Kuva Kuva

Koska se verotus muuttuu?

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Vepa
Viestit: 25
Liittynyt: To Loka 12, 2006 9:40 pm
Paikkakunta: Kangasala

Koska se verotus muuttuu?

Viesti Kirjoittaja Vepa »

Tuli kaksisivuinen vikalista -82 hj 60 ja en viitsi kyllä kuntoon laittaa jos siihen tulee joku 500e vero. nyt on 3+3 pakuverolla
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

verotus

Viesti Kirjoittaja werzu »

Marraskuussa tulee se käytöstäpoisto mut tuskin muusta kellään on tietoa.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Mitämitä, mikä 500 vero. Tuommosesta en oo kuullukkaan. Nostaisivat pakujen diisseliveroa, niinkö? Sittenhän ei mitään diisselipakua enää kannattais pitää, ei kai ne semmosta tee. Ja näihin vanhoihin lankkupenkkivehkeisiinhän ei voi muuten veroja kait nostaa, ku ne on "oikeita pakuja."
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

vero

Viesti Kirjoittaja werzu »

On tainut joku päästää jossakin haastattelussa sammakon suustaan ja nyt kaikki kohta odottaa kauhuissaan.Vaan en nyt asiasta mitään äkikseltään netistä llöytänyt.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Vepa
Viestit: 25
Liittynyt: To Loka 12, 2006 9:40 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vepa »

No siitä päästöverotuksesta oli kyse mut ei kai se heti oo tulossa.
Pitänee hitsata hojotin viä leimasta ja tuleepa samalla tehtyä kauan suunnitellut palkkihelmat :)
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

verotus

Viesti Kirjoittaja werzu »

Tuossa illalla lueskelin kaikenlaisia asioita tuolta eduskunnan sivuilta vaan en löytänyt asiaa koskettelevaa asiaa missä olisi mitään tulossa ainakaan mitenkäänb pian.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Vepa
Viestit: 25
Liittynyt: To Loka 12, 2006 9:40 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vepa »

Luin juttua jostain ehdotuksesta mikä meni sillain et jos autosta ei oo hiilidioksiidi päästöjä akella niin painon ja iän mukaan vero :lol: .
Maksimi olis ollu 660e ja minimi 29e eli uus pikku auto 29e ja mitäköhän tommoseen vanhaan maasturiin tulis. :wink:

Mutta ei tosiaan enää löytyny muuta juttua kuin että suomi ei itse tekis päätöstä tossa asiassa.Itse ainakin toivon että menee vuosia ennen kun tulee tommosia veroja.Se on kuitenkin varmaa et semmonen tulee.

PScomissa oli hauskasti kommentoitu tota "Sehän on vähän kun Robin Hood väärinpäin" ei kai köyhät ajele uusilla vai?
Avatar
lami_
Viestit: 54
Liittynyt: La Joulu 24, 2005 10:48 am
Paikkakunta: Imatra

Re: verotus

Viesti Kirjoittaja lami_ »

werzu kirjoitti:Marraskuussa tulee se käytöstäpoisto mut tuskin muusta kellään on tietoa.
Mikä käytöstäpoisto? Itse tässä just pähkäilen, että tekiskö hj61:stä huoltoauton. Ois kiva tietää mitä noihin verohommiin on suunnitteilla. Sylettää jos heivaa takapenkit mäkeen ja joutuu kohta kuiteskii maksamaan kovaa veroa.
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Verotus

Viesti Kirjoittaja werzu »

Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Vepa kirjoitti:Luin juttua jostain ehdotuksesta mikä meni sillain et jos autosta ei oo hiilidioksiidi päästöjä akella niin painon ja iän mukaan vero :lol: .
Maksimi olis ollu 660e ja minimi 29e eli uus pikku auto 29e ja mitäköhän tommoseen vanhaan maasturiin tulis. :wink:

Mutta ei tosiaan enää löytyny muuta juttua kuin että suomi ei itse tekis päätöstä tossa asiassa.Itse ainakin toivon että menee vuosia ennen kun tulee tommosia veroja.Se on kuitenkin varmaa et semmonen tulee.

PScomissa oli hauskasti kommentoitu tota "Sehän on vähän kun Robin Hood väärinpäin" ei kai köyhät ajele uusilla vai?
Mä oon lukenu semmosta prujua, jossa ehdotettiin että vuosimaksu olisi yhdistetyn kulutuksen hiilidioksidimäärä euroina. Ja vanhemmista, mistä ei kulutustietoja ole ilmoitettu, tuo otettaisiin kokonaismassasta/10, eli esim. HJ:n vero olisi n. 280 €, eli sama minkä jonkun n. 12 l/100 km kuluttavan nykyauton. Jokseenkin inhimillinen ja looginen olisi tämä esitys.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

onko kukaan fiksu laskenu, paljonko valtio nettoaa tällä verouudistuksella vuosittain? Vois ees vähä laittaa sitten tieverkon ylläpitoonkin lisää...

Toisaalta, kuka niitä teitä tarttee. Joka mökkiin Uazi ja ajetaan ku venäjällä?
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
Vastaa Viestiin