Kuva Kuva

Kokemuksia *J-12* korisista Land Cruisereista?

General chat

Valvoja: Käyttäjä

kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Esim. tälläisiä löysin;
https://www.tuningkit.de/tuningkit-chip ... 266-r.html
ja
http://www.vtech.fi/catalog.html tuolta +25hp ja +50nm

Onko noista esim. mihinkään vai onko ihan pelkkää sitä itteensä? Onko porukoilla kokemusta lastuista ja kulutuseroista?
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Toyotan alkuperäinen on paras.Mun 2005 mallissa oli Toyotan alkuperäinen lastu ja kulutus oli 8l/100km.Tuolla 2009 mikä mulla on nyt ei pääse alle 10 l/100km. Tehot nousee kulutus laskee :D noista muista lastuista ei ole mitään kokemusta :roll:
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

pertsa kirjoitti:Toyotan alkuperäinen on paras.Mun 2005 mallissa oli Toyotan alkuperäinen lastu ja kulutus oli 8l/100km.Tuolla 2009 mikä mulla on nyt ei pääse alle 10 l/100km. Tehot nousee kulutus laskee :D noista muista lastuista ei ole mitään kokemusta :roll:
Toyon oma vaan maksaa 3x mitä muut? Näin oon ymmärtäny.. Mites onko porukka vaihtanu 5-loviseen automaattilaatikkoon öljyjä. Eivät toyotalla suostu/pysty tekeen moista. Ainakaan täällä helsingissä. Onko muualla onnistunu?
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

kenni_ kirjoitti:Mites onko porukka vaihtanu 5-loviseen automaattilaatikkoon öljyjä. Eivät toyotalla suostu/pysty tekeen moista. Ainakaan täällä helsingissä. Onko muualla onnistunu?
Viimeksi kuin silmailin omistajan kasikirjaa niin siella taisi olla maininta oljynvaihdosta jos auto on paljon maastoajossa tai raskaassa vetokaytossa. Kirja mukaan ja naytat tiskilla et just tammosessa ajossa auto on sinulla ollut. (Se kirja mita luin ei tosin ollu suomenkielinen, joten en tieda mita niissa suomikirjoissa lukee)
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Nyt kyllä pitää ihmetellä toyotan meininkiä. Kävin Tampereella kysymään öljynvaihtoo laatikkoon, niin myyjä ihmetteli huuli pyöreenä, kun kerroin että ei helsingissä onnistu. Kuulemma onnistuu ja suosittelevat vaihtaan 90tkm välein. vrt hesassa väitettiin ettei tarvi muka ollenkaan vaihtaa!

Kulutus on sekaajossa siinä ~8.5l/100km luokassa. En tiedä vaikuttaisko se lastu positiivisesti tuohon.
belzu
Viestit: 11
Liittynyt: La Huhti 07, 2012 9:33 am
Paikkakunta: Lapinlahti

Viesti Kirjoittaja belzu »

Kylläpä tuo vaihteistoöljyn vaihto onnistuu ilman mitään ongelmia. Vaihtoivat Iisalmessa OK Autossa tuohon 5v laatikkoon öljyt, ilmeisesti ei ole kuitenkaan rutiinihuoltotoimenpide. Nähtävästi tämä Toyota huoltojen tekemänä ei ole missään huuhtelemalla tehty vaan ns osavaihto noin 2.5l mutta mielestäni tuokin parempi kuin ei mitään. Onko tätä tehty huuhtelemalla kenenkään autoon?
Vaihtovälisuosituksia ei siis virallisesti liene mutta koska aion pitää tuon auton vielä vuosia niin jatkossa vaihdatan myös aut laatikon öljyt 45-60tkm välein/Toyotan oma öljy niin pysyy varmasti paremmassa kunnossa.
Ekassa LC 120 120kW oli DTE:n lastupurkki mikä kyllä liikkumispuolta virkisti hyvin oleellisesti, kulutukseen ei vaikutusta. Jotenkin juksasi auton omaa kulutusmittaria eli tuo kyllä näytti vähemmän mutta kun laski kulutuksen tankkauksista/km niin tässä ei muutosta.
Nykyiseen 127kW pieni vire harkinnassa. Onko tyydyttävä näihin viritysmoduuleihin edelleen ja mikä olisi hyvä vaihtoehto, kokemuksia? Vai joko näihin joku osaa Suomessa tehdä oikeita mottorin ohjausyksikön uudelleenohjelmointeja?
Avatar
Janne Hartikainen
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Marras 17, 2009 12:12 pm

Viesti Kirjoittaja Janne Hartikainen »

Mulla ihan Espoon toyota zutsko? nordic jopa suositteli vaihteistoöljynvaihtoa kun huomasivat että on maastovarustusta (vinssit,pohjapanssarit) ja mutaa kaikkialla.

kertoivat että maastoajon ja raskaamman rääkin jälkeen kannattais
________________

Ja asiasta seinään, löysin heikon kohdan autostani, oikeanpuoleinen yläpallonivel oli tässä 360 000km aikana ja meikäläisen röykytyksessä löystynyt ja pääsi levähtämään eli pallo hyppäsi pois kuopastaan hidastetöyssyssä (100km/h)

Hinta toyotalla uudelle ylätukivarrelle 350€ (pelkkää palloniveltä eivät myy)
pelkkiä palloniveliä saa ostettua £19.95: http://www.roughtrax4x4.com/?doc=16&cid=1208&vid=1827
uusia parempia säädettäviä tukivarsia: http://fatbobsgarage.com/
J120
Hutta79
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:04 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hutta79 »

Itse tilasin juuri Milneriltä pelkät alapallot ja raidetankojen sisemmät päät. Ihan oli käypästä tavaraa. Nyt siis asennettuna autossa.
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Hutta79
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:04 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hutta79 »

Pyöränpultit paukkuu poikki keväisin.

Pitihän sitä sitten kesärenkulat laittaa. Pamahti pultti poikki. Pitäiskö nuo kaikki vaihtaa kerralla. Jotenkin alkoi mietityttämään kun meleko helposti meni. Onko jollakin tietoa mikä maksaa kappaleelta Toyotalla ja mitä tarvikkeena (jos edes saa).

Uusi suosikkini Milner Offroad tarjoaa pulttia 2,1 puntaa kappale.

Edit:

Toyota Oulu Juhan Auto Oy tarjoaa pulttia 5,5e /kpl eteen ja 8,2e /klp taakse.

Edit2:

Tarvikkeena 2e kpl.

Tänään siis edessä 24 pultin uusiminen. Taitaa olla näilläkin "vaihtoväli".
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Hutta79 kirjoitti:Pyöränpultit paukkuu poikki keväisin.
Tohonkin vaikuttaa et millä vetää kii ja kuinka kovaan. Jos vedät pyssyllä kii, niin pultit venyy ja katkee ennen pitkää. Oikeestihan noi pitäis vetää aina momenttiin. Oliko nyt sit aluvanteella joku 150nm.
Hutta79
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 8:04 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hutta79 »

kenni_ kirjoitti:
Hutta79 kirjoitti:Pyöränpultit paukkuu poikki keväisin.
Tohonkin vaikuttaa et millä vetää kii ja kuinka kovaan. Jos vedät pyssyllä kii, niin pultit venyy ja katkee ennen pitkää. Oikeestihan noi pitäis vetää aina momenttiin. Oliko nyt sit aluvanteella joku 150nm.
Juu 120 mulle kerrottu... Muistasin sen siitä että auton mallin mukaan kiristellään... HA HA :shock:
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Voiko nuo olla jo "venyvät" pultit???

Ei mitenkään liity mihinkään mutta edellisen firman Scaniassa kun piti vanhojen oppien mukaan tiukata pyörät niin tiukkaan kuin vain ikinä sai niin lopputulos oli ämpärillinen tiimalasin muotoisia pyöränpultteja. Oikea momentti olisi ollut 600 Nm:mm(n.60 kg/metri) jolla pultti venyy riittävästi että pysyy kiinni oli sitten helle tai pakkanen.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
kenni_
Viestit: 383
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 12:30 am
Paikkakunta: Kuhmalahti

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Antsa kirjoitti: Ei mitenkään liity mihinkään
Nimenomaan... Raskas kalusto on ihan erikseen, vaikka cruiserista onkin nyt kyse. :wink:
iivariiso
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Touko 16, 2012 9:18 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja iivariiso »

No nyt olisi tähänkin taloon hankittu 120:nen. Vuosimalli 2006 ja automaatilla. Mielenkiinnolla olen seuraillut porukan kommentteja ja innolla odotan onko Land Cruiseri maineensa veroinen. Aikaisempi Discovery3 oli muuten mahtava auto, mutta ne viat.
belzu
Viestit: 11
Liittynyt: La Huhti 07, 2012 9:33 am
Paikkakunta: Lapinlahti

Viesti Kirjoittaja belzu »

Näissä 120 koppaisissa kannattaa sitten tarpeeksi tiuhaan vaihtaa eteen kallistuksen vakaajan puslia. Oikea rupesi kolisemaan ja vaihdoin molemmat, olivat jo pahasti kuluneet 170tkm ajetussa cruiserissa. Samalla koko auton etupää jämäköityi oleellisesti ja ajokäytös muuttui paljon tanakammaksi ja keulan nyökkiminen kuopissa loppui. Toyotan alkuperäisinäkin osina nuo tosi halvat suhteessa siihen mitä vaikuttavat osaltaan ajokäytökseen.
Vastaa Viestiin