Kuva Kuva

vanha hj-60 rekisteriin, ja mielummin halvalla

General chat

Valvoja: Käyttäjä

temu
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 8:39 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja temu »

No joo. Ei 100%:n tieto, paitsi että Suomen laki ei hyväksy enää vanhoista maastureista pakettiautoja. Jos Mattila puhuu pakettiautosta, niin kyseessä on huoltoautoksi rekisteröity ajoneuvo, jossa on sama käyttövoimavero kuin pakettiautossa.

En ole itse soittanut mattilalle, mutta kyllä se näin on. Jos Matttila saa pakettiautoksi ilman kattokorotusta, niin kyllä se olisi muittenkin tiedossa.

Taidanpa huomenna soittaa mattilalle...
HJ = Hyvä Juttu!
SLCK # 269
HJ 61 -87, 3+3
Avatar
Jürgen
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Mylsä

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

temu kirjoitti:No joo. Ei 100%:n tieto, paitsi että Suomen laki ei hyväksy enää vanhoista maastureista pakettiautoja. Jos Mattila puhuu pakettiautosta, niin kyseessä on huoltoautoksi rekisteröity ajoneuvo, jossa on sama käyttövoimavero kuin pakettiautossa.

En ole itse soittanut mattilalle, mutta kyllä se näin on. Jos Matttila saa pakettiautoksi ilman kattokorotusta, niin kyllä se olisi muittenkin tiedossa.

Taidanpa huomenna soittaa mattilalle...
ja muista sitten infota meitä tietämättömiä :oops:
"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
JuMin
Viestit: 46
Liittynyt: To Loka 26, 2006 3:24 pm
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja JuMin »

Öö, en oo ihan sataprosenttisen varma mutta eikös maasturista saa vieläkin tehtyä pakettiauton jos se on käyttöönotettu jälkeen 3.5.1993. Takapenkit vain pois ja paikkaluku putoaa kaikissa käytännössä 1+1:een. Eikös tuolloon 3.5.1993 maastureihin tullut täysi autovero yhdessä yössä? Mun käsityksen mukaan ennen 3.5.1993 käyttöönotetuista maastureista on maksettu vain osa/puolet autoverosta, eli näistä saa tehtyä silloin huoltoauton ( jos omamassa riittää) tai pakettiauton kattokorotuksella.

Tuohon huoltoautoonhan tulee sitten rekisteriotteeseen se värssy että: auto on tarkoitettu vain huoltohenkilöstön kuljetuksen jne jne. Käytännössä ei mitään merkitystä tällä tekstillä. Niin ja se 80 lätkä.... Auton omamassan pitääs olla vähintään 1875 kg.
J120 -07
kajje
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 4:15 pm

Viesti Kirjoittaja kajje »

eli eli... kuten moni jo aattelikin niin ne mattilan tekemät "pakettiautot" leimataan kyll huoltoautoiks. nyt sekin sitt selvis.

oisko kellään tietoa kuinka paljon lastaustilaa autossa on pakko olla ett sitä voidaan luokitella pakettiautoks? jos sillee nopeasti yrittää arvioda sen mattilan tekemän kattokorotus-palikan niin näyttäis tuovan noin 1,5kuutiometrin verran lisää lastaustilaa. eli tarkoittaen ett cruiseriss silloin ois... kuinka paljon tilaa?
JuMin
Viestit: 46
Liittynyt: To Loka 26, 2006 3:24 pm
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja JuMin »

Eli suoraan aken sivuilta lainattu: Alennetun autoveron alaisen pakettiauton yhtenäisen tavaratilan vähimmäismitat:
# umpinainen tavaratila → tilavuus vähintään 3 m3 ja sisäkorkeus vähintään 1,30 metriä
.

Täs suora linkki sivulle: http://www.ake.fi/ake/verotus/autovero/ ... oasema.htm
J120 -07
Avatar
Jürgen
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Mylsä

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

JuMin kirjoitti:Eli suoraan aken sivuilta lainattu: Alennetun autoveron alaisen pakettiauton yhtenäisen tavaratilan vähimmäismitat:
# umpinainen tavaratila → tilavuus vähintään 3 m3 ja sisäkorkeus vähintään 1,30 metriä
.
taitaa tuo koskea uusia pakuja...ja joku sellanen minimi mitat täyttävä paketti pitää mahtua kyytiin...pakettiauto nääs :?
"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
temu
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 8:39 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja temu »

JuMin kirjoitti:Öö, en oo ihan sataprosenttisen varma mutta eikös maasturista saa vieläkin tehtyä pakettiauton jos se on käyttöönotettu jälkeen 3.5.1993. Takapenkit vain pois ja paikkaluku putoaa kaikissa käytännössä 1+1:een. Eikös tuolloon 3.5.1993 maastureihin tullut täysi autovero yhdessä yössä? Mun käsityksen mukaan ennen 3.5.1993 käyttöönotetuista maastureista on maksettu vain osa/puolet autoverosta, eli näistä saa tehtyä silloin huoltoauton ( jos omamassa riittää) tai pakettiauton kattokorotuksella.

Tuohon huoltoautoonhan tulee sitten rekisteriotteeseen se värssy että: auto on tarkoitettu vain huoltohenkilöstön kuljetuksen jne jne. Käytännössä ei mitään merkitystä tällä tekstillä. Niin ja se 80 lätkä.... Auton omamassan pitääs olla vähintään 1875 kg.
Juu. Olet oikeassa. Mut käsittääkseni puhe on ollut vanhoista maastureista, lähinnä Hojoista. Hitsi, en muistanut soittaa tänään Mattilalle. Jää ens viikolle soitto, jos joku muu ei kerkee ennen sitä soitella.

Mut huoltoautohan on ihan hyvä juttu. Tuskin uusi hallitus puuttuu noihin huoltoautohommiin, vaikka uuden ajoneuvolain perusteella muutetut pakettiautot nostettiinkin takaisin korkeammalle verolle kun niitä alkoi tulla liikaa ja valtion tulot väheni.

Ja Kajjelle: halvin ratkaisu huoltoauto. Samat verot ku pakulla, henkilöluku 3 ja pienimmät muutokset autoon. Tee siitä auto. Kaikki Cruiserit ansaitsevat ajoa :D :D :D
Viimeksi muokannut temu, Pe Kesä 01, 2007 7:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HJ = Hyvä Juttu!
SLCK # 269
HJ 61 -87, 3+3
temu
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 8:39 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja temu »

Jürgen kirjoitti:
JuMin kirjoitti:Eli suoraan aken sivuilta lainattu: Alennetun autoveron alaisen pakettiauton yhtenäisen tavaratilan vähimmäismitat:
# umpinainen tavaratila → tilavuus vähintään 3 m3 ja sisäkorkeus vähintään 1,30 metriä
.
taitaa tuo koskea uusia pakuja...ja joku sellanen minimi mitat täyttävä paketti pitää mahtua kyytiin...pakettiauto nääs :?
Koskee kaikkia pakuja. Myös vanhoja. Eli jos hojosta haluat pakun, niin kattokorotus ja penkit pois jolloin tulee riittävä kuutiotilavuus. Mut viisaampi tehdä huoltoauto.
HJ = Hyvä Juttu!
SLCK # 269
HJ 61 -87, 3+3
kajje
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 4:15 pm

Viesti Kirjoittaja kajje »

temu kirjoitti: Ja Kajjelle: halvin ratkaisu huoltoauto. Samat verot ku pakulla, henkilöluku 3 ja pienimmät muutokset autoon. Tee siitä auto. Kaikki Cruiserit ansaitsevat ajoa :D :D :D
juu, silt vaikuttaa, ja kiitänkin kaikist vastauksist tällaiseen "tyhmään" kysymykseen ;-) ei kai täss muuta ku oikaisemaan muutaman pellin ja cruiseri katsastuskuntoon... :-D

yks pieni lisäkysymys voisin toki lisätä tähän; lukeeks jossain mitään ett millaist huoltoajoa varten auto pitäis olla varustettu? eli periaatteess mitä varusteita pitäis olla mukana? vai voiko vedota ett tarvitsee auton esim lastausmassan takia huoltoautoks milloin takakontti vois olla (ainakin suurimmaks osaks) tyhjä?
kajje
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 4:15 pm

Viesti Kirjoittaja kajje »

kajje kirjoitti: yks pieni lisäkysymys voisin toki lisätä tähän; lukeeks jossain mitään ett millaist huoltoajoa varten auto pitäis olla varustettu? eli periaatteess mitä varusteita pitäis olla mukana? vai voiko vedota ett tarvitsee auton esim lastausmassan takia huoltoautoks milloin takakontti vois olla (ainakin suurimmaks osaks) tyhjä?
...ja samalla luen "JuMin"in lähettämäst linkist vastauksen mun oman kysymykseen... :oops:

muokkaillaan sitten kysymyksen pikkasen; onks kukaan saannu auton leimatuks huoltoautoks lastausmassaan vedoten? tai vaikkapa veto-/"hinausautoks"?
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

"Huoltoauton" ajoneuvoLAJI on PAKETTIAUTO, ajoneuvoLUOKKA N1(G) ja ajoneuvoRYHMÄ on HUOLTOAUTO.

http://www.ake.fi/pdf/ATT8-2004.pdf
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
Jürgen
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Mylsä

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

-MaTTi- kirjoitti:"Huoltoauton" ajoneuvoLAJI on PAKETTIAUTO, ajoneuvoLUOKKA N1(G) ja ajoneuvoRYHMÄ on HUOLTOAUTO.
...että pitää olla vaikeeta :(
"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
janme
Viestit: 3
Liittynyt: Su Tammi 12, 2014 11:05 pm
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja janme »

Itellä ei Hojo mahu talliin tuon tötterön kanssa, joten oon ajatellu, että laittas matalakattoseksi huoltoautoksi. Mikä ois porukan mielestä järkevin vaihtoehto, käytettynä jostain raavosta katto vai joku rättikattoviritelmä?
Vastaa Viestiin