Kuva Kuva

Minkä renkaan valitsen?

General chat

Valvoja: Käyttäjä

RomuLäJä
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Touko 19, 2008 2:25 pm
Paikkakunta: Kontiolahti

Minkä renkaan valitsen?

Viesti Kirjoittaja RomuLäJä »

Hei,

Laitoin tämän kysymyksen tänne koska: 1. en löytänyt vanhoista viesteistä tyhjentävää vastausta 2. en pääse koneellani petrisimolinin palstalle 3. minua kiinnostaa erityisesti seuraava juttu.

Mikä näistä renkaista olisi SINUN mielestäsi paras vaihtoehto Läjääni ja MIKSI? Koko 33x12,5x15.

- Cooper Discoverer STT
- BFG MudTerrain
- Fedima Trial
- Pitbull Growler
- Bridgestone Dueller
- Good Year MT/R
- Yokohama Geolandar
- Kumho Road Venture
- Joku muu, mikä?

Ajan talvisin auraamattomia (<40cm lunta) metsäteitä riistaeläinten jälkien perässä JA keväällä auringon roudasta sulattamia mutaisia tienpohjia. Lisäksi normaalia maantie/metsätieajoa riistamaille (ajomukavuudella ei väliä). Ongelma on Suomen syksyt/keväät, jolloin välillä on lunta ja pakkasta ja välillä lämmintä ja mutaista, ja välillä taas tiet on kuivat ja keli muutenkin mukava.

Minulla on jo talvirenkaina cooperin discoverer m+s:t.

Kiitos niille jotka jaksavat vastata..
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Ei simoliinille ole päässyt muutkaan pariin päivään, ongelmia ylläpidossa?
Jotta renkaan valinta ei olisi liian helppoa, listalta puutuu vielä ainakin yksi
merkki, joka on omasta mielestäni erittäin hyvä yleisrengas!
General Grabber, ollut HJ:n alla kolmisen vuotta ja vieläkin tyytyväinen valintaan.
Tosin täälläpäin aika harvinainen. itsellä tilauksessa kaksi sarjaa toiseen
gruiseriin, rengasliike on lupaillu syksyksi tulevan.
MudTerrain on kyllä pehmeillä ajo-urilla parempi, siinä on vaan heikohkot
kyljet, joista johtuen ajo-ominaisuudet maantiellä on aika hyvät.
Talvirenkaana mutiainen on ilman nastoja liukas!
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Puuttuu vielä Kelly:n DTR
Tosin pirun vaikee saada mutta suosittelen

Yokohama:n Geo...
G/Y MTR
nää mun miälestä
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Luultavasti kaikilla pärjää jos ei puhuta extreme offauksesta, jolloin kylkien kestävyydellä alkaa olla merkitystä. Eli kannattaa ensin miettiä kuin paljon haluaa maksaa, koska osalla "listallasi" olevista on jo merkittäviä hintaeroja.
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

GY MT/R on joka kelin rengas no.1 :D halpoja kiinan renkaita ei kannata ostaa jos ajaa paljon yli 70km/t
Jamppa660
Viestit: 88
Liittynyt: Su Maalis 02, 2008 8:21 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jamppa660 »

itse ostin väliaikasiks pyöriks Auroran MT:t , yllätyin todella positiivisesti. Hintaa pari sataa vähemmän kuin esim. BFG:llä, eikä ainakaan viälä ole huonommiks osottaunut..
Petteri
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 10:49 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Petteri »

RomuLäjä kirjoitti:Ajan talvisin auraamattomia (<40cm lunta) metsäteitä riistaeläinten jälkien perässä
Tuli pääsiäisenä harjoiteltua tuota auraamattomalla tiellä ajoa Pielaveden/Keiteleen/Kiuruveden korkeudella. Tiellä oli lunta ehkä 20-40 senttiä, kyllä oli hankalaa. 300 m tienpätkää sai jurnuttaa oikein huoella ja vauhdin kanssa, yhdellä ketjuparilla ja vinssillä sekä lapiolla pääsi lopulta läpi. Mä melkein tuolla noin viikon vähäisellä kokemuksella sanoisin, että 35-37" renkaat olisi tuohon max 40cm lumessa ajoon paremmat. Tosin mulla oli BFG AllTerrainit, mutta en milllään voi uskoa, että olisi ollut paljon kuviosta kiinni, kun ei lähtenyt lentoon vaikka laittoi kettingitkin (eteen).

Koitin muuten samaa tienpätkää VW Tuoreg citimaasturilla, jäi kunnolla jumiin ihan alkuun, vaikka oli HJ:lla ajettu hyvä pohja. 8)
Mikko
Viestit: 105
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 7:47 am
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Omat kokemukset goodyearista positiivisia. Bj:ssä pelanneet puskarenkaina hyvin kuudetta vuotta. Bf mutiaiset on ollut hoojiissa katurenkaina noin 60 tkm vielä pintaa jäljellä noin 7mm. Hyvät ajaa, mutta onnettomat talvella.

Onko koon pakko olla 33 12,5? Itse voisin harkita pinnattua (insa sahara, tai se vielä karkeampi) 235 85 16 koossa. Korkeus on noin 33" ja veikkaan toimivammaksi lumessa. Itse olen välillä päässyt talvella paremmin vanhoilla seiskapuolikkailla, kuin leveämmillä kolmevitosilla.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

mää kyllä suosittelisin jotain tosi leveetä rengasta. niillä pysyis auto pinnalla eikä tarvis pohjamultia myöten jurnuuttaa! esim joku rj painonen auto pysyy 12,5 boggereilla jo jotenkin lumen pinnalla!
kun ei se mene niillä kapeillakaan paremmin jos akseli ottaa lumeen, mutta leveemmillä pysyis pinnalla!
itte oon ajanu bfg at ja fedima trial ja tsl ltb ja niillä ei huomattavaa pito eroa ollut. good year mt/r pitää jäätiköllä ehkä hiukan paremmin
SJV
Viestit: 174
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 7:26 pm
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja SJV »

Super Swamperin renkaita katselisin, jos ei kerran maantiemukavuuksilla niin väliä ole. Erityisesti Boggeria, ja sillä pärjää sitten vielläkin pehmeämmässä maastossa...
Bjhjcgmod
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 6:34 pm

Viesti Kirjoittaja Bjhjcgmod »

Itellä ollut Cooperit ja ne oli hyvät yleisrenkaat. Super Swamper TSL:t on myös hyvät yleisrenkaat kokemuksen mukaan. Boggerit on parhaat mutta Suomessa vähän ylihinnoitellut, niistä kokemuksia yleisrenkaana vasta tulossa
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

pemaripoju kirjoitti:mää kyllä suosittelisin jotain tosi leveetä rengasta. niillä pysyis auto pinnalla eikä tarvis pohjamultia myöten jurnuuttaa! esim joku rj painonen auto pysyy 12,5 boggereilla jo jotenkin lumen pinnalla!
kun ei se mene niillä kapeillakaan paremmin jos akseli ottaa lumeen, mutta leveemmillä pysyis pinnalla!
itte oon ajanu bfg at ja fedima trial ja tsl ltb ja niillä ei huomattavaa pito eroa ollut. good year mt/r pitää jäätiköllä ehkä hiukan paremmin
hj menee hangen päällä 12,5 kummeilla...
HJ61 -87
Avatar
läjätys
Viestit: 45
Liittynyt: La Elo 04, 2007 10:40 pm
Paikkakunta: Polvijärvi

Viesti Kirjoittaja läjätys »

Bridgestone Duellerit on nyt kahden auton alla pyöriny, edullinen ja ihan hyvä rengas. Talvellahan nuo on liukkaat, niinkun kaikki MT:t
SLCK #423
RomuLäJä
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Touko 19, 2008 2:25 pm
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja RomuLäJä »

Paljon on näköjään hyviä renkaita! Yksi selvisi kuitenkin teidän rengasvertailussa voittajaksi.

Lyhyesti:

Good Year MT/R (4 ääntä)
Mud Terrain (tulkinnasta riippuen 1-3 ääntä)
Aurora MT
General Grapper
Kelly DTR
Yokohama Geolander
Super Swamper Bogger/Irok/TSL
Bridgestone Dueller

Ja sitten vain rengaskaupoille...
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Ainakin tuossa pick upin alla 12,5 levee menee pohjia myöten hangessa ja sitä lunta oli se 30cm :shock:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Vastaa Viestiin