Sivu 1/1

bj73 stä...kaiken moista!

Lähetetty: Pe Tammi 23, 2009 4:42 pm
Kirjoittaja lacrits68
moI!

kattelin "korjauskirjaa" ja 70 sarjaa näyttäisi olevan useammalla eri taka axelilla. floating/semi floating
Voiko niistä päällisin puolin sanoa mikä on mikin?
mitkä "lukko aksulat" sopii bj73 alle jos nyt sellaisia ole "vakiona"?
Löytyykö mistään "puloli ovia" bikinihoodeja yllin kyllin mutta löytyykös ovia?
minkäs moiset tassut mahtuu 73sen alla kortottamatta?


Onko ko autoissa "tyyppivikoja", ym joita olisi syytä tarkkailla? mahdollinen ehdokas on -85 ajettu 220000km B3 koneella!

terv

Isosaaren Jaska

Lähetetty: Pe Tammi 23, 2009 5:23 pm
Kirjoittaja IironSika
70-sarjalaisia on sekä ns. light duty- että heavy duty malleja, noin niinkuin karkeasti lajitellen. Light 8" pikkuakseleilla, kierrejousilla tai kierre/lehti-kombinaatiolla ja heavyt 9" isoilla ja lehtijousilla.

70-sarjalaiset BJ:t on heavyjä, eli isoilla akseleilla, jotka full floatereja. BJ-73 on käytännössä sama auto kuin BJ-75 lukuunottamatta akseliväliä ja irroitettavaa kattoa. Lukkoakselit, jotka löytyvät vm-87 eteenpäin BJ-75:sta, ovat bolt on 73:een. Myös HJ-61 tasauspyörästöt sopivat 73:en akseleihin, mutta lukkoihin vaadittava pitkäpoorinen vetari 61:stä käy ainoastaan taakse. Edessä eripituinen 70-sarja vs. 61. Samoin välitys eri: 61 = 3.70 ja 73/75 = 4.11.

Noita FRP-kattoisia Cruisereita on tehty alkuperäisesti irroitettavilla ovien karmeilla, mutta ne osaa sanoa varmaksi missä nimenomaisissa malleissa niitä on ollut. Omassani ainakaan ei ole.

73:een mahtuu 33/12.5 korottamatta ja 35" pienillä toimenpiteillä. Itsellä on alle tulossa 37" korottamatta. "Pienillä" muutoksilla...

Tyyppivikoja ei ole, on vain tyyppiominaisuuksia, jotka jotakuinkin samat kuin kaikissa Cruisereissa. Esim. ruoste, ruoste, ruoste ja ruoste. Niin ja mainitsinko jo ruosteen? :lol:

Tässä vielä täysin vakiona 37x13/16 Boggerit alla:
Kuva

Lähetetty: Pe Tammi 23, 2009 6:19 pm
Kirjoittaja lacrits68
IironSika kirjoitti: Tyyppivikoja ei ole, on vain tyyppiominaisuuksia, jotka jotakuinkin samat kuin kaikissa Cruisereissa. Esim. ruoste, ruoste, ruoste ja ruoste. Niin ja mainitsinko jo ruosteen? :lol:
Tässä vielä täysin vakiona 37x13/16 Boggerit alla:
http://www.slck.net/galleria/main.php?g ... 22dc89eecf
moI!

Jaa että ruostuu? Tossa "mun" autossa on taka helmat, saumakohdalta ruosteessa, etulokarit on uudet samoin eturuudun raami! :shock:
ko "projekti" näyttää tältä:
Kuva
osto on iliman auraa! :)

paljonkos se 73 voimansiirto kestää? 37'' olis jo LR ( sisoo disco 2 tallissa) ollut vetoakselit solmussa jo pitkän aikaa! :twisted:
spekulointi yksilössä on uudet jaousetx4 ja uudet iskarit x4 aura varmaan tehnyt tehtävänsä! mittarissa lukemat 220 000km.

37set alla asiallisen näköinen peli!

terv

Isosaaren Jaska

Lähetetty: Pe Tammi 23, 2009 8:06 pm
Kirjoittaja IironSika
Kyllä voimansiirto kestää. Aivan toisella tasolla verrattuna brittivitseihin... :roll:

Tällä mun muinoisella BJ-75:lla ajettiin paljon ja tosissaan eikä sitä tappanut muu kuin lopulta 70-0km/h alle sekunnissa. Ojan vastapenkkaan... :oops:
Maastokäytössä 36" TSL:ät ja akseleissa lukot.

Kuva

Tuo nykyinen 73:nen oli lukoton, mutta samat mekaaniset tulee siihen. Etunen jo paikoillaan ja taakse menossa. Tosin tähän ne tulevat paineilmatoimisena. Ja mullakin on uusi tuulilasin kehys! :D Sen sijaan tuossa syksyllä 3B tuuppasi paineet vesitilaan ja siirtyi pois 3B-II moottorin tieltä joka päästi ensisavut ilmoille viime viikolla.

Lähetetty: La Tammi 24, 2009 9:51 am
Kirjoittaja lacrits68
moi!

Muutama "lisä kysymys" mites kestävä tuo 3B kone on? lukee siltä täältä että pukkaa paineita veteen. Mikä niistä hajoo? kansi, lohko vai pahvi-ja miksi?
Mikä kone tilalle jos haveri sattuu?

mites pärjää ilman lukkoja? ( riippuu tietty miten paha tilanne...!) nykyisessä pelissä kun on ABS "Lukot" eli jarrutta sutivaa pyörää ( toimii kebyessä offauksessa ihan hyvin) vai mitä PaFo?

Iironsika, sulla kun on ollut molemmat 75 ja 73, kumpi on paree,? itellä auto tulee päivittäiseen käyttöön 2s autoksi ja sitten vapaa-aikana "leluksi".

--Janne--

Lähetetty: La Tammi 24, 2009 12:59 pm
Kirjoittaja J-T
lacrits68 kirjoitti:moi!
Mikä kone tilalle jos haveri sattuu?
2H tai 12H-T jos dieselin haluaa 8)

Lähetetty: La Tammi 24, 2009 6:50 pm
Kirjoittaja IironSika
J-T kirjoitti:
lacrits68 kirjoitti:moi!
Mikä kone tilalle jos haveri sattuu?
2H tai 12H-T jos dieselin haluaa 8)
Jep, näin minäkin olisin tehnyt jos ei olis löytynyt tosi sopivasti tuota 3B-II:sta. Ei tuo 3B tosiaan heikko ole, kunhan vaan perushuolloista on huolehdittu. Mun koneen taisi tappaa ruostepaska, oli etelänaapurissa ajeltu pelkillä jäähdytysVESILLÄ. Järjestelmä aika tukossa tuosta moskasta...

Jaa että 73 vai 75? No sehän riippuu ihan tarpeista. Perusauto siis sama, mutta 75 varustetu Hiace-luokan kuljetuskapasiteetilla. Toisaalta siis myös isompi ja kankeampi. 73:ssa ei lukkoakseleita, 75:ssa vuodesta -87 alkaen. Se on makuasia sanoi koira kun muniaan nuoli... ISO plussa 73:ssa on avoautomahdollisuus! 8)

Ainiin niistä lukoista. Lukottomana ei kyllä mikään mahdoton etenijä maastossa joustojen ollessa vakiona jossain vankkurin ja sahapukin välimaastossa... Mutta lukollisena hyvinkin kykenevä ja ennenkaikkea LUOTETTAVA safaripeli.

Lähetetty: Su Tammi 25, 2009 10:00 am
Kirjoittaja J-T
IironSika kirjoitti:
J-T kirjoitti:
lacrits68 kirjoitti:moi!
Mikä kone tilalle jos haveri sattuu?
2H tai 12H-T jos dieselin haluaa 8)
Jaa että 73 vai 75? No sehän riippuu ihan tarpeista. Perusauto siis sama, mutta 75 varustetu Hiace-luokan kuljetuskapasiteetilla. Toisaalta siis myös isompi ja kankeampi. 73:ssa ei lukkoakseleita, 75:ssa vuodesta -87 alkaen. Se on makuasia sanoi koira kun muniaan nuoli... ISO plussa 73:ssa on avoautomahdollisuus! 8)
Ja pick-upissa on lyhytkoppisen Hilux-luokan tavaratila :( .Ja pick-upin saa myöskin avoks :D .Pitääköhän sellainen väite paikkaansa että bj-75 umpikaappi on jäykempi käännellä kun pick-up? :roll:

Lähetetty: Ma Tammi 26, 2009 9:51 am
Kirjoittaja lacrits68
näyttääkö teidän silmissä pommilta?
Auto 800km päässä joten en ole vielä ehtinyt ite kattomaan!

http://toyotabilder.shutterfly.com/

tv:
Isosaari

Lähetetty: La Helmi 07, 2009 9:54 pm
Kirjoittaja palde
lacrits68 kirjoitti:
Pitääköhän sellainen väite paikkaansa että bj-75 umpikaappi on jäykempi käännellä kun pick-up? :roll:[/quote]

Mulla on ollut molemmat , joista aikaisempi pick uppi oli huomattavasti mukavampi ajella metsässä . Akseli väli on lyhyemoi ja lavaa lyhentämällä sai takaylityksenkin järkeväksi ... mutta tuo etupään laituri ...

Molemmat omaavat toki hyvät puolensa , umpikoppiin saa meikäläisen työkalut mukavasti suojaan etc.

Lähetetty: Ti Helmi 10, 2009 12:52 pm
Kirjoittaja komk
lacrits68 kirjoitti:näyttääkö teidän silmissä pommilta?
Auto 800km päässä joten en ole vielä ehtinyt ite kattomaan!

http://toyotabilder.shutterfly.com/

tv:
Isosaari
Meleko homeisen oloinen. En kyllä paljoa maksais jos vielä 800 km päässä. Pyynti?

Runko ja kori auttamattoman ruosteessa. Tekniikkaa kyllä sepittää mutta kori-/runkohommat /C:stä.

Lähetetty: Ti Maalis 03, 2009 7:15 pm
Kirjoittaja IironSika
Jokos lacrits hankit 73:en? Tuo meikäläisen pirssi alkaa olla silputtu jo melko kattavasti: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=56514

eikös HZJ73/BJ73 ole koriltaan ja alustaltaan sama?

Lähetetty: Pe Maalis 06, 2009 1:38 pm
Kirjoittaja #HZJ73#
mitkäs akselit kävisi suoraan HZJ73 alle, palstalla taitaa olla myytävänä HJ60:n lukkoaksulat manuaalikytkennällä eli käykö nämä heittämällä alle?

Olisiko iironsika sulla ylimääräistä turvavyön naaraskappaletta eli sitä mikä on lattiassa kiinni, olisi tarve pelkääjänpuolelle?

Re: eikös HZJ73/BJ73 ole koriltaan ja alustaltaan sama?

Lähetetty: Pe Maalis 06, 2009 3:15 pm
Kirjoittaja IironSika
#HZJ73# kirjoitti:mitkäs akselit kävisi suoraan HZJ73 alle, palstalla taitaa olla myytävänä HJ60:n lukkoaksulat manuaalikytkennällä eli käykö nämä heittämällä alle?

Olisiko iironsika sulla ylimääräistä turvavyön naaraskappaletta eli sitä mikä on lattiassa kiinni, olisi tarve pelkääjänpuolelle?
Ei ole ylimääräistä naarasta. Noissa mun pösön penkeissä on kiinni naaras, mutta eipä tietenkään sovi kanssakäymiseen Japanilaisen uroksen kanssa, joten joudun pitämään alkuperäisen.

HZJ:n alle sopii heittämällä BJ-75:en akselit. Siis jos lukollisia tarkoitat. 60-sarjalaisten akselit noin 60mm leveämmät ja siis myös jousipedit leveämmällä. Noi mun akselit on ihan 73:en omat, joihin vaihdoin murikat. Toinen murikka PZJ-75 valmiiksi 4.11 välityksellä ja toinen HJ-61:n johon vaihdoin välityksen. Molempiin paineilmasylkky käyttämään lukkomekanismia.

myöhemmin...

Lähetetty: Ma Heinä 20, 2009 3:47 pm
Kirjoittaja lacrits68
IironSika kirjoitti:Jokos lacrits hankit 73:en? Tuo meikäläisen pirssi alkaa olla silputtu jo melko kattavasti: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=56514
eipä tullut hankittua! Vielä etsintä käynnissä!
Kävästiin tuossa pikku venäjän keikalla "ykkös autolla" ja saatiin pikkusen osviittaa, että kyllä se 75/78 on jsut SE joka meille sopii!
73 on liian pieni reissuauto 4 hengelle!

saa kattoo mitä sitä löytyy kun tarpeeks kauan etsii!

--Janne--