Kuva Kuva

Kokemuksia *J-12* korisista Land Cruisereista?

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

OLD MAN EMU har 2" pidempiä jousia 120 sitten tulee lisää joustoo
Viimeksi muokannut pertsa, La Touko 28, 2011 6:09 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

pertsa kirjoitti:OLD MAN EMU har 2" pidempiä jousia 120 sitten tulee lisää joustoo
Tarkoitat varmaan takapään jousia? Etupäässähän iskari määrää jouston pituuden
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Tietysti pitää vaihtaa iskarit pidempiin :D
Avatar
Janne Hartikainen
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Marras 17, 2009 12:12 pm

Viesti Kirjoittaja Janne Hartikainen »

Hutta79 kirjoitti:Janne Hartikainen: Kerroppas kokemuksesi tuosta korotus sarjasta. Nyt ilmeisesti pari kk ollut ajossa. En ole vielä osannut päättää onko tulevaisuuteni OME vai Rough Country. Tuo R C sarja näyttää ainakin kuvissa nostavan keulan lähes vaateriin.
Nyt mun auto peltisepällä ja käytössä vakio J120

eron huomaa helposti, vakioalustalla paljon jämäkämpi eikä kallistele kurveissa ja töyssyissä ei kolahtele
J120
Avatar
Janne Hartikainen
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Marras 17, 2009 12:12 pm

Viesti Kirjoittaja Janne Hartikainen »

Nyt tuli opittua yksi asia

Vanteet 17/8 tuumaa, ET20
renkaat 33/17 12,5 Cooper discoverer STT

Ottaa kiinni ylempään kolmiotukivarteen ja eivät mahdu pyörimään edessä. tarviis olla pienempi ET luku.
J120
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
Janne Hartikainen
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Marras 17, 2009 12:12 pm

Viesti Kirjoittaja Janne Hartikainen »

rengaspäivitystä, nyt muutokset: 3" alustakorotus, pohjapanssari, vinssi, 33/12,5/17 renkaat

Kuva
J120
vekku08
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 6:13 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja vekku08 »

Ensi viikon perjantaina pitäisi lähteä Eestiin hakemaan lyhkästä 120 sarjalaista vm 2006, automaatilla. Vaikuttaisi nämä 120- sarjalaiset ainoalta järkevältä vaihtoehdolta mun entisen 90- sarjalaisen seuraajaksi.
Tarkoituksena olisi aluksi korottaa autoa 50-70mm, hommata 33" renkaat. Seuraavana hankintalistalle tulee varmastikkin vinssipuskuri, virveli, alustan panssarointi, sekä snorkkeli :D
Onko kenelläkään tietoa rekisteröintikatsastuksesta, että vaaditaanko vastaavuustodistusta(määräystenmukaisuustodistus?) Toyotalta, tai onko mahdollisesti muita esteitä leimalle?

Postailen kuvia muutoksista, kunhan saan ensin auton tontille:D
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

vekku08 kirjoitti:Ensi viikon perjantaina pitäisi lähteä Eestiin hakemaan lyhkästä 120 sarjalaista vm 2006, automaatilla.

Onko kenelläkään tietoa rekisteröintikatsastuksesta, että vaaditaanko vastaavuustodistusta(määräystenmukaisuustodistus?) Toyotalta, tai onko mahdollisesti muita esteitä leimalle?
Hyvältä kuulostava jatkumo. Tarvitaan vaatimustenmukaisuustodistus tai CoC-todistus, Viron otteella ei oo täydellisiä tyyppihyväksyntätietoja (EU-tyyppihyväksyntänumeron laajennusosa puuttuu aina, variantti ja versio myös yleensä).
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
Tsaari
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 7:19 pm
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

Onko kellään kokemusta sopiiko 285/70R17 orkkisvanteella (17/7,5 ET30) vai ottaako kiinni ylätukivarteen?
Dobinsonin 2" korottava sarja on jo alla ja odottelen vielä renkaita saapuvaksi. LT285/70R-17,Goodyear Duratrac
Hutta79
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:04 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hutta79 »

Mistä -Matti- olet hommannu nyt myynnissä olevaan autoon tuon 3" putkiston. Kerrohan tarinaa asennuksesta ja huomion arvoisista seikoista. Tulee tuo päivittäminen eteen niin ei varmaankaan kannata vakiota osastaa...
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Hutta79 kirjoitti:Mistä -Matti- olet hommannu nyt myynnissä olevaan autoon tuon 3" putkiston. Kerrohan tarinaa asennuksesta ja huomion arvoisista seikoista.
Itse tein ja säästin. Nyt jos tekisin niin tekisin rosterisen alusta loppuun.
Kuva


Takasillan ylitys oli haasteellisin, miten saada mutkat istumaan niin että loppusuunta on suoraan taakse eikä osu runkoon.
Tein laippaliitokset niin on helpompi käyttää tarvittaessa alhaalla.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Hutta79
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:04 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hutta79 »

Maanantaina piuhan päähän?

Ajelin tuossa Saariselältä. Yhtäkkiä syttyy moottorin merkkivalo. Ei reagoinut kaasuun. Sitten syttyi myös VSC off ja ABS merkkivalot. Jarrut toimivat jotta sain auton pysäytettyä. Lopulta huomasin että koko auto oli sammunut. Laitoin virrat pois ja takaisin, jonka jälkeen ei mikään valo ei palanut. Noh, pakkohan sitä oli matkaa jatkaa. Niin ja mikään summeri ei soinut tai ääni piipannut.

Lopun matkan ei mitään merkkivaloja palanut. Peräkärry oli perässä. Auto siis 2003 diesel automaatti.

Kellään mitään vastaavaa tapahtunut? Autoon on asennettu viikko sitten uudet lisävalot. Valot laitettiin vanhojen piuhojen päähän eli mitään uusia kytkentöjä pellin alle ei tehty. Valojen asennuksen jälkeen olen kerennyt ajaa jo toista tuhatta.

Tulikohan tässä nyt kaikki... Noh kysykää ja kertokaa onko kokemusta.
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Hutta79
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:04 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hutta79 »

Hutta79 kirjoitti:Maanantaina piuhan päähän?

Ajelin tuossa Saariselältä. Yhtäkkiä syttyy moottorin merkkivalo. Ei reagoinut kaasuun. Sitten syttyi myös VSC off ja ABS merkkivalot. Jarrut toimivat jotta sain auton pysäytettyä. Lopulta huomasin että koko auto oli sammunut. Laitoin virrat pois ja takaisin, jonka jälkeen ei mikään valo ei palanut. Noh, pakkohan sitä oli matkaa jatkaa. Niin ja mikään summeri ei soinut tai ääni piipannut.

Lopun matkan ei mitään merkkivaloja palanut. Peräkärry oli perässä. Auto siis 2003 diesel automaatti.

Kellään mitään vastaavaa tapahtunut? Autoon on asennettu viikko sitten uudet lisävalot. Valot laitettiin vanhojen piuhojen päähän eli mitään uusia kytkentöjä pellin alle ei tehty. Valojen asennuksen jälkeen olen kerennyt ajaa jo toista tuhatta.

Tulikohan tässä nyt kaikki... Noh kysykää ja kertokaa onko kokemusta.
Ei näkynyt vikakoodia.

Mikäs öljy teillä on koneessa? Milner offroadilta lähti osat tulemaan laitellaan paikoilleen ja raportoidaan laadusta.
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Tervehdys!

Tuli ostettua emännälle eläinlääkärihommiin tollanen 2006 cruiseri, ja nyt kiinnostaiskin tietää noista lastuhommista. Eli ilmeisesti jotain lastuja on olemassa? Minkälaisia, ja millasia tehoja ne tuo. Lähinnä kiinnostais pienempi polttoaineen kulutus, ei niinkään se tehonlisäys, vai onnistuuko sellanen "optimointi" vai kasvaako kulutus vaan jos lastuttaa?
Vastaa Viestiin