Kuva Kuva

hdj tai hzj

General chat

Valvoja: Käyttäjä

janski
Viestit: 24
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 3:44 pm
Paikkakunta: MIEHIKKÄLÄ

hdj tai hzj

Viesti Kirjoittaja janski »

Tervehdys kolleegat Lueskelin keltaistapörssiä ja oli myynnissä Toyota HZJ80 Mikä tää tämmöinen on? En muista ennen kuulleeni tuollaisesta mallista, mitkä erot tekniikka ym.
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Mikäli-sikäli olen antanut itselleni oikein ymmärtää,niin kyseessä on Hodari varustettuna Benziin-moottorilla. Eli 4.5L ruiskukutvosella...
Väkivahva ja vääntävä kuusipyttyinen erittäin mastokelpoinen moottori!!
Eikä kuluta yhtään enempää kuin mitä tankissa ompi menovettä jäljellä...
Tuommoiset 13-25L per 100km....
Erittäin hienoa kyytiä,mistä köyhäkansa kadehtii ihan simona... :wink:
Viimeksi muokannut PikkuF, To Huhti 19, 2007 11:39 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Rojota
Viestit: 159
Liittynyt: Ke Syys 21, 2005 9:12 am

Viesti Kirjoittaja Rojota »

En intä, mutta minun ymmärtääkseni HZJ80:ssä on 1HZ vapari 4.2 diisseli. Sitten on erikseen fj80 samalla korimallilla ja bensakoneella. Tuon moottorineroavaisuuden lisäksi yksi näillä palstoilla huomionarvoinen ero on se, että hzj:ssa ei maahantuojan vakiomalleissa ole ollut lukkoakseleita, joten valtaosasta ne puuttuvat.
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Onkohan nuo ystävämme Tanskanmaalta sitten erehtyneet pahan kerran....?
http://www.toyotalandcruiser.dk/modelle ... 0&serie=J8
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Rojota
Viestit: 159
Liittynyt: Ke Syys 21, 2005 9:12 am

Viesti Kirjoittaja Rojota »

PikkuF kirjoitti:Onkohan nuo ystävämme Tanskanmaalta sitten erehtyneet pahan kerran....?
http://www.toyotalandcruiser.dk/modelle ... 0&serie=J8
Kyllä luotto tanskalaisiin pysyy. 8)
F:llä alkaa tuo linkittämäsi cruiserin mallitunniste joka symboloi bensiinikäyttöistä moottoriperhettä näissä land cruisereissa kuten tiedät. F:n lisäksi ainakin 7-sarjassa bensiinimoottoria symboloi myös R-kirjain. Alkuperäinen kysymys oli kuitenkin HZJ:n ja HDJ:n välisistä eroista, mutta kuriositeettina tuokin mahtuu mukaan. H sinänsä taas on merkki dieselistä siinä missä se voi olla B, L, P tai K:kin eri mallien kohdalla.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Pikku Ähvälle kimpassa silimäklasit,et ossoo lukkee topikkeijja.....
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Joopajoo!!

Oli pakko testata että onko porukka hereillä.....

Meni muuten ihan aikuistenoikeesti F ja H sekazin...

Hyvä että porukka on hereillä :shock: :shock: :shock: :oops: :shock: 8) 8)
(Tais olla sittenkiin liikaa se jaloviinapullo aamupalaksi)
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

PikkuF kirjoitti:J
Tais olla sittenkiin liikaa se jaloviinapullo aamupalaksi
Aina raikas koskenkorva välipalana maistuu....

Näissähän on sama alakerta kuin HDJ:ssa eli kiertokankien laakerisäätö tiedossa.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Vielä vähän nippelitietoa tuosta HZ koneesta:

Alakerta on tosiaan sama kuin HD:n, mutta männät ja kansi erilaiset, koska edelleen näissäkin koneissa vapari (HZ) on esikammiokone ja turbo (HD) on ruorasuihku. Ehkä tästä syystä tai pienemmästä tehosta ja väännöstä johtuen HZ koneessa ei ole ollut ongelmaa kiertokangenlaakereiden kanssa, esikammiokoneen käynti kun on paljon pehmeämpää.

Näitä koneita on ulkonäöltään vaikea erottaa toisistaan ilman apulaitteita, ainoa ulkoinen ero on suuttimen rakenne ja kiinnitystapa kanteen ja lohkoon stanssattu HZ tai HD. Ja tietysti jotakin pieniä yksityiskohtia.

Samaan moottoriperheeseen kuluu myös PZ, joka on HZ:n viisisylinterinen versio. Sitä on käytetty ainakin PZJ75 mallissa.
Viisisylinteristä suorasuihkua (PD?) en ole nähnyt missään korjaamokirjoissakaan.

Tuo oma kulkuväline on myös alkujaan HZJ80, siinä on kyllä ollut 1990 maahantullessaan tehtaalla asennetut lukot ja myös mekaaninen vinssi, voi mahdollisesti olla sähköyhtiön erikoistilaus. Ja kolmenistuttava "ensimmäinen rivi" on vanhaan HJ tyyliin.
TP
Avatar
Jürgen
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Mylsä

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

ettei vaan ois puolustusvoimien kaluja...
"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Ei ole, IVO:n peruja ja tiedän sen varmasti kun ajoin samaisen vehkeen itse tuliteränä virmaan.
TP
kokkola
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 9:26 pm
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja kokkola »

No itsellä tuolainen HZJ80 ja liikestä ostettu uutena ja vapasti hengitävä

lukot löytty aina näistä ja ovat 100%

sekä mekaninen vissi ( oikean masturin merkki )

penkkirivi tuo 3 istutava edessä ja kaikki sähkö hebelit karsittu pois tieltä jo tehtalla.

joku erä tuotu juuri 1990 mallin vaihtuessa. pääasiassa ilmeisesti kuitenkin voimayhtiöille ja puolustusvoimille.
Vastaa Viestiin