Sivu 1/2

Uusi Landcruiser 200?

Lähetetty: La Syys 22, 2007 8:52 pm
Kirjoittaja Landman
100-sarjaisen cruiserin korvaaja taitaa saada mallinumerokseen 200.Youtubessa hyviä esittelyvideoita tästä mallista,ilmeisesti jostain tiedotusvälineille järjestetystä esittelytilaisuudesta maastoajoradalla.Videoita löysin ainakin 10 erilaista,joissa esitellään maastoajo ominaisuuksia,alustaa,sisätilat ym.Voisko joku linkittää niitä tänne,päästäisiin arvostelemaan uutta Landcruiseria ennakkoon. :P

Lähetetty: Ma Syys 24, 2007 9:14 pm
Kirjoittaja maaristeilijä

sieltä sitten vaan

Lähetetty: Ke Syys 26, 2007 5:20 pm
Kirjoittaja Landman
Näkyy olevan vielä ainakin jäykkä taka-akseli ja muutenkin aika tutun näköisiä alustaratkaisuja,toivottavasti varakkaita ostajia löytyy näillekin suomesta,jos maahantuonti alkaa.

Lähetetty: To Syys 27, 2007 11:16 am
Kirjoittaja hector
Turha meidän tavallista/oikea maasturia haluavien tuota 200 sarjlaista himoita, kun löytyy oikea Cruiseri ELI tadaa.

http://www.toyota.com.au/toyota/vehicle ... 12,00.html

Lähetetty: To Syys 27, 2007 11:22 am
Kirjoittaja komk
Eikös suomeen tuoduissa 100:ssa ollut erillisjousitus joka nurkassa?

Mielestäni näin kesällä Venäjän kilvissä olevan 100:sen jäykillä aksuloilla eli onkos niitä eri versioita...?

Tai sitten sotkin sen 80:een :oops:

Lähetetty: To Syys 27, 2007 11:28 am
Kirjoittaja hector
komk kirjoitti:Eikös suomeen tuoduissa 100:ssa ollut erillisjousitus joka nurkassa?

Mielestäni näin kesällä Venäjän kilvissä olevan 100:sen jäykillä aksuloilla eli onkos niitä eri versioita...?

Tai sitten sotkin sen 80:een :oops:
Sama auto mutta merkinnällä 105 on jäykillä akseleilla, kuulin jossain.

Lähetetty: La Syys 29, 2007 8:55 pm
Kirjoittaja Landman
Mielestäni 100-sarjaisessa on kuitenkin jäykkä akseli takana,105-sarjaisessa jäykät akselit molemmissa päissä.Moottori 105:ssa taitaa olla ilman turboa? Tietääkseni missään Landcruiser mallissa ei ole vielä sorruttu "muodinmukaiseen" erillisjousitukseen taka-akselilla,vai olenko väärässä?

Lähetetty: Su Syys 30, 2007 7:29 am
Kirjoittaja PETEBJ75
Ainoastaan Mega-Cruiseri on myos takapaan erillisjousituksella, mutta siinahan on porttaalinavat..

Lähetetty: Su Syys 30, 2007 10:41 pm
Kirjoittaja beneth
jäykkä akselihan tuosta satasesta tosiaankin takanta löytyy. ja vieläpä lukon kera..

lisää infoa 200 sarjasta:
http://www.worldcarfans.com/9070928.005 ... -in-detail

harmi vaan ettei ole tulevasta V8 dieselpannusta mitään tarkempaa infoa vielä. noh, ehkä sekin aikanaan kunhan auto ekaksi esitellään sydneyssä vajaan parin viikon päästä.

Lähetetty: Ma Loka 01, 2007 10:00 am
Kirjoittaja PETEBJ75
V8 diesel on tasmalleen sama mika noissa aussien uusissa 78 series diesel kikottimissa.
http://www.toyota.com.au/toyota/vehicle ... 12,00.html

Lähetetty: Ma Loka 01, 2007 9:20 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Landman kirjoitti:Näkyy olevan vielä ainakin jäykkä taka-akseli ja muutenkin aika tutun näköisiä alustaratkaisuja,toivottavasti varakkaita ostajia löytyy näillekin suomesta,jos maahantuonti alkaa.
Alkuvuodesta pitäisi kaupoista jo saada, kertoili Toyotan tavara-autopuolen kravattimies.

Lähetetty: Ti Loka 02, 2007 11:25 pm
Kirjoittaja beneth
Varmasti kyseessä perustaltaan sama moottori, mutta luulisin viritysasteen olevan jotain muuta kuin tuo 151kW/430Nm ,sillä nykyisessä kutospannussa on samat arvot :)
En vain jotenkin usko että autolle löytyy markkinoita 4.5l V8 dieselillä, jossa on karvan päälle 200hp ja yhdistetty kulutus liki 12l/100km. LC200 tulee kuitenkin taistelemaan markkinaosuuksista SUV-luokassa, jossa on totuttu näkemään konepellin alla jotain hieman muuta, kuin edellämainittu. Nykyään kun ei tunnu olevan enää edes kummallista, jos 3litraisesta kutosdieselistä kutitellaan lähes 300hp.

Lähetetty: Ke Loka 03, 2007 8:18 am
Kirjoittaja PETEBJ75
Kun markkinoista on kyse, niin isoilla diesel maastureilla ei ole mitaan sanaa vielakaan bensakoneisille. Jenkeissa/lahi-idassa myydaan paivassa senverran bensamaastureita, kun euroopassa dieselmaastureita koko vuonna (hiukan liioittelua :wink: ), johtuen lahinna siita ettei diesel polttoaineiden laatu kelpaa naille uusille hi-tech dieseleille.

Lähetetty: Ke Loka 03, 2007 11:41 am
Kirjoittaja beneth
Totta puhut. Dieselmarkkinat ovat kyllä valitettavasti todella marginaaliset. Mutta en silti usko että Toyota aikoo jättäytyä muiden suvien jalkoihin suorastaan alitehoisella dieselkoneella. Pitää siis ootella vielä viikon verran, jos sais lisää infoa kunhan se sydney motor show aukeaa.

Lähetetty: Ke Loka 03, 2007 8:31 pm
Kirjoittaja Landman
Nyt onkin mielenkiintoista arvuutella uutuuden tehoja,kun virallisia tietoja ei taida vielä olla saatavilla.Veikkaisin tehon olevan 200-250kw ja vääntö 600-700nm,dieselissä. :wink: