Kuva Kuva

aseiden totaalikiellon vastustaminen

General chat

Valvoja: Käyttäjä

patevee
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 1:36 pm
Paikkakunta: pälkäne

aseiden totaalikiellon vastustaminen

Viesti Kirjoittaja patevee »

tollanen osoite tuli sähköpostissa. www.adressit.com/aseet
itse laitoin nimeni heti sinne. tosiaankin ärsyttää suunnattomasti jos nää jeesukset luulee että ne saa nää hullut pois kun kielletään käsiaseet. normaali harrastajat siitä vaan kärsii ja sitten rupee pimeitä aseita oleen markkinoilla ja jotkut jopa itse sorvaan jos jotain kötöstystä. itse harrastan metsästystä/ammuntaa enkä aio lopettaa vaikka mikä tulis. seurassa sanoi yks kaveri aika vahvasti että jos valtio aikoo jopa pakkolunastaa aseita pois niin antaa samalla sitten sotilaspassinsa. aikalailla samoilla linjoilla olen. itse kun hain ekaa aseenkantolupaa joskus 20v sitten niin silloin nimismies sanoi että onnistuu kunhan ase on haulikko tai pienoiskivääri. ei käsiasetta. sanoi että kun nyt 2-3v harjoittelee niin katsotaan sitten sitä käsiasetta. hain käsiaseen sitten joskus n5v päästä. nyt niitä on muutama kertynyt. niin ja semmoinen pointti tulee vielä mieleen että mikä sitten estää näitä kahjoja ottamasta rälläkkää pikku kätöseen ja sivaltaan haulikosta pätkän piipusta ja tukista pois!!! kieltäsivät nyt sitte kaikki konesahat ja rälläkät jne... mitä mieltä porukat noin niinkuin suurinpiirtein on? itse taisin kantani esittää aika selkeesti. :lol:
Avatar
Jani77
Viestit: 81
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 11:52 am
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani77 »

Olen kyllä ihan samoilla linjoilla patevee:n kanssa! Ei ne aseet ketään tapa vaan aseiden käyttäjät ja aseita ne saa kumminki, jonsei luvallisia niin sitten pimeiltä markkinoilta :!:
Itse kävin adressin kans allekirjoittamassa jo noin kuukausi sitten.
SLCK # 413
HJ61 -87
040 500 7316
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

joo, ei viitti sellasta kieltä käyttää mikä mieleen tupsahtaa kun tota vaahtoamista kattelee eri meedioissa!!! Lehtien ja TV:n toimittajat kiihottavat tietämätöntä joukkoa aivan hysteeriseksi asti vain myydäkseen kanavaa tai lehtiänsä.

Huippu oli tämän psykologin (Jyväskylän yliopistosta) kommentit kun se lauko et "metsästyksestä ja aseista kiinnostuneet on jotenkin poikkeavia" Sitä haastattelua kun radio rockilta kuuntelin ei tienny itkiäkkö vaiko nauraa. Ja verorahoista maksetaan hällekkin palkka...

Aseitten kiellosta ja ratapolitiikasta sen verran et lyhyt se on porukan muisti kun ei siitä kovin kauaa ole kun myyrmäessä posahti ja yks pässi radalla puhko muutakin kun tauluja...!
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Nikkari
Viestit: 232
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 12:21 pm
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Nikkari »

Tuosta pitäisi päästä kuulemaan Haapasalon Radio Rock'ille antama haastattelu kokonaisuudessaan:

http://karppiset.net/tag/jaana-haapasalo
Avatar
Rytö
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 9:36 pm
Paikkakunta: Tohmajärvi

Viesti Kirjoittaja Rytö »

Kyllähän tässäkin asiassa noudatetaan taas valitettavasti sitä linjaa että hoidetaan oireita eikä itse sairautta... Ennalta ehkäisevänä työnä täytyisi huomioida asennekasvatus ja nuorten "pahoinvoinnin" lievittäminen. Eihän aseiden totaalinen kieltäminen ratkaise oikesti mitään,ihmisen hengen voi riistää muullakin tavalla...
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Joo, kyllä väärää puuta haukutaan... Esim. kumpikaan näistä sekopäistä EI OLLUT METSÄSTÄJIÄ!! ja nyt sitten ollaan loukkupyssyt prkl kieltämässä....
:cry:

Mielestäni lakia tulisi muuttaa esimerkiksi siten; että ENSIASEEN hakijan tulisi osoittaa todellinen kiinnostuksensa ampuma- tai metsästys harrastuksesta olemalla todistetusti (aktiivisesti) metsästys tahi ampumaseurassa vuoden (tai kaksi), tämän jälkeen haastattelu johon vaikka niitä psykologeja?! ja vasta tämän jälkeen jos kaikki ok, voidaan myöntää ensimmäinen pyssy harrastukseen ja tämäkin olisi esim. kertalaukeeva pistooli, yks piippunen haulikko tai pulttilukkoinen pienoiskivääri...

Tämmöstä tuli mieleen...


8)
Hoojiiton..
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Ei näitä kahta voi kyllä sanoa ampuma-ase harrastajaksikaan...!
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Jo on hullusti asiat Suomessa jos ei enään saa pistoolia tai revolveriä ostaa :( Eipä taitais maailmankartalta Suomea löytyä jos tämösiä lakia ois tehty ennen 1939.Hulluja ne mitkä semosia harrastuksia alkaa kieltämään :evil:(Seuraavaksi kieletään keittiöveitset :D )
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Olenko ainoa tassa porukassa joka on sita mielta etta nuo yhdenkaden mutkat on taysin tarpeettomia siviilikaytossa.. :oops:
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
patevee
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 1:36 pm
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja patevee »

tarpeettomia tai ei niin silti niitä ei pidä siviileiltä kieltää kun sillä ei tosiaankaan ole mitään merkitystä jos joku saa päähänsä tehdä jotain typerää. :wink:
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

joo kieltämisen ilosta pitäs kieltää varmaan paaaaljon muutakin. Ei vaan mene mun päähän :shock:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Mastorontti
Viestit: 79
Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 8:48 pm
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja Mastorontti »

Allekirjoittu on jo aikoja sitten. Sain sen aseiden kielto adressin aika monelta, mutta en ole maininnut lähettäjille kantaani. Itse olen saanut noin tusinan verran allekirjoittajia tähän vasta-adressiin.
Mastorontti
Viestit: 79
Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 8:48 pm
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja Mastorontti »

patevee kirjoitti:tarpeettomia tai ei niin silti niitä ei pidä siviileiltä kieltää kun sillä ei tosiaankaan ole mitään merkitystä jos joku saa päähänsä tehdä jotain typerää. :wink:
Totta, netistä saa kyllä ohjeita kaikkeen epämääräiseen tarpeeseen jos tarvetta.
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Noo, yhtäkään asetta ei valtio multa saa vaikka tekisivät minkälaisen totaalikiellon.

Varmaan muuten hauska ryömiä johonkin supiluolaan metrisen kiväärin kans.. :roll:
1987 LJ70
Ari K
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 9:40 pm
Paikkakunta: Pohjoinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari K »

PETEBJ75 kirjoitti:Olenko ainoa tassa porukassa joka on sita mielta etta nuo yhdenkaden mutkat on taysin tarpeettomia siviilikaytossa.. :oops:
Esimerkiksi luolametsästyksessä lopetusaseena yhdenkäden ase puolustaa paikkaansa, samoin loukku- ja jalkanarupyynnissä.

Luolahommissa pitkä ase on erittäin hankala ja tapaturma-alttiimpi.

Nuo yllämainitut ovat itselleni ainoat syyt, miksi omistan pistoolin.
Vastaa Viestiin