Jos on alkuperäiset apulaitteet, voi laturista päätellä jotain;
Tiheämpi poorinen alipainepumpun akseli ja sivistyneemmän näköinen pumppu löytyy noin vuodesta -82 eteenpäin, ja -87 alkaen laturi on sisäisellä säätimellä.
Taisi olla myös että vuoden -81 karvalakkimallissa ei tainnut olla imusarjan hehkutulppaa ensinkään, tosin tätä en muista varmaksi..
pitää muistaa että on eri asia koska auto on tehty kuin se koska se on suomessa rekisteröity. Mulla on vuonna -83 rekisteröity mutta vuonna -82 se on tehty ja siitä löytyy yksi imusarjahehku. Turvavöitten lapusta näkee auton valmistusvuoden, niitä kun harvemmin kukaan vaihtaa.
Miksi sun tarvii vuosimalli tietää.2H moottorissa muuttuu lohko putkettomaksi jos en nyt väärin muista niin loppuvuodesta 84.Lohkon erottaa et siinä on se salmiakin mallinen läntti mihin on turbokoneissa tehty öljynpaluu pakosarjan alapuolella aivan lonkon alapinnan yläpuolella.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Nää on näitä "tärkeitä" nippelitietoja... Kyseessä on bj-75 mihin on vaihettu 2H kone ja ajattelin, että "jos" koneeseen joutuu joskus hommaamaan jotain uutta osaa niin olisi vuosimalli tiedossa...
toyosta en tiedä mutta aikanaan kun vw-konsernin tuotteiden kanssa touhusin niin saivat koneen sarja numeron perusteella tietää minkä vuoden yksilöstä kone peräisin. kun niissäkin oli gti-malleissa jos jonkinlaista eroa sisuskaluissa. ja tiedon sai ihan paikalliselta vw varaosa tiskiltä.
hyöty/haittapuolia jos 2h-kone on putkitettu malli? kun olis 2 eri konetta tiedossa joista toinen on vanhemman mallinen ja toinen uudemman mallinen korpivaara-turbo versio?
10/84 moottori muuttuu ns. "viimeisimpään" malliin ja tuon tunnistaa öljysuodattimen jalasta/öljylauhduttimen kannesta. Pitäis joskus laittaa kuvia näytille tuosta, että minkälainen se ero on.
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Jossen aivan väärin muista niin helpoiten tunnistaa kannesta olevasta vihreästä liittimestä, tämä siis kannen etuosassa ja liittyy jälkihehkuun, eli löytyy siis vain ns uudemmasta lohkosta.