Kuva Kuva

Mikä 2H kone ?

General chat

Valvoja: Käyttäjä

jah
Viestit: 45
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 11:57 am
Paikkakunta: jkl

Mikä 2H kone ?

Viesti Kirjoittaja jah »

Mulla on 2H kone ja haluisin tietää minkä ikänen "pannu" mahtaaa olla. Onko jotain "juttuja" mistä erottaa joitain vuosimalleja esim: hehkut tms.
Luigi81
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 10:42 pm
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

-83 eteenpäin 2 imusarjahehkua kun sitä ennen on yksi.
railai at surffi.net
Avatar
Panu
Viestit: 507
Liittynyt: Ma Marras 01, 2004 9:49 am
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Panu »

Jos on alkuperäiset apulaitteet, voi laturista päätellä jotain;
Tiheämpi poorinen alipainepumpun akseli ja sivistyneemmän näköinen pumppu löytyy noin vuodesta -82 eteenpäin, ja -87 alkaen laturi on sisäisellä säätimellä.
Taisi olla myös että vuoden -81 karvalakkimallissa ei tainnut olla imusarjan hehkutulppaa ensinkään, tosin tätä en muista varmaksi..
SLCK #30
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

mulla on -82 ja ei ole yhtäkään imusarjahehkua! velipojan -83 tais olla kaks ja automaatti jälkihehku!
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

2/82 ja ei imusarjahehkua
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Luigi81
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 10:42 pm
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

pitää muistaa että on eri asia koska auto on tehty kuin se koska se on suomessa rekisteröity. Mulla on vuonna -83 rekisteröity mutta vuonna -82 se on tehty ja siitä löytyy yksi imusarjahehku. Turvavöitten lapusta näkee auton valmistusvuoden, niitä kun harvemmin kukaan vaihtaa.
railai at surffi.net
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

2h

Viesti Kirjoittaja werzu »

Miksi sun tarvii vuosimalli tietää.2H moottorissa muuttuu lohko putkettomaksi jos en nyt väärin muista niin loppuvuodesta 84.Lohkon erottaa et siinä on se salmiakin mallinen läntti mihin on turbokoneissa tehty öljynpaluu pakosarjan alapuolella aivan lonkon alapinnan yläpuolella.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
jah
Viestit: 45
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 11:57 am
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja jah »

Nää on näitä "tärkeitä" nippelitietoja... :wink: Kyseessä on bj-75 mihin on vaihettu 2H kone ja ajattelin, että "jos" :shock: koneeseen joutuu joskus hommaamaan jotain uutta osaa niin olisi vuosimalli tiedossa...
Olkku
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 5:06 am
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Olkku »

Mullakin on ongelma kun on irtonaisena 2H, eikä mitään hajua iästä.

Ja tarttis kansipahvi vaihtaa, mutta kun ei tiedä kumman pahvin ottaa.

Kone muuttuu 10/84

Onko jotai tarkempaa kun nuo hehkut ja salmiakki kuviot.

Onko mitää moottorinumero listaa olemassa?
RASOR Rauman seudun offroad ry
burton
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 12:14 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja burton »

toyosta en tiedä mutta aikanaan kun vw-konsernin tuotteiden kanssa touhusin niin saivat koneen sarja numeron perusteella tietää minkä vuoden yksilöstä kone peräisin. kun niissäkin oli gti-malleissa jos jonkinlaista eroa sisuskaluissa. ja tiedon sai ihan paikalliselta vw varaosa tiskiltä.
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
burton
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 12:14 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja burton »

lainataas topikkia...

hyöty/haittapuolia jos 2h-kone on putkitettu malli? kun olis 2 eri konetta tiedossa joista toinen on vanhemman mallinen ja toinen uudemman mallinen korpivaara-turbo versio?
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
Olkku
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 5:06 am
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Olkku »

Toyotalla eivät osanneet auttaa muutten kuin antamalla toyota-infon numeron...

Sielläkin elektroniset tiedot eivät täysin riittäneet...
RASOR Rauman seudun offroad ry
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

10/84 moottori muuttuu ns. "viimeisimpään" malliin ja tuon tunnistaa öljysuodattimen jalasta/öljylauhduttimen kannesta. Pitäis joskus laittaa kuvia näytille tuosta, että minkälainen se ero on.
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Avatar
Hantuuki
Viestit: 65
Liittynyt: Ti Marras 13, 2007 10:01 am
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja Hantuuki »

jo pyhäksi sivustoksi muodostuneesta toyodiusta ku kattelee
lohkoja niin löytyy kuuskymmpiseen kolmea 8/80-11/84
ja 11/84-10/85 ja 10/85->
napamutteri-avaimia 54mm
-Epeli
Viestit: 39
Liittynyt: La Tammi 27, 2007 11:13 pm
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja -Epeli »

Jossen aivan väärin muista niin helpoiten tunnistaa kannesta olevasta vihreästä liittimestä, tämä siis kannen etuosassa ja liittyy jälkihehkuun, eli löytyy siis vain ns uudemmasta lohkosta.
Vastaa Viestiin