Kuva Kuva

kytkentä kaaviota webastoon tai eberiin

General chat

Valvoja: Käyttäjä

komatsumies
Viestit: 2
Liittynyt: Su Tammi 04, 2009 6:46 pm

kytkentä kaaviota webastoon tai eberiin

Viesti Kirjoittaja komatsumies »

APUVA olisikos kenelläkään kaaviota polttoaine käyttöiseen lämmittimeen pirssi olisi hj-61 vm:89. kumpi olisi parempi, kokemuksia?
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Merkki ja malli? Ai häh, mitä?
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Re: kytkentä kaaviota webastoon tai eberiin

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

komatsumies kirjoitti:APUVA olisikos kenelläkään kaaviota polttoaine käyttöiseen lämmittimeen pirssi olisi hj-61 vm:89. kumpi olisi parempi, kokemuksia?
Hjyvä nicci :wink:

Oon jonkusen uuden eberin Komatsun mukana myynyt ja hyvin ne on sielä vörkkiny! Käyttöpelissä on webasto eikä sitäkään voi moittia, edellinen poltin yksikkö oli vissiin 6 vuotta vanha ennen kuin hajos ja senkin oli joku avannut ja laittanu siliconin kanssa kii ja sit piirikortti saikin vettä...

Eberin ohjeen saan varmaan jostain kaivettua!?
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Nallentalli
Viestit: 88
Liittynyt: To Marras 17, 2005 3:13 pm
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Nallentalli »

Meillä Eberi 24v D7W. Ollut jo 9- vuotta HJ-61:ssä, ilman vikoja.
Aikoinaan ostin Pörhön kautta, myivät halvimmalla! :shock:
Sai asentaa itse, tarkistivat vain asennuksen ja kirjasivat asennus päivän.
Takuu 2- vuotta!
Pari kertaa lyönyt lämpöreleen päältä, koska epähuomiossa lämppärin hana autosta ollut vain osittain auki... :oops:
HJ:n lämppärin nopeuden säätö muistaakseni nurinkurinen, eli maadoittamalla nopeuden muutos. Sanoivat Tojolla että huomioitava lämppärin asennuksessa!
Kertoivat kyllä oikean kytkennän... en enään muista mikä piuha se oli, mutta voin tarkistaa jos tarvetta.
Suoraan moottorille menevään johtoon kumminkin. :roll:
Lämppäri vänkärin puolella, sisälokasuojan päällä.
Polttoaineen otto konehuoneesta, t-haaralla diesel pumpulle menevästä letkusta.
HOX! lähtö lämppärille oltava t-haarasta ALASPÄIN, muuten menee ilmakuplia, eikä lämppäri pelitä.
Viimeksi muokannut Nallentalli, Ti Tammi 13, 2009 10:18 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
reiska
Viestit: 37
Liittynyt: To Marras 25, 2004 3:56 pm
Paikkakunta: Summa

Viesti Kirjoittaja reiska »

Nallentalli kirjoitti: Kertoivat kyllä oikean kytkennän... en enään muista mikä piuha se oli, mutta voin tarkistaa jos tarvetta.
Oliskos sitä kytkentäkaaviota saatavilla, ei herää eberi Bj-75:ssa vaikka miten kokeilee, ei jummarra
# 155
Bj-42 -85 Ikiprojekti
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

reiska kirjoitti:

Oliskos sitä kytkentäkaaviota saatavilla, ei herää eberi Bj-75:ssa vaikka miten kokeilee, ei jummarra
Jos käytetty laite ja on toiminut aijemmin niin tarkastappa sen hehku.
SLCK#419
- MMC -
-MAC-
Kuva
Nallentalli
Viestit: 88
Liittynyt: To Marras 17, 2005 3:13 pm
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Nallentalli »

Olisko näistä apua?
www.espar.com/documents/hydronick4_5.pdf
www.espar.com/service/do...technical.html

Toivottavasti tuli oikein :roll:

Yleensä aluksi tarkistakaa sulakkeet (3-kpl), myös että niille tulee virta! puhdistakaa liekkivahti. Kuitatkaa lämpörele. Tarkista hehkutulpalle tuleva virta.
Ja ei kun kokeilemaan... jos ei pelitä...
Seuraavaksi hehkutulpan irroitus ja tarkistus.

Toiminta periaatteessa:
1. käynnistäessä hehkuttaa ja palokammion puhallin pyörii, vesipumppu käynnistyy
2. käynnistää polttoainepumpun
3. käynnistyy (tai sitten ei)
4. hehku sammuu ja lämmittimen veden saavuttaessa tarvittavan lämpötilan, auton lämmityslaitteen puhallin käynnistyy.

Tämänhän kaikki jo tiesivät :wink:
Vastaa Viestiin