Kuva Kuva

Takaistuimet ilman kattoa, saako istua

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

mitehkä sitten kun on se rättikatto paikoillaan? saako kuomukiinni olla 2+4 ja kuomuauki vaan 1+1? ja pitääkö kuomuauki asennossa ottaa ne penkit irti?
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

:lol: :lol: :lol:

Hyvä kysymys.. Kääntäen soveltaen, jos avolavaan laitetaan kova lavapeite, joka ei ole tarpeeksi korkea, muuttuu se henkilöautoksi ja veronakki napsahtaa. Avolavassa pitää olla pehmeä peite. Älkää kysykö miten ja miksi se vaikuttaa verotukseen.

BJ taitaa olla lava-auto siinä vaiheessa kun siinä on rätti. (Eli tuo TOHJ taitaa olla riskirajoilla, kun siinä on kova kansi lavan päällä..)
Näin ollen, lavalla ei saa kuljettaa porukkaa. Paitsi kirjastoautot, ainaskin eräänkin pressun alta kuului kovasti (hevosaiheista) pulinaa..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

saako istua

Viesti Kirjoittaja werzu »

Toisaalta BJ on tehty pakettiautoksi yli 1800kg omapainon takia mutta mites toi ehto avona täyttyy?Olempa miettinyt asiaa monta kertaa.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Sillon riitti paino ja joku lavateelmys
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Henkilöluku

Viesti Kirjoittaja werzu »

Mut sen säännön mun näkemyksen mukaan pitäisi toteutua koko elämänkaaren jotta pieni vero on mahdollinen.Siis tää on vaan mun ajatus.Tosin kyl määkin katsasti useasti ilman kattoa ja ilman mainintaa.Ainut asia jost sanoi kun oli perämoottorin tankki takatilassa.Ei sais olla samassa tilassa kuskin kanssa,mut mitä se vaikttaa jos on pohjan alla sama tilahan on siinäkin kyseessä.Toi oli kyl topikin ohi menevää.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
kanttibj
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 3:40 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja kanttibj »

Ota noista pykälistä sitten selvää... Parempi vissiin olla kuskailematta porukkaa takahudlarissa. Vaan kokeiltu on viikonloppuna, jeparit katteli perään ja myhäili, mut ei näyttäny sen enempiä kiinnostavan. Penkkejä en kyllä meinaa irrottaa...
BJ-40 -77
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Saako istua

Viesti Kirjoittaja werzu »

Kyl ainakin mulle sanoi katsastusmies että saa olla penkit kun on käännettävissä pois ja kuski vastaa ettei niillä istu muita.Ja sen takia laittoi eri henkilöluvun otteeseen.Ja on se selvempi kun lukee paperissa ei tartte konstan kanssa tienvarressa väitellä.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
apiaani
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Maalis 23, 2007 8:32 am
Paikkakunta: Panelia

Viesti Kirjoittaja apiaani »

Pelkät penkitkö saa olla kuitenkin takana kun ajetaan toplessina?
SLCK #405
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Istuimet

Viesti Kirjoittaja werzu »

Sillei mulle ainakin inssi sano kun silloin selvitteli asiaa ylemmältä taholta.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

niin, siis se on nyt vaan joku verotekninen kikkailu.
Saakos BJ:n katsastettua henkilöautoksi?
Laittaisi bensakoneen keulille, ja taaksekin saisi pehmeet penkit...

Niin siis eikös henkilöautoksi rekisteröitynä saanukkin olla takana porukkaa avona?
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
Avatar
Jürgen
Viestit: 133
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2007 8:23 pm
Paikkakunta: Mylsä

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Viipo kirjoitti:niin, siis se on nyt vaan joku verotekninen kikkailu.
Saakos BJ:n katsastettua henkilöautoksi?
Laittaisi bensakoneen keulille, ja taaksekin saisi pehmeet penkit...

Niin siis eikös henkilöautoksi rekisteröitynä saanukkin olla takana porukkaa avona?
eiköhän onnistu autoveron maksamisen jälkeen :x
"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Alunperinhän ne on henkilöautoja.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Juu mutta

Viesti Kirjoittaja werzu »

Niistä ei ole maksettu latiakaan autoveroa joten se ei vaikuta et on ollut henkilöauto.Mielestäni asia ei onnistu kun tervehtimällä todellakin sitä verokarhua.Ja luultavasti karhulla on ahne tassu.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

muttamutta, nehän on alunperin tuotu autoverosta vapaina maastoautoina? Eikös niitä saa enää semmoiseksi?
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

vapaa

Viesti Kirjoittaja werzu »

Mielestäni ei.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Vastaa Viestiin