa eroa... ei kovin paljon kuitenkaan minusta...
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

pikkuteemu kirjoitti: aken laskurinmukaan pakettiauton ja Ha dieselveroissa on 350 euroa eroa... ei kovin paljon kuitenkaan minusta...
Väärin olet laskenut. Henkilöautona vero on n. 7,5-kertainen! Esim. 2510 kg:n kokonaispainolla d-vero 85 € pakuna, 635 € hlöautona.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Vastaa Viestiin